Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, iPhonen käyttöönotto ekaluokkalaiselle

Vierailija
21.08.2018 |

Olen laittamassa iPhonea käyttökuntoon ekaluokkalaiselle, onko järkevää laittaa oikea syntymävuosi id-tietoihin vai estääkö liian nuori ikä esim. Whatsappin käyttöön oton. Siis kannattaako lapsen ikä valita yläkanttiin, mihin kaikkeen 7-vuotiaan tietojen laittaminen vaikuttaa sovellusten asentamisessa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syötät puhelimeen lapsen henkilökohtaisia tietoja?

Vierailija
2/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ekaluokkalainen tarvitsee Whatsappin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono.

Vierailija
4/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ekaluokkalainen käyttää Whatsappia. Ei yksikään alaikäinen enää tekstaile.

Laita lapsen puhelimeen oma id-tunnuksesi. Näin voit itse päättää, mitä sinne ladataan ja seurata puhelimen käyttöä oman tilisi kautta. Myös lapsen paikannus toimii hyvin.

Jos haluat lapselle oman tilin toimi näin: https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2016/12/28/apple-id-lapselle-li…

Vierailija
6/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ekaluokkalainen käyttää Whatsappia. Ei yksikään alaikäinen enää tekstaile.

Laita lapsen puhelimeen oma id-tunnuksesi. Näin voit itse päättää, mitä sinne ladataan ja seurata puhelimen käyttöä oman tilisi kautta. Myös lapsen paikannus toimii hyvin.

Jos haluat lapselle oman tilin toimi näin: https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2016/12/28/apple-id-lapselle-li…

Whatsapp vakoilee käyttäjiä ja se ei ole lapsen perusoikeuksien mukaista.

Vierailija
7/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilla nyt sattuu olemaan WhatsAppit puhelimissa, mutta ovat Android-käyttäjiä. Siksi tätä kyselen etten tekisi mokaa puhelimen käyttöön otossa, mikä estäisi ko. sovelluksen asentamisen.

Vierailija
8/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty mun nimelle eri appleID, käyttäen toista sähköpostiosoitetta. Samalla saa vahdittua, ettei lataile mitään tyhmyyksiä, vaan tarvitsee mun salasanan appien latailuun. Saa myös paikannettua omasta puhelimesta kirjautumalla findmyiphoneen näillä ”kakkos”ID:n tunnuksilla.

Vierailija
9/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löyhä joukkio voi kyllä napata arvopuhelimet hetkessä.

Vierailija
10/10 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö eskarissa ollut sitten vielä iphone jo käytössä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä