Sukulainen tulossa viikonloppu yökylään. Paljonko velottaisin ruuista?
Kommentit (15)
Jos on oikein läheistä sukua en veloittaisi mitään, enkä muiltakaan jos itselläni oisi rahaa.
Jospa hän itse sitten tarjoutuu maksamaan jotain.
Tai peruuta hänen vierailunsa jos kukkrosi ei sitä kestä.
Veloittaa??
Minun luonani on yöpynyt vieraita ja en ole koskaan veloittanut mistään mitään.
Olen työtön ja pienivarainen ja aina olen silti pystynyt majoittamaan vieraani lyhyeksi ajaksi.
En kyllä velottaisi mitään.
Tosin opiskelijana tehdään kavereiden kanssa niin, että yhdessä kauppaan ostamaan yhteiset ruokakamat, ja ostokset n. puoliksi.
Veloita 5 e/suihku. Lisäksi lakanat + yöpaikka 12 e/yö. Ja ruoat vaikka 7 e/ateria, aamiainen 4 e.
Saat vähän kulukorvausta.
!!!?!Tai sitten et pyydä mitään!?!!! Itse en ikimaailmassa kehtaisi. Vuoroin tarjotaan majoitus tietenkin. Kylässä vien tuliaiset ja tarjoudun jotain ruokaa ostamaan itselle ja isäntäväelle.
Miksi vasta nyt kysyt? Meillä on koko suvulla yhteinen hinnasto, joka noudattelee ko. alueen hotellien hintatasoa. Yöpyminen + aamiainen on noin 130 e/vrk, lounas 10-22 e (yleensä meillä on tarjolla keitto, siksi noin halpaa) ja päivällinen 25-50 e.
Onko nämä jonkun mielestä oikeasti hauskoja?
Et sit parempaa keksinyt? Väsähtänyttä läppää.
Olen itse menossa sukulaiselle yökylään. Kirjoitatkohan minusta. Olen varannut mukaan makuupussin ja eväät, pyyhkeen ja peseytymistarvikkeet, wc-paperirullan (saat loput jos jää), muutaman vesipullon yms.
Erikoista kirjoitti:
Veloittaa??
Minun luonani on yöpynyt vieraita ja en ole koskaan veloittanut mistään mitään.
Olen työtön ja pienivarainen ja aina olen silti pystynyt majoittamaan vieraani lyhyeksi ajaksi.
Porvoossa on ihan yleistä, että vierailla on askelmittari ja lattian kuluminen laskutetaan näiden askeleiden mukaan.
Itse olen tehnyt näin.
Ruoka on ainesten hinta (a) + valmistamiseen käytetty aika 20 euron/tunti taksalla, lähtöhinta on 20 euroa(b) jaettuna syöjien määrällä(c). Elikkä näin (a+b)/c
Omat pyyhkeet ja lakanat voi tuoda, mutta jos ei ole niin laskutan euron per kappale pesusta, pyykkään tietenkin muitakin vieraan vaatteita samaan hintaan jos haluaa.
Ilmaiskanavia voi katsoa tietenkin ilmaiseksi, mutta Netflix maksaa 1 euron/tunti.
Olut tai siideri maksaa euron enemmän kuin sisäänostohinta.
Saunominen 5 euroa per lämmitys.
Ammukahvin tarjoan, mutta aamupala maksaa 5 euroa, sisältää 2 leivänviipaletta, muroja, maksimissaan 2 juustosiivua per leipä ja maksimissaan 4 kurkun viipaletta per leipä ja yksi kinkku tai leikkeleviipale per leipä.
2€/suihku ja omat eväät mukaan👍