Onko Felicia OK toisena nimenä suomalaisella tytöllä?
Suomalainen suku mulla ja miehellä on kyllä puolet suvusta ruotsin kielisiä. Tulevaisuudessa saatetaan asua ulkomaille, mutta nimen tulee sopia täysin Suomeen. Etunimi (siis kutsumanimi) tulee olemaan normaali nimi joka sopii hyvin. Onko Felicia OK toisena nimenä? Mitä mieltä? Sukunimi suomalainen, ei yleinen.
Kommentit (17)
Tottakai on ok. Miksei olisi? Mun puolesta voisi olla ihan hyvin kutsumanimikin. En ihmettele yhtään mitään, Felicia on sentään ihan oikea nimi ympäri maailman.. nykyään on tottunut lapsilla "nimiin" eli sanoihin joista on tehty nimiä ja hyvinkin uniikkeja..
Skoda Felicia oli kyllä ihan hyvä auto.
Eikös Feliciasta ole tehty joku laulukin
Tietenkin on jos te vanhempana niin haluatte. Ihan sallittu nimi tuo on! :D
Tosi hyvä nimi, mutta täällä moni ei muista sitä Boldiksista, vaan Skodasta.
Vierailija kirjoitti:
On ok!
Ja mielestäni toiset nimet saavat olla vähän erikoisempia muutenkin.
Felicia on kaunis ja kansainvälinen nimi. Yllättävän harvinainen Suomessa muutes.. helppo lausua ja jokainen tietää miten tuo nimi kirjoitetaan. Sen tunnistaa heti nimeksi.
Mä en ehkä laittaisi, koska "Bye, Felicia."
Mulla on tosi oudot toiset nimet! Ei oo todellakaan koskaan ollu mitään ongelmaa, kiva ennemminkin! Toiset nimet saa olla erikoisia. Ja Felicia ei toki sinänsä edes erikoinen ole😊
Toinen nimi ei haittaa vaikka olisi mikä. Ensimmäisenä nimenä täysin suomenkielisessä ympäristössä olisi ehkä hieman kömpelö, kirjoittamista ja lausumista joutuisi ehkä välillä selittämään. Mutta toisen nimen kohdalla tätä ongelmaa ei ole.
Minkä kielinen nimi tuo on?
Vierailija kirjoitti:
Toinen nimi ei haittaa vaikka olisi mikä. Ensimmäisenä nimenä täysin suomenkielisessä ympäristössä olisi ehkä hieman kömpelö, kirjoittamista ja lausumista joutuisi ehkä välillä selittämään. Mutta toisen nimen kohdalla tätä ongelmaa ei ole.
Minkä kielinen nimi tuo on?
Latinasta tulee ja Felix-nimestä. Tarkoittaa onnellista/onnellisuutta eli ihana merkitys. Ruotsinkielisessä almanakassa nimipäivä. Suomessakin tuota nimeä annettu yli 1000 naiselle
Kyllä mun mielestä on ok :)