Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keto ja karppaus

Vierailija
13.08.2018 |

Onks ihan ookoo vetästä päivän rasvat kahvin kanssa voista ja kookosöljystä? Ei yhtään tee mieli mitään ruokaa vaikka oon yrittäny syödä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritähän vaan syödä. Ei tule jatkumaan pitkään tuolla tavalla. Lue reseptejä, jotta saat ideoita mahdollisimman monipuolisiin aterioihin, niin ruoka alkaa maistumaan.

Vierailija
2/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä syöny tänään kananmunan ja kanaa.. rasvat jääny vähemmälle, niin mietin et onks okei vetää ne kahvin kaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja kirjoitti:

Oon mä syöny tänään kananmunan ja kanaa.. rasvat jääny vähemmälle, niin mietin et onks okei vetää ne kahvin kaa..

Tee niin!😉

Vierailija
4/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kai se parempi kuin olla syömättä ollenkaan. Liian vähäinen syöminen ei oikein toimi hyvällä tavalla tässä dieetissä, niin sillä patistelen syömään. Lisäksi kahvi alentaa verensokeria, joten voi tulla heikotus.

Vierailija
5/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvakahvia vaan, itse korvaan sillä aamiaisen (40g voita ja 10g mct öljyä kupilliseen) ja hyvin jaksaa - myös paino putoaa mukavasn tahtiin!

Vierailija
6/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta syötte päivän aikana?

Vierailija
7/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo. Vaikka olenkin jonkin sortin hc rasvaläträäjä, niin en kyllä henk koht ole vielä uskaltautunut koko päivän rasvojani ryystämään kahvin seassa, osan kyllä lähes päivittäin. Jos mietitään, että näin alakarppina nautin rasvaa päivittäin 165-230 g päivässä niin.. olishan se toki mahdollista. Paitsi että rasvaripuli on siinä kyllä vaarana. Varsinkin jos ei sitten ravinnosta tule hyviä hiilareita ja tarpeellista proteiinia, siis jos ei todellakaan syö mitään, vaan pelkkää rasvakahvia hörppii. Eipähän ainakaan ummettais.

Mutta kun on niin paljon herkullisempaa ja hauskempaa ja kaikin puolin antoisampaa nauttia se rasva ruoan seassa. Rasvakahvi on vaan enempi sellainen laiskan päivän aamiainen, tai normaalin työpäivän normaali lounas, eikä siihenkään yleensä tule upotettua voita kuin noin 30 g ja täysmaitoa lisäksi.

Vierailija
8/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kai se parempi kuin olla syömättä ollenkaan. Liian vähäinen syöminen ei oikein toimi hyvällä tavalla tässä dieetissä, niin sillä patistelen syömään. Lisäksi kahvi alentaa verensokeria, joten voi tulla heikotus.

Verensokerin alentumisesta huolta kantavat lähinnä parin tunnin välein välipalaa märehtivät vt-syöjät. Karppaajalle verensokerin alentuminen ei tuota huolta, kun se pysyy oikeastaan aina sopivan alhaisella tasolla pitkien ateriavälien ja matalan hh annoksen takia muutenkin.

Vierailija
9/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kahvi nostaa verensokeria, adrenaliinin takia :(

t: diabeetikko

Vierailija
10/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on rasvakahvi? Eikö sinne kahviin voi vaan lurauttaa kermaa...

Vierailija
11/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan mä syön kunnolla lähes joka päivä, hh alle 10g ja protskut ja rasvat on kanssa omasta mielestä kohdallaan, yleensä 70g/140g. Tai sit mulla on nää aivan pielessä :D tänään on vaan jotenki tämmönen päi, et ei oo nälkä tai tee mieli syödä mitään. :/ mikähän lie vaivaa...

Vierailija
12/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta syötte päivän aikana?

Aamiaisella rasvakahvi.

Lounaalla salaattia ja vihreitä vihanneksia, reilusti oliiviöljyä, lihaa/kanaa/kalaa voilla.

Päivällisella sama setti kuin lounaalla tai snacklautanen (juustoja, salamia, oliiveja, avokadoa tmv.) tai kesäkurpitsalasagne tai ketoroonilaatikko tai burgersalaatti tai grillattua lihaa/kanaa/kalaa/makkaraa ja kukkakaalimuusia noin muutaman esimerkin mainitakseni.

Vierailija
13/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on rasvakahvi? Eikö sinne kahviin voi vaan lurauttaa kermaa...

Voi lurauttaa. Se on oikein hyvä rasva- ja hiilihydraattilisä kahvissa. Mutta jos haluaa lisätä rasvansaantiaan, niin silloin kahvia on hyvä terästää voilla, kookosöljyllä tai MCT öljyllä. Kuka proteiinia mielii, voi lisätä kahviin vaikka raa'an kananmuna ja surauttaa sen sauvasekoittajalla sekaisin.

Oma vapaapäivän aamun kahvini sisältää voita, kermaa (tai täysmaitoa) ja kananmunan.

Vierailija
14/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja kirjoitti:

Tokihan mä syön kunnolla lähes joka päivä, hh alle 10g ja protskut ja rasvat on kanssa omasta mielestä kohdallaan, yleensä 70g/140g. Tai sit mulla on nää aivan pielessä :D tänään on vaan jotenki tämmönen päi, et ei oo nälkä tai tee mieli syödä mitään. :/ mikähän lie vaivaa...

Ketoosi vie nälän kokonaan. Ainakin mulla. Siksi en ketoosiin enää edes pyri. Pidän hiilarit alhaalla, mutten niin alhaalla että ketoosin menisin. Kannattais varmaan nostaa tota hiilari määrää. 20g pitää vielä ketoosia yllä. Mutta siis jos sulla hh on 10g, proteiiniko 70g ja rasva tulkintani mukaan 140g niin nosta nyt hyvä ihminen ainakin hh:n ja rasvan määrää. Kituiluahan tuo on eikä siitä seuraa pitemmän päälle mitään hyvää. Nostamalla hh vaikka 20 grammaan ja rasvan päälle 150 grammaan, kcal määrä pysyy maltillisena, mikäli se on oleellista sinulle.

Vierailija
15/15 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on onneks päivä uus, ja sit otetaan ihan ruoan mukana kaikki tarvittava ja kokeilen lisätä hieman hiilareita ja rasvaa.. vaikka väkisin :D