Varatut, olitko rakastunut kumppaniisi kun menit hänen kanssaan yhteen?
Nykyään on äänessä esim. täällä av:lla sellaisia jotka puhuvat pariutumisesta uin se perustuisi muodolliseen pätevyyteen, esim. luonne oikea, samat arvot, miellyttävä ulkonäkö jne. eikä rakastumisella olisi osaa pariutumisessa.
Tässä kyselyssä rakastuminen tarkoittaa siis myös tunnepuolta, jota ei voi hallita tietoisesti, sitä hullaantumista toiseen, sitä että toisen ajatteleminen saa perhoset lepattamaan vatsanpohjassa, tuntee rajua kaipausta toisen poissaollessa, tuntee voimakasta seksuaalista halua häneen, ns. halua sulautua yhdeksi jne. Itse olen tällaisen rakastumisen kokenut ja osaan selvästi tunnistaa ja erottaa sen.
Ajattelin nyt sitten kartoittaa, miten asia on mennyt teillä jotka faktisesti olette pariutuneet.
Kommentit (9)
Ennen lopullista päätöstä pitää aina odottaa että se ihastumisvaihe menee ohi.
Meillä oli sellainen hitaammin lämpenevä suhde, alkoi yhden yön jutusta. Toisen kanssa oli kivaa ja huomattiin sitten että vietetään aikaa yhdessä useammin ja useammin. Ja sitten kun sitä mielessään analysoi niin tajusi olevansa ihan myyty.
Me muutettiin yhteen kun ei oltu seurusteltu päivääkään. Rakastunut toki olin eikä ole tämän 21 vuoden aikana kertaakaan tarvinnut katua.
Laitoin muu vaihtoehto, koska "menin yhteen" eli aloin seurustella miehen kanssa viikko ensimmäisen yhteydenoton jälkeen, toisella tapamisella, en ollut silloin vielä rakastunut, mutta todella ihastunut kyllä.
Kyllä olin! En oo koskaan ymmärtänyt miten joku voi muusta syystä kenenkään kanssa olla. Itse en tunne minkäänlaista seksuaalista vetoa jos en ole rakastunut.
Menin yhteen kumppanin kanssa, johon en ollut rakastunut, korkeintaan kiintynyt.
Olin ystävystynyt mieheni kanssa jo 1,5 työkaveruuden aikana ja tiesin että hän on mukava, kunnianhimoinen, lojaali ja hyvä mies. Kun sitten yllättäin aloimmekin seurustelemaan se oli menoa kerrasta, ei mitään intohimon tai rakkauden hyökyä vaan tunne että on kotona. Pari ekaa vuotta mietin kyllä onko suhteemme mun puolelta vain kumppanuutta, miehelle olin suuri rakkaus. Mutta se tyyni ja tasainen rakkaus löytyi ja on säilynyt yli 20v. Me emme tosin ole tyyniä ja tasaisia - tempperamenttia löytyy ja sitä käytetään:D
Vastasin muu vaihtoehto. Edelliseen suhteeseen menin ilman rakkautta, koska näytti hyvältä paperilla. Nykyiseen suhteeseeni olen lähtenyt sen takia, että ihastuin ja muutkin ominaisuudet natsasivat täydellisesti.
Olen sinkku koska en ole löytänyt miestä johon olisin rakastunut. Ai niin kysely olikin varatuille. Sori.