Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokenut lapsuudessasi syrjintää tai epäreilua kohtelua sukupuolesi vuoksi?

Vierailija
16.08.2018 |

Kysymys otsikossa.

Tuli mieleen siitä, kun keskustelu tyttö/poikajaon tarpeellisuudesta esim. alakoulun liikuntatunneilla käy kiivaana.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
2/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tuntuu, että pojilla oli silloinkin hankalampaa.

Vierailija
4/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ymmärsin kyllä lapsena, että isäni oli pettynyt siihen, että minäkään, kuopus, ollut poika. 

Vierailija
5/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen liikuntatunneilla. Pojat kävi keilaamassa, pelasi monipuolisesti eri pallopelejä ja sai käyttää esim. monitoimitilaa useammin. Tytöillä oli hiihtoa ja voimistelua, joskus uintia. Kaiken huippu oli, että luistelussa tyttöjen oli ehdottomasti pelattava ringetteä kun pojat pelasivat viereisessä kaukalossa lätkää. En saanut mennä poikien tunnille enkä saanut pelata jääkiekkoa tyttöjen puolella, vaikka olin tuossa vaiheessa pelannut seuran tyttöjoukkueessa kuusi vuotta.

Vierailija
6/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Just se perinteinen tilanne: naisope ei osannut käyttää videonauhuria (tämä siis 80-luvun lopulla) ja kyseli kaikki pojat läpi apuun. Yritin sanoa väliin, että mä voisin auttaa, mutta ei se opettaja ollut huomaavinaan.

Vierailija
7/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Isäni taholta

Vierailija
8/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat olivat eronneet ja äitini toivoi aina tyttöä, pahaksi onneksi esikoisena sattui syntymään poika. Äitini ei siis oikein oitänyt minusta, toin hänelle eniten mieleen isäni jonka kanssani äidilläni on edelleenkin erittäin huonot välit. Lopulta kun äitini meni uuden miehen kanssa yhteen ja sain pikkusiskon aloin kokemaan että olin syrjäytetty ja entistä enemmän se ei toivottu lapsi jota sai syrjiä ja potkia. Ei ole miehellä helppoa naisten maailmassa.

M

Vierailija
9/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä ole kyllä aikuisenakaan kokenut tulleeni syrjityksi tai epäreilusti kohdelluksi sukupuoleni takia. Sitähän en tietysti tiedä onko joku tietämättäni niin tehnyt.

Vierailija
10/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat olivat eronneet ja äitini toivoi aina tyttöä, pahaksi onneksi esikoisena sattui syntymään poika. Äitini ei siis oikein oitänyt minusta, toin hänelle eniten mieleen isäni jonka kanssani äidilläni on edelleenkin erittäin huonot välit. Lopulta kun äitini meni uuden miehen kanssa yhteen ja sain pikkusiskon aloin kokemaan että olin syrjäytetty ja entistä enemmän se ei toivottu lapsi jota sai syrjiä ja potkia. Ei ole miehellä helppoa naisten maailmassa.

M

Alapeukku, koska ei tämä ole mikään "naisten maailma", vaan vika on äidissäsi ja lapsuutesi perhekuviossa. Ikävää silti kuulla, että olet ollut sukupuolesi takia ei-toivottu lapsi. Olen pahoillani puolestasi.

Vierailija
11/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa (80-luvulla) ei itketty moisia naurettavuuksia.

Vierailija
12/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti katsoa pienempien sisarusten perään kun vanhempi isoveli sai huidella missä huvitti. Tytöillä kun on tuo hoivavietti luonnostaan...

Vierailija
13/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mies?

Vierailija
14/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mies?

Ei se siihen katso. Se, että sinä loukkaannut kaikesta, ei ole syrjintää. Se, että jos et jaksa 20 kiloa nostaa penkistä, ei ole syrjintää että sinua ei valita painonnostojoukkueeseen. Todellisen tilanteen paljastaa se, että jukolauta ruvetaan palomiehien standardeja alentamaan ym. ym. vain siksi, että täytyy saada n*isia sinne. Sairasta tämä syrjinnästä nillittäminen.

Vierailija
15/15 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mies?

Ei se siihen katso. Se, että sinä loukkaannut kaikesta, ei ole syrjintää. Se, että jos et jaksa 20 kiloa nostaa penkistä, ei ole syrjintää että sinua ei valita painonnostojoukkueeseen. Todellisen tilanteen paljastaa se, että jukolauta ruvetaan palomiehien standardeja alentamaan ym. ym. vain siksi, että täytyy saada n*isia sinne. Sairasta tämä syrjinnästä nillittäminen.

Sairaita nämä ihmiset, jotka eivät osaa lukea ketjun otsikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi