Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ei päästä koko koulun risteilylle

):
13.08.2018 |

Hei! Kouluni abit ja kakkoset suunnittelevat talven aikana, että koko koulu lähtisi Ruotsinristeilylle ja näin skippaisivat yhden koulupäivän. Olen siis lukion ensimmäisellä. Äitini ei minua halua päästää varmaankin koska tietää että siellä ryypätään, mutta koko muu kaveriporukkani taas pääsee... Ymmärrän, että hän on huolissaan eikä haluaisi minun juovan yms. Mutta osaan käyttäytyä vastuuntuntoisesti ja saisimme mukaamme kyllä jonkun yli 25 vuotiaan...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuoden päästä sitten pääset itse abina abiristeilylle

Vierailija
2/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään päästäisi. Sitten saa mennä, kun ikää on 18.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä ryyppäämistä pelkää, vaan sitä että saisit liikaa MUNAA näitä 25 vuotiailta.

Vierailija
4/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppämään vaan opit laivaristeilyllä, äiti on huolissaan lapsestaan ettei lapsi joudu huonoon seuraan.

Vierailija
5/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on koko koulun tapahtuma, koulu varmaan hankkii luvat ja hoitaa muut muodollisuudet, kuten riittävän valvonnan alaikäisille.

Vierailija
6/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abien ja kakkosten risteilyt on niille.

Miksi jonkun ykkösen pitäis olla koulusta pois tuon takia?

Vierailija
7/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tällä ei ole mitään tekemistä koulun kanssa, vaan kaveriporukka lähtee laivalle ryyppäämään. Sinun, alaikäisen ei tarvitse koulusta lintsata tällaisen reissun takia. Pääset kyllä ryyppyreissuille, usko pois, ja ehdit kyllästymäänkin.

Vierailija
8/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota äidille, että hän tulisi mukaan.

Vierailija
9/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu EI koskaan järjestä tällaisia, anna kaikille lupaa pitää rokulipäivää, vastaa oppilaiden turvallisuudesta, jne tällaisilla ryyppyreissuilla. Ei edes Ns Vanhojen Tanssiristeilyä / abiristeilyä.

Mieti nyt vähän, miten koulu pystyisi muka vastaamaan siitä, että te alaikäiset ette juo/yli 18v vain kohtuudella, ketään ei raiskata, ryöstetä eikä tuupata mereen?

Äitisi on oikeassa. Pysy maissa.

Vierailija
10/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuntuntoiselle nuorelle ja hänen vastuuntuntoisille kavereilleen tällainen järjestely sopinee oikein hyvin.

Vierailija
11/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koulun risteily vaan kakkosten ja abien. Hyvä syy olla päästämättä ykköstä.

Vierailija
12/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuuntuntoiselle nuorelle ja hänen vastuuntuntoisille kavereilleen tällainen järjestely sopinee oikein hyvin.

Ja 25v valvojatkin tykkäis äiti-tytärpuuhista. <3

Vierailija
13/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pieni määrä alkoholia ei ole ongelma. Laivojen ongelmia voivat olla: nuori ihminen juo liikaa (tai tyrmäystipat) ja päätyy laidan yli itse tai jonkun friikin toimesta, nuori juo liikaa koska annoskokoa ei tunneta vielä hyvin ja tukehtuu oksuun. Miehet tappelevat keskenään laivoissa humalassa tai aineissa, voivat olla väkivaltaisia ketä kohtaan tahansa käytävällä tai raiskata - myös rikollisia liikkuu laivoilla ikävä kyllä. Lompakko voi kadota ja puhelin. Lisäksi jokunen nuori voi tulla raskaaksi tai saada pahemman taudin, koska kaikki miehet eivät ole luotettavia. Laivasta ei pääse ulos, jos jotain outoa tapahtuu - oli se joku hätä, tulipalo, uppoaminen, merisairaus, eksyminen tai tarttuva tauti jne. Pitäisi olla myös kipulääkettä, ensiaputarvikkeet ja muuta mukana, kuitenkin lain puitteissa. Ja jos nuorilla on krapula, olotila voi olla kauhea eikä kukaan ole tuomassa lievitystä. Entä jos vesi loppuu tai rahat tms. Lisäksi juhlia on jatkossa maanpinnalla. Ja jotain kivaa voi keksiä ilman laivaa, kun on kekseliäs

Vierailija
14/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiisus kraist kirjoitti:

Ihan oikein että äiti ei päästä sinua ördäämään ja tamppaamaan tanssilattialle muiden junttien kanssa. Mene mieluummin seurakunnan toimintaan mukaan niin saat hyviä vaikutteita ja pysyt raittiina. Sitä ei ikinä tiedä minkälainen deeku sinustakin tulee, jos alkaisit tolleen juoda. Aikuisena kiität äitiäsi, kun kaverisi roikkuu katkolla ja sinä olet raitis ja hyvinvoiva.

