Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten elää herpeksen kanssa

Vierailija
23.08.2018 |

Heippa.
Miten naiset olette jatkaneet elämää sen jälkeen kun teille on todettu (sukupuoli)herpes? Miten olette toimineet esimerkiksi uusien partnerien kanssa ja onko se ihan maailmanlopun asia? Kiinnostelis myös kuinka usein tämä suurimmammalla osalla uusii ja kuinka kivuliaasti yms ja entä jos testin tulokset olleet negat, mutta oireet täsmännyt ja lääkkeet auttanut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa kokemusta niin en voi oireista sanoa. Kondomin käyttö hyvä idea ja ennen kuin uuden partnerin kanssa hyppäätte petipuuhiin hänelle pitää asiasta kertoa. Tuskin on totaalinen turn off joka tapauksessa, mutta mikäli itse kuulisin asiasta vasta seksin tultua kuvioihin olisi juttu takuuvarmasti siinä. Luottamusta ei olisi siinä vaiheessa enää.

Vierailija
2/20 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt vuoden verran sairastanut. Ensi-infektio oli raju, kuumetta oli, pissaaminen sattui ja koko perse ruvella. Henkinen shokki siihen päälle. Kumppani on sama ja hälläkin on herpes (tartutti mut). Uusinut moneen kertaan, mutta vain rakkuloilla joita tulee pilluun yksi. On kipeä. Lisäksi on ikävä kyllä levinnyt sisäreisiin, viimeisimmät rakkulat olivat siellä. Jättää rumat arvet. 😣 Nyt osoittanut rauhoittumisen merkkejä, saas nähdä. Lääkkeitä en syö. En uskalla edes ajatella mitä jos nykyinen suhde kaatuu, uuden kumppanin etsintää. Elämänlaatuni ei ole varsinaisesti hirveästi heikentynyt, satunnaisiin rakkuloihin on tottunut. Kyllä taudin kanssa voi elää (kun vaihtoehtoja ei ole).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toki asiasta täytyy kertoa ja ehkäisyä käyttää. Tätä itsekkin kelailin, että mielummin kertoo suoraan kun sen aika on, koska kyllä itsekkin haluaisin tietää ja saada päättää että ottaako riskin vai ei

-ap

Vierailija
4/20 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon nyt vuoden verran sairastanut. Ensi-infektio oli raju, kuumetta oli, pissaaminen sattui ja koko perse ruvella. Henkinen shokki siihen päälle. Kumppani on sama ja hälläkin on herpes (tartutti mut). Uusinut moneen kertaan, mutta vain rakkuloilla joita tulee pilluun yksi. On kipeä. Lisäksi on ikävä kyllä levinnyt sisäreisiin, viimeisimmät rakkulat olivat siellä. Jättää rumat arvet. 😣 Nyt osoittanut rauhoittumisen merkkejä, saas nähdä. Lääkkeitä en syö. En uskalla edes ajatella mitä jos nykyinen suhde kaatuu, uuden kumppanin etsintää. Elämänlaatuni ei ole varsinaisesti hirveästi heikentynyt, satunnaisiin rakkuloihin on tottunut. Kyllä taudin kanssa voi elää (kun vaihtoehtoja ei ole).

Ääh tätä itsekkin pelkään, että jos uusii usein, tosin sain kyllä suoraan viruslääkkeen ja lääkäri sano että jos uusii usein niin saa estolääkityksen. Toi henkinen shokki tässä varmaan pahin onkin 😬

Vierailija
5/20 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kerta on pahin, sitten pitäisi alkaa helpottaa. Kuulema ainakin 70% väestöstä kantaa herpesvirusta tietämättään, ja osa ei saa koskaan edes mitään oireita tai ainoastaan kerran jonka jälkeen se ei uusiudu, ja silloinkin se voi olla niin pieni että se menee ohi huomaamatta. Stressi on yksi isoimpia uusiutumisen käynnistäjä eli kannattaa pyrkiä elämään ilman stressiä.

Vierailija
6/20 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kerta on pahin, sitten pitäisi alkaa helpottaa. Kuulema ainakin 70% väestöstä kantaa herpesvirusta tietämättään, ja osa ei saa koskaan edes mitään oireita tai ainoastaan kerran jonka jälkeen se ei uusiudu, ja silloinkin se voi olla niin pieni että se menee ohi huomaamatta. Stressi on yksi isoimpia uusiutumisen käynnistäjä eli kannattaa pyrkiä elämään ilman stressiä.

Tää tässä eniten stressaakin, kun olen äärimmäisen streessaavaa sorttia ja mulla on epävakaa persoonallisuus joka tuo haastetta muutenkin elämään 😅 Huuliherpestä ei oo koskaan tullut, mutta tää nyt on vähän toinen homma. Täytyy siis yrittää vaan toivoo parasta 🤷

-ap

Vierailija
7/20 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tartunnan poikaystävältä. Oltiin toistemme ekat ja hän ei tienny kantavansa virusta. Niinkin voi käydä ja aika sokissa oltii molemmat

Vierailija
8/20 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain tartunnan poikaystävältä. Oltiin toistemme ekat ja hän ei tienny kantavansa virusta. Niinkin voi käydä ja aika sokissa oltii molemmat

Voi ei 😕 Onko ollut vaikeeta tän kanssa? Itse sain tartunnan viikonloppuna ja eilen tajusin vasta ite mistä on kyse ja lääkäriin toki. Ihan täyttä tuskaa näiden kipujen kanssa vaik lääkkeet onkin. Pelottaa just se että jos uusii jatkuvasti..

-ap

Vierailija
9/20 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 10-vuotta minulla rakkuloi n. 1-2 kuukauden välein ja viikko meni parantumiseen. Siitä sitten pikkuhiljaa harveni. Nyt mulla on ollut sukuelinherpes 33-vuotta, ja rakkulavaihe tulee pari kertaa vuodessa. Saan aivan mahtavia orgasmeja, kun rakkulavaihe alkaa paranemaan ja perään tulee parinpäivän kutinavaihe. Liukkaria kouraan ja hitaasti vedellen pitkin vedoin. Tuntuu että voisin laueta 10 kertaa päivässä ja jokainen orgasmi on jotain niin mahtavaa, jota ei koskaan elämässään muuten koe. M52.

Vierailija
10/20 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset 10-vuotta minulla rakkuloi n. 1-2 kuukauden välein ja viikko meni parantumiseen. Siitä sitten pikkuhiljaa harveni. Nyt mulla on ollut sukuelinherpes 33-vuotta, ja rakkulavaihe tulee pari kertaa vuodessa. Saan aivan mahtavia orgasmeja, kun rakkulavaihe alkaa paranemaan ja perään tulee parinpäivän kutinavaihe. Liukkaria kouraan ja hitaasti vedellen pitkin vedoin. Tuntuu että voisin laueta 10 kertaa päivässä ja jokainen orgasmi on jotain niin mahtavaa, jota ei koskaan elämässään muuten koe. M52.

Mulla kanssa ollut vuosikymmeniä, ei oikeastaan mitään haittaa. Aikaa myöten uusiutuminen on todella harvassa. Mä laitan rasvat kouraan tuossa kutinavaiheessa ja vähän niinkuin pyöritän terskaa nyrkissä. Niin hyvältä tuntuu, että kerran oli pakko kuvata omaa naamaa laukeamisen hetkellä, en ollut tuntea itseäni, puoitajuttomana herpesorgasmeissa, ei ole parempaa.

Vierailija
11/20 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkijat: Herpes voi olla Alzheimerin taudin alku.

No ihan kiva juttu. Mulle on lääkärit sanoneet, että ei mitään muuta haittaa, kuin että joskus rakkuloi, nyt sitten tämä.

Vierailija
12/20 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkijat: Herpes voi olla Alzheimerin taudin alku.

No ihan kiva juttu. Mulle on lääkärit sanoneet, että ei mitään muuta haittaa, kuin että joskus rakkuloi, nyt sitten tämä.

No voi helvetti. Meni loputkin elämänhalut tässä sitten 😂

-ap

Vierailija
13/20 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himottaisi taas kuin pientä apinaa. On kutinavaihe menossa herpeksessä, tänään lauennut jo 4 kertaa ja taas tekisi mieli vemputtaa.

Vierailija
14/20 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä rakkulavaiheen paranemisvaiheessa saamia orgasmien mahtavuuksia voi tajuta kuin sellainen, jolla tuo on ja joka ne on kokenut.

Vierailija
15/20 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täs ei nyt joku ihan stemmaa.... 😂

Vierailija
16/20 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täs ei nyt joku ihan stemmaa.... 😂

Herpes ei välttämättä vaadi sukupuoliyhdyntää jos et tiennyt.

Vierailija
17/20 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä aclovir 400 estolääkitystä, tulee ehkä kerran tai kaksi vuodessa.

Rauhoittuu parissa vuodessa

Vierailija
18/20 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoon, kiertoon että muutkin saa sen! Ei siinä sen kummallisempaa ole, juu.

Vierailija
19/20 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy elämään sen kanssa. Alussa pahin, helpottaa vuosien mittaan. Ei sitä edes muista enää. Estoläkitys päälle, jos tulee usein. Tehoaa hyvin. On vain kallista. Iskee nykyään ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään. Ei ole tarttunut kehekään missään seksin yhteydessä. Rehellinen pitää silti olla ja ymmärtää riskit.

Vierailija
20/20 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tosiaan pysty runkkaaman rakkuloiden kanssa 🤪 !!