Jouduitko käyttämään "lapsellisia" vaatteita vasten tahtoasi?
Tuli mieleen tuosta typerästä "poika haluaa kurahousut"-ketjusta, että meillähän se oli lapsena juuri toisinpäin. Meillä oli omakotitalo metsänreunassa ja piha aika luonnontilaista (= märällä herkästi kurainen) ja kurahousuja ja saappaita ja kurahanskoja ym. oli pakko käyttää pihalla vielä kauan kouluikäisenäkin, vaikka en todellakaan olisi halunnut (kouluun ei onneksi pitänyt laittaa). Mutta muistan kyllä, että oli aika supernoloa, jos joku koulukaveri normaalit vaatteet päällä tuli yllättäen käymään ja itse olin pihalla kuravaatteissa!
Kommentit (15)
Mulle ostettiin toppahaalareita melko pitkään, olisiko ollut vielä 10v:nä, koska äidin mielestä ne oli paremmat pakkasella kuin kaksiosainen.
Kauluri oli vähän niin ja näin... Vähän tyhmä, mutta piti käyttää. Ja itse olisin halunnut sormikasmallisia talvihanskoja, mutta rukkasia piti vaan käyttää.
Täällä käsi pystyssä. Vanhempien omakin pukeutuminen on vielä nykyäänkin täynnä mielenkiintoisia valintoja, joten minulla ei ollut siistin pukeutumisen mallia kotona. Ja jouduin myös käymään lapsena paljon nuoremmille tarkoitetussa harrastusryhmässä, vaikka olisin voinut vaihtaa ikäisilleni tarkoitettuun ryhmään.
Kypäräpipopakko pakkasella! Se jos mikä on noloa isommalla, varsinkin tytöllä, kun hiukset jää piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Kypäräpipopakko pakkasella! Se jos mikä on noloa isommalla, varsinkin tytöllä, kun hiukset jää piiloon.
Tämä, kauheaa muisto, olin varmasti ainoa kuka piti kypäräpipoa vielä 10vuotiaana!!!
Kyllä.
Vaimoni pakottaa minut käyttämään pikkutyttöjen alushousuja.
Kuulema pikku pipukkani mahtuu niihinkin vallan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, kauheaa muisto, olin varmasti ainoa kuka piti kypäräpipoa vielä 10vuotiaana!!!
Niin varsinkin kun ei voi ymmärtää, miten korvien päälle tuleva pipo+kauluri suojaisi jotenkin vähemmän kuin kypäräpipo...
Ukko35 kirjoitti:
Kyllä.
Vaimoni pakottaa minut käyttämään pikkutyttöjen alushousuja.Kuulema pikku pipukkani mahtuu niihinkin vallan hyvin.
Taidat kyllä käyttää niitä vaimoltasi salaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta typerästä "poika haluaa kurahousut"-ketjusta, että meillähän se oli lapsena juuri toisinpäin. Meillä oli omakotitalo metsänreunassa ja piha aika luonnontilaista (= märällä herkästi kurainen) ja kurahousuja ja saappaita ja kurahanskoja ym. oli pakko käyttää pihalla vielä kauan kouluikäisenäkin, vaikka en todellakaan olisi halunnut (kouluun ei onneksi pitänyt laittaa). Mutta muistan kyllä, että oli aika supernoloa, jos joku koulukaveri normaalit vaatteet päällä tuli yllättäen käymään ja itse olin pihalla kuravaatteissa!
Tai sitten se koulukaveri oli vain kateellinen, koska sinä sait leikkiä vapaasti kuraisella pihalla.
En joutunut käyttämään lapsellisia vaatteita, vaan todella kummallisia vaatteita. Hävetti laittaa niitä päälle. Esimerkiksi yksi ulkomailta ostettu vaate, joka muistutti lähinnä pellen asua. Äidilläni on aina ollut aika erikoinen maku. Esimerkkinä mainittakoon, että hänen mielestään ihan hyvä asukokonaisuus (hänelle itselleen) oli kahisevasta tuulipukukankaasta tehdyt verkkarit ja korkokengät.
En muista että olisin itse hävennyt. Vitosluokalla joku kuitenkin mainitsi koulussa talvihaalarista ja sen jälkeen alkoi nolottaa kun aloin ajatella että sellaista ei ilmeisesti enää pitäisi käyttää. Äiti antoi sitten jättää sen pois ja hommattiin kaksiosinen.
-vm -91
Vierailija kirjoitti:
En muista että olisin itse hävennyt. Vitosluokalla joku kuitenkin mainitsi koulussa talvihaalarista ja sen jälkeen alkoi nolottaa kun aloin ajatella että sellaista ei ilmeisesti enää pitäisi käyttää. Äiti antoi sitten jättää sen pois ja hommattiin kaksiosinen.
-vm -91
Nehän oli jossain vaiheesa ihan muotiakin, omaan kouluaikaan (n. 10 vuotta aiemmin) haalareita oli monilla ala-asteen lopullakin, eikä kukaan pitänyt silloin niitä lapsellisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten se koulukaveri oli vain kateellinen, koska sinä sait leikkiä vapaasti kuraisella pihalla.
Minullakin oli kuravaatteet ja kumisaappaat hyvin pitkään vielä koulussakin. Sen verran oli kotona tiukka meininki ettei asiaan ollut vastaan sanomista. Äiti haukkui minua että tuon ikäinen iso poika ja sotkee kuin pienet kakarat, nyt kurikset ja kumpparit päälle ja heti!
En.