Tuo on hyvä vinkki. Kun on lapset hankittuina, niin pastoreilla sitten riitää kyllä rahaa elatusmaksujen maksamiseen.

Risteilyseurasta siitä ole varmuutta.

Vierailija
15/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä tuosta tsiisus nimimerkin kommentista. Toki voisin lisätä omaan kommentiin, että laivat voivat olla epäsiistejä haisevia pahimmillaan - jos väki humalassa oksuttaa ja pissii mihin sattuu. Ja wc:t eivät pahimmassa tapauksessa toimi tartuntatautien aikaan. Ja osa on meluisia hyttejä yöllä, oven takaa kuuluu juhlinta. Entä ilmanvaihdon toimivuus.. Näistä on luettu uutisia vuosien myötä, ja on keskusteluja mitä laivoilla oikeasti tapahtuu. Laivat eivät ole enää 80-luvun tyylisiä rauhallisia välttämättä. Toki toivoisi että olisi. Pahinta olis jos nuori joutuu laivan putkaan humalassa vaikka ilman diabeteslääkettään, joku trauma iskee siellä. Laivalla voi olla kuka tahansa ja tunnetusti epämääräistä väkeä liikkuu. Toivottavasti on mukavampia paikkoja, osa baareista on samaa sarjaa naisten ahdistelijoineen. Jos jollakulla on positiivisia laivakokemuksia niin hienoa..!

Vierailija
16/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 30v nainen, jonka nuoruuden kohokohtia oli muunmuassa lukioristeilyt joten ymmärrän kyllä ap:ta.

Itse tapasin ykkösristeilyllä kaksi parasta ystävääni ja olemme vieläkin päivittäin tekemisissä ja meillä oli aivan mahtavat risteilyt. Joimme alkoholia, mutta niin suurin osa sen ikäisistä muutenkin juo. Se että ei päästä risteilylle ei estä sitä faktaa että juo sitten joku muu päivä, mutta sillä estää tutustumisen muihin ja helposti naivissa nuoressa seurassa jää porukan ulkopuolelle jos ei pääse niihin risteily inside juttuihin mukaan.

Nuoruuteen kuuluu hölmöily ja itse olen onnellinen että hölmöilyt tapahtui ikävuosina 16-20 eikä myöhemmin sitten vaikka yliopistossa kun ei ole koskaan ennen juhlinut ja se onkin sitten niin jännää ja uutta että tulee ylilyöntejä.

Vierailija
17/18 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari seikkaa kirjoitti:

Luultavasti pieni määrä alkoholia ei ole ongelma. Laivojen ongelmia voivat olla: nuori ihminen juo liikaa (tai tyrmäystipat) ja päätyy laidan yli itse tai jonkun friikin toimesta, nuori juo liikaa koska annoskokoa ei tunneta vielä hyvin ja tukehtuu oksuun. Miehet tappelevat keskenään laivoissa humalassa tai aineissa, voivat olla väkivaltaisia ketä kohtaan tahansa käytävällä tai raiskata - myös rikollisia liikkuu laivoilla ikävä kyllä. Lompakko voi kadota ja puhelin. Lisäksi jokunen nuori voi tulla raskaaksi tai saada pahemman taudin, koska kaikki miehet eivät ole luotettavia. Laivasta ei pääse ulos, jos jotain outoa tapahtuu - oli se joku hätä, tulipalo, uppoaminen, merisairaus, eksyminen tai tarttuva tauti jne. Pitäisi olla myös kipulääkettä, ensiaputarvikkeet ja muuta mukana, kuitenkin lain puitteissa. Ja jos nuorilla on krapula, olotila voi olla kauhea eikä kukaan ole tuomassa lievitystä. Entä jos vesi loppuu tai rahat tms. Lisäksi juhlia on jatkossa maanpinnalla. Ja jotain kivaa voi keksiä ilman laivaa, kun on kekseliäs

Kannattaa pysyä vaan kotona! Nää jokainen juttu voi tapahtua ihan muuallakin kuin vain laivalla... "entä jos vesi loppuu???" anteeksi vaan mitä

Vierailija
18/18 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, eli siis alotin ton keskustelun ja äitini sitten loppujen lopuksi minut sinne risteilylle päästi! Ja kaikki sujui todella hyvin meillä oli vanhempia siellä valvojina ja tuo on sellainen kokemus ettei siitä olisi halunnut jäädä paitsi! Kiitos kaikille, jotka vastasivat! Mutta jos lapsenne itse haluaa mennä ykkösten risteilylle lähde vaikka itse valvojaksi ! (: Valvojatkin tykkäsi vaikka joutuivat vähän tarkistelemaan huonossa kunnossa olevien vointeja, mutta ei todellakaan mitään vakavaa tapahtunut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä