Lapsen vaatteet haisee
Muiden perheenjäsenten vaatteet eivät haise. Vaatteita säilytetään sisaruksen kanssa samassa kaapissa. Meidän koti on ihan uusi. Aamulla kun laitetaan vaatteet päälle ne eivät haise, mutta hoitopäivän jälkeen haisee. Hoitopaikka vaihtunut välissä, ja molemmissa rakennuksissa ilmiö on sama. Toinen päiväkoti vieläpä ihan uusi. Lapsikin käynyt suihkussa eilen, joten ei ole likainenkaan. Mistä ihmeestä voi johtua? Tätä siis jatkunut pari vuotta. Olisiko lapsen ominaishaju tuollainen ”nuhjuinen”. Voiko joku asia aiheuttaa ihmiselle pahan ominaishajun?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Haisee mille? Paskalle, homeelle, kellarille...?
En osaa selittää. Sellaiselle nuhjuiselle. Ei paskalle, kellarille eikä homeelle (ainakaan sellaiselle jota olen itse haistanut).
Onko hänellä voimakas talineritys? Jos on tavallista rasvaisempi iho, kannattaa pestä vaatteet kuumemmassa.
Vaihda vaatteet joka päivä, tottakai ne haisevat, mieti miten paljon jo pelkkää vaipparoskaa tulee päiväkodissa, kyllä sellainen oma ominais tuoksu noissa paikoissa vaan on ja tarttuu vaatteisiin.....
Mun lapsi haisee kans tuommoselle nuhjuiselle! Just mietin et mistä voi johtua. On jo alakoululainen ja tämä peseytymisestä huolimatta. Sisarukset ihan hajuttomia/normaalihajuisia.
Lapsi on hieman atooppinen