Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koeajan purku, työntekijän puolelta

Vierailija
19.08.2018 |

Aloitin "unelmaduunin" ja pomo osottautui todella hankalaksi. Ei omista johtamistaitoja yms. Tiedän, että ei tule muuttumaan, kiska ihminenhän on juuri sellainen kun on.

Koeaika 4kk, mitä pitää huomioida ja miten ilmoittaa ettå ei tule töihin. Uutta duunia ei ole,mutta entisestä työstä vapautui paikka jossa olin sijaisena, aion hakea sitä ja jos se ei nappaa niin sit jotain muuta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vaan. Ja karenssiahan sulle tulee jollei uutta työtä löydy tilalle.

Vierailija
2/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun sanot: ”Puran työsuhteen, syynä koeaika”. Ei vaadi työntekijältä sen kummempia syitä. Eikä niitä tarvitse edes kysyttäessä alkaa erittelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat vaan. Ja karenssiahan sulle tulee jollei uutta työtä löydy tilalle.

Paljonko on karenssi? Viimeeks työttömänä vuonna 1992. Ap

Vierailija
4/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, kun sanot: ”Puran työsuhteen, syynä koeaika”. Ei vaadi työntekijältä sen kummempia syitä. Eikä niitä tarvitse edes kysyttäessä alkaa erittelemään.

Miks mul on semmonen tunne, ettå ne ei tuu maksaan palkkaa.....ap

Vierailija
5/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin koeajalla vastaavantyyppisessä tilanteessa. Lopettaa olis voinut heti muttaviikon vielä olin että saivat aikaa sopeuttaa toimiaan. En kadu.

Vierailija
6/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole mitään palkatonta työharjoittelusopimusta mennyt allekirjoittamaan ja firmalla on rahaa, niin en olisi rahojen saannista huolissani. Tuossa vaiheessa mulkuksi alkava työnantaja maksaa kaikki kulut, mitä palkasta taistelemisesta syntyy.

Vierailija
7/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä ajalta on palkka maksettava, kun oot töissä ollut. Jos sulla on vuorolistoja tms säilytä ne. Tai raportti työajanseurantajärjestelmästä. Jos siis et ole kuukausipalkalla.

Vierailija
8/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä ajalta on palkka maksettava, kun oot töissä ollut. Jos sulla on vuorolistoja tms säilytä ne. Tai raportti työajanseurantajärjestelmästä. Jos siis et ole kuukausipalkalla.

Kuukausipalkalla olen, joten tässä tilanteesaahan ne maksaa sit tästä viikosta :) kuva työvuorolistasta on kännyssä. Ap

Vierailija
9/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsopimuslaki on kanssasi eri mieltä, sen mukaan "Koeajan kuluessa työsopimus voidaan molemmin puolin purkaa. Työsopimusta ei saa kuitenkaan purkaa syrjivillä tai muutoinkaan koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisilla perusteilla." Eli syy on oltava eikä koeaika kelpaa syyksi. Esimerkiksi "työtehtävät olivat erilaisia kuin haastattelussa kerrottiin" on pätrvä syy, mutta pelkkä koeaika ei.

Jos kysyttäessä ei kerro syytä, saa pidennetyn karenssin.

Vierailija
10/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin koeajalla vastaavantyyppisessä tilanteessa. Lopettaa olis voinut heti muttaviikon vielä olin että saivat aikaa sopeuttaa toimiaan. En kadu.

Joo en mä ala mielenterveyttäni pilaamaan. Löytyy muita hommia ja parempia esimiehiä. Mä olin nuoruudessa vastaavanlaisessa tilanteessa ja silloin katsoin liian pitkään. Ei enää. Ap

Vierailija
11/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaturva.

Vierailija
12/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisesti vaan laitat että koeaikapurku päivämäärä x. 

Vierailija
13/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Kirjallisesti vaan laitat että koeaikapurku päivämäärä x. 

Tämä tarkoittaa sitä, että ap ei aio ilmoittautua työttömksi työnhakijaksi. Työkkärissä syyksi ei riitä koeaikapurku, koska työsopimuslaki ei sitä hyväksy. Mutta jos ei ole joutumassa työttömäksi, niin miksipä ei. Jos kuitenkin jää siitä uudesta työstä työttömäksi 2 v sisään, niin koeaikapurun perusteita tullaan kysymään.

Vierailija
14/14 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olet töissä ensimmäiseen palkkapäivään saakka. Jos palkkaa ei tule, voit välttyä karenssilta, kun purat työsuhteen sillä perusteella. Pidä ylhäällä jokainen tekemäsi työtunti ja etsi jo valmiiksi AVI:n lomake, jolla karhutaan maksamattomia palkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi