Siivoojia katsotaan taas nenänvartta pitkin :D
Oltiin tänään vahaamassa yhden museon lattioita ja yllättäen siellä oli joku luento tms. tapahtuma mistä ei tiedetty. Toimeksiantajan mukaan talon piti olla illalla kuuden jälkeen täysin tyhjä. Nauratti vain kun osa osallistujista ei ollut kuulevinaan meidän neuvoja siitä missä oli esimerkiksi vahanpoistoainetta vaan ne käveli kuurona ulos mistä huvitti. Mistä tuollainen käytös johtuu?
Kommentit (9)
Tsemppiä kirjoitti:
Ei tuo välttämättä mitään "nenänvartta pitkin" katsomista ole. Jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti välitä, vaan menevät kiireessä sieltä "mistä aita on matalin". Vertaa näitä vaikkapa autoilijoihin, jotka ajavat tulvassa samalla pilaten autonsa.
Jos on noin kiire niin kannattaisi mielummin jättää illanvietto jossain konserttitalossa väliin.
Voi olla kengät pilalla, oma moka mitäs ei kuuntele....
Ei ne kävelijöiden itsepilaamat kengät, vaan museotilan kesken töiden sotkettu lattia. Työn teettäjä (kunta?) joutuu joko maksamaan siivoojille lisää liksaa ylimääräisistä työtunneista tai hyväksymään kävelijöiden pilaaman työnjäljen. Noin äkkiseltään ajateltuna - aloituksesta ei saa ihan täyttä kuvaa tilanteesta.
Perussiivouksen ikiongelma kirjoitti:
Ei ne kävelijöiden itsepilaamat kengät, vaan museotilan kesken töiden sotkettu lattia. Työn teettäjä (kunta?) joutuu joko maksamaan siivoojille lisää liksaa ylimääräisistä työtunneista tai hyväksymään kävelijöiden pilaaman työnjäljen. Noin äkkiseltään ajateltuna - aloituksesta ei saa ihan täyttä kuvaa tilanteesta.
Kunta joutuu teettämään ylimääräistä työtä mutta ymmärtää kyllä laskuttaa niitä tärvelijöitä siitä.
Mulle kävi niin että olin perussiivoamassa kesällä yhtä koulua ja olin levittänyt vahanpoistoaineen lattialle. Koululla tehtiin samanaikaisesti remonttia ja paikalle tuli käymään koulun rehtori kahden koiransa kanssa. Ilmoitin että nyt kannattaa pitää koirat kaukana kun on vahvaa ainetta lattialla. Eiköhän kohta toinen koira juossut nurkan takaa juuri sen vahanpoistoaineen päältä, minä aloin sitä yrittää ottaa kiinni... no lopulta rehtori sitten sai ärtyneenä tuhahdellen lähteä pesemään koiransa tassuja, toivon ettei vahvasti emäksinen aine ehtinyt kovin pahasti tassunpohjien ihoa vahingoittaa... tuli vähän sellainen olo että minua nyt tuossa pidettiin pahantekijänä vaikka itse ei ohjeita noudatettu (ja mitä ne koirat edes siellä koulussa teki??)
Ihmiset on tottuneet siihen että siivoojat on hiljaisia ja näkymättömiä tyyppejä jossain taustalla eikä heistä tarvitse välittää... :/
Siivooja on yksi tärkeimmistä ammateista. Jos vaikka koulussa on viikon pois yksi sihteeri, sitä ei välttämättä huomaa kukaan. Mutta jos siivooja on pois viikon, sen huomaa heti.
Ei tuo välttämättä mitään "nenänvartta pitkin" katsomista ole. Jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti välitä, vaan menevät kiireessä sieltä "mistä aita on matalin". Vertaa näitä vaikkapa autoilijoihin, jotka ajavat tulvassa samalla pilaten autonsa.