Tk lääkäri ei suostu tutkimaan!?
Minulla ollut vuoden päivät nivelkipuja ja selkäongelmia. Tk lääkäri otatti verikokeet+reumakokeen joissa ei näkynyt mitään. Lääkärin mielestä mitään ei voi enää tehdä muuta kuin syödä särkylääkkeitä ja venytellä. Mitähän v.. a! Onko tämä nyt ihan oikein, että noin vaan jätetään oman onnensa ja särkylääkkeiden varaan?
Kommentit (18)
Ei voi tehdä mitään, miksi siis kuvata. Laihduta ja vahvista luita ympäröiviä lihaksia, siinä paras hoito
No, liikunta auttaa ja vanhemmiten alkaa kolottamaan jos ei liiku
Hah. Tuttua. Kyllä ne tutkii kun keksit lisäoireita :)
Liikkunut olen kyllä(kivun sallimissa rajoissa) ja elän muutenkin terveellisesti.
Olisin odottanut, että syyt kipuiluun selvitetään, mutta näköjään vaadin liikoja.
Ap
Röntgensädealtistus olisi niin suuri jos kaikkea kuvattaisiin että siitä olisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Lääketieteessä joudutaan usein tyytymään valistuneisuin arvauksiin. Sait aivan oikeat hoito-ohjeet,.
Oletko synnyttänyt äskettäin? Kannatta tsekata estradiolipitoisuus verikokeella. Itselläni alkoi nivelkivut pian synnytyksen jälkeen, ja kun ne olivat kestäneet vuoden, tsekattiin pyynnöstäni estradiolipitoisuus, ja se oli mittaamattoman alhainen. Aloitettiin hormonikorvaushoito, ja nivelkivut ohi parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Liikkunut olen kyllä(kivun sallimissa rajoissa) ja elän muutenkin terveellisesti.
Olisin odottanut, että syyt kipuiluun selvitetään, mutta näköjään vaadin liikoja.
Ap
Hei ap, tk lääkärit ei kauheasti tutki. Mene muualle hoitoa hakee. Niin minäkin teen.
Ei ne julkisella tutki, jos epäilet reumaa niin mene reumaan erikoistuneelle lääkärille ja vaikka reumafaktoria ei olisi niin se ei tarkoita että ei silti olisi reumaa, testaa myös tumavasta-aineet
Ei kannata vaivautua. Saman rahan saa vaikka jättää välillä tutkimatta ja silti asiakkaita riittää.
Miksi pitäisi yhteiskunnan rahoilla tutkia luulosairasta? Johan sua on tutkittu eikä löydy syytä epäillä mitään. Menen yksityiselle, jos huolettaa ja haluat hoidattaa luulosairauttasi.
Mulla on selkä ollut kipeä ainakin 10 vuotta. Hieronta ja särkylääkkeet auttaa. Tutkimuksia on tehty melko paljon (yksityisellä) eikä vikaa ole löytynyt. Joskus vaan täytyy hyväksyä, että kivulle ei syytä löydy.
Aivan typeriä juttuja. Ihminen voi olla kipeä vaikka tk lääkäri ei sitä labratuloksesta näe, tai röntgenissä. Mm oma niveltetn sidekudoksen löysyys on ihan vammauttava sairaus, vaikkei näy röntgenissä, ultrassa, eikä magneetissa, ennen kuin kerkeää aiheuttamaan rustoihin tai luihin jotain poikkeamia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi yhteiskunnan rahoilla tutkia luulosairasta? Johan sua on tutkittu eikä löydy syytä epäillä mitään. Menen yksityiselle, jos huolettaa ja haluat hoidattaa luulosairauttasi.
Mulla on selkä ollut kipeä ainakin 10 vuotta. Hieronta ja särkylääkkeet auttaa. Tutkimuksia on tehty melko paljon (yksityisellä) eikä vikaa ole löytynyt. Joskus vaan täytyy hyväksyä, että kivulle ei syytä löydy.
Pelkät verikokeet eivät ole hirveän laaja tutkimus. Mielestäsi kaikki mikä ei näy verikokeessa on luulo sairautta?
Käytetään niitä yhteiskunnan varoja huonompaankin kuin sairauden tutkimuksiin!
Samoin selkärankareuma, se tyyppi mitä ei reumaverikokeissa näy, todetaan sitten kun selkärangassa on jo kuvaamisella näkyvät vauriot...
Mikäli sinulla on ollut tulehdus joskus aiemmin, on siitä voinut tulla reaktiivinen niveltulehdus http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…
Mitä mielestäsi pitäisi tehdä? Röntgenkuvata jokainen kipuileva nivel yksitellen ja koko selkä? Minkä arvioisit yleensä olevan hoito jos löytyy jotain pientä krempaa (kulumia tmv) ? News flash, kuntoutus ja kipulääkkeet...