Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan sokerikoukku voi kestää, kun on jättänyt sokerin pois?

Vierailija
21.08.2018 |

Olen muuttanut ruokavaliotani ja jätin pois lisätyn sokerin, lisäksi kaikki tuotteet on täysrasvaisia ja paljon kasviksia ja mahdollisimman vähän e-koodeja.

Vointi on kaiken kaikkiaan ollut parempi, paitsi mielitekoja millon mihinkin on edelleen. Eikä ole kyse siitä, että ruokavalioni olis pielessä vaan tunnistan selkeästi, että se on vain mieliteko, koska maha on täysi. Vahvasti myös epäilen, että mieliteot johtuvat sokerista, jota aiemmin söin todella paljon.

Kerran tein sen virheen, että ostin pienen jäätelön, jäätelö on aina ollut paheeni, tosin aiemmin olisin ostanut aino-jäätelön, jossa on melkeen se litra, nyt ostin vaan puikon. No sepä ei auttanutkaan vaan pahensi entisestään mielitekoja.

Miten kauan kestää, että sokeririippuvuuden oireet häviää? Olen nyt ollut 1,5kk tällä ruokavaliolla/elämäntapamuutoksella.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä karkkipäivä kerran viikossa, niin ei elämänilo katoa kokonaan.

Vierailija
2/8 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään sokerikoukkua. Se on opittu tapa, ei riippuvuus. Mutta:  Jos ei syö riittävän usein, tulee väkisinkin rasvaisen ja makean himo, koska evoluutio on keksinyt, että niistä nälkä nopeimmin tyydyttyy ja riittää vielä energiaa varastoonkin.

Se ei liene mikään "koukku", että on pakko syödä jotain, jos myöskin kuluttaa.589

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä karkkipäivä kerran viikossa, niin ei elämänilo katoa kokonaan.

Tätä jo testasin, ei toimi. Sen jälkeen tekee vaan mieli lisää.

ap

Vierailija
4/8 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko sokerikakku kestää syömättä

Vierailija
5/8 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään sokerikoukkua. Se on opittu tapa, ei riippuvuus. Mutta:  Jos ei syö riittävän usein, tulee väkisinkin rasvaisen ja makean himo, koska evoluutio on keksinyt, että niistä nälkä nopeimmin tyydyttyy ja riittää vielä energiaa varastoonkin.

Se ei liene mikään "koukku", että on pakko syödä jotain, jos myöskin kuluttaa.589

No mulla se energia tulee tällä nykyisellä ruokavaliolla lähinnä rasvasta, ruokavalioni on monien parjaama karppaus, joskaan hiilarit ei ole niissä lukemissa, että esim. ketoosissa olisin. Ja kuten sanottu, mulla ei ole oikeasti nälkä vaan se on mieliteko, koska mahani on täysi.

Usein syöminen ei oo mun juttu. Mulla toimii paremmin se, että syön enemmän kerralla enkä niin monesti päivän aikana.

ap

Vierailija
6/8 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku väitti tuossa että ei ole sokerikoukkua. En tiedä mitä hän tarkoitti sillä, mutta itse ainakin olen henkisesti sokerikoukussa ja koen että se on koko elämän kestävä, vähän kuin alkoholismi. Jos otan edes vähän, niin silloin se lähtee käsistä. Sokerista saan sellaista mielihyvää ja kiksejä (toki myös morkkiksen), että aina on himo, jota vastaan pitää taistella. Se toimii lohduttajana ja juhlien kohokohtana.

Vierailija
7/8 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes iski ja sitä myöten tietenkin loppui karkin ja suklaan, siis sokerin, syönti. Jessus että oli ihan kauheaa ensimmäiset kuukaudet, mutta nyt puolen vuoden jälkeen täytyy uskoa, että olen päässyt koukusta. Enpä olisi uskonut :o

Ei kuitenkaan tarkoita, että olisin makuaistini menettänyt, hyväähän nuo ovat edelleen, mutta se fanaattinen "nyt sitä on saatava"-tunne ei enää vaivaa. Hedelmät ja marjat ajavat kyllä ihan saman asian. Ja onneksi on sokerittomia tuotteita, jos se himo kuitenkin vielä iskee. Diabeteshoitaja ennusti näin käyvän, kun kysyin "miten voin elää, kun makeat on pannassa"?

Vierailija
8/8 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta meni. Minulla toimi terveellinen ruokavalio ja se että syön 3-4h välein. Paljon marjoja ja kasviksia. Nyt olen päässyt sokerin himosta niin että ohitan huomaamatta karkkihyllyt, (muiden) karkit säilyy kaapissa ja koko asiasta on tullut sellainen ettei tarvitse tapella mitään vastaan. Ei vaan tee mieli. Plussaa on se että paino on tippunut 7kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän