Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverilla pakkoliikkeitä naamassa

Vierailija
22.08.2018 |

Lapsen kaveri 9v räpyttää silmiään ja tekee nenällään pakkoliikkeitä. Mikähän lasta vaivaa? Eikö vanhemmat ole puuttuneet asiaan ja käskeneet lopettaa naaman vääntelyä?

Mietin, kuinkahan kauan enää pidetään normaaliluokalla/normaalikoulussa, jos tuo jatkuu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tic. Tosi yleinen. Ei vaarallinen.

Vierailija
2/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD Naama täyteen teippiä niin loppuu nuo nykimiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ticsejä. Varsin tavallisia, ja kyllä vanhemmat varmastikin tietoisia asiasta.

Vierailija
4/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa varmaan kouluavustajan pitämään naamaa paikoillaan.

Vierailija
5/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo kanssa. Eli tic. Oli vahvempi lapsena, nuorena ja aikuisena saan sen hillittyä niin, että teen vain yksin ollessa. Lapsena tein niitä erityisesti just telkkaria katellessa jostain syystä.

Mun äiti kertoi siitä silloin päiväkodin ja mylhemmin koulun henkilökunnalle, niin siihen osattiin suhtautuu ja mua ei esim.kiusattu koskaan.

Vierailija
6/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli aika ilkeenhauska provo. Jopa mustan puhuva sellainen. :)

Vierailija
7/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauankohan sua pidetään terveiden kirjoissa vai joko oon diagnoosin saanu?

Vierailija
8/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä tietysti vanhana koulukiusaajana muistutat lasta tästä?

Vierailija
9/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meh.

Vierailija
10/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ticit eivät ole tahdonalaisia eikä niitä käskemällä saa loppumaan. Liittyvät stressiin ja jännitykseen. Toivottavasti annat asian olla. Eivät tartu tai tee lapsesta pöpiä.

Vierailija
11/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätköhän vanhemmat ja hoitavat tahot ole tietoisia asiasta.

Ei olisi tavallisessa koulussa, jos olisi este.

Ole iloinen ja tyytyväinen, ettei omalle lapsellesi (tai itsellesi) ole sattunut jotain pikku juttua esim. synnytyksen yhteydessä.

Tunnen ihanan aikuisen miehen, jolla on pieniä tic-liikkeitä. Olen tuntenut hänet hänen lapssuudestaan lähtien - on unelmavävy-matskua, joten eipä kannata takertua epäolennaisuuksiin.

Ota mallia lapsestasi.

Vierailija
12/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan poika on aina räpytellyt silmiään enemmän kuin muut. Ei ole joutunut pois normaalista koulusta silmien räpyttelyn vuoksi. Nykyisin hän on hurmaava, komea ja erittäin lahjakas dippainssiksi opiskelva nuori mies (joka räpyttelee vieläkin silmiään enemmän kuin muut).

Vierailija
13/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun opiskelukaverillani oli samanlainen tic-oire. Valmistui hän lääkäriksi siitä huolimatta.

Vierailija
14/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aattelepa, että jos sinäkin olisit saanut osallistua ”normaaliopetukseen”, voisi yleissivistyksesi kertoa sulle näistä asioista tarpeellisen?

Vaikka provohan tämä toki.

Vierailija
15/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ticit eivät ole tahdonalaisia eikä niitä käskemällä saa loppumaan. Liittyvät stressiin ja jännitykseen. Toivottavasti annat asian olla. Eivät tartu tai tee lapsesta pöpiä.

Liittyykö hän ne tic-oireet johonkin nimeltä mainisemattomaan henkilöön. Siis hänen läsnäolosta johtuvaa stressiin ja jännitykseen?

Vierailija
16/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tic-liikkeitä lapsuudesta saakka. Lapsena en vielä osannut pidätellä niitä julkisesti niinkuin nyt. Tuntui todella pahalta kun jotkut lapset ja jopa aikuiset rupesivat matkimaan räpytyksiä ja muita ticejäni. 

Vierailija
17/17 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kaveri 9v räpyttää silmiään ja tekee nenällään pakkoliikkeitä. Mikähän lasta vaivaa? Eikö vanhemmat ole puuttuneet asiaan ja käskeneet lopettaa naaman vääntelyä?

Mietin, kuinkahan kauan enää pidetään normaaliluokalla/normaalikoulussa, jos tuo jatkuu.

Ei kai enää ole mitään tarkkiksia, vaan kaikki sekoboltsitkin ovat samassa luokassa pilaamassa muidenkin oppimismahdollisuudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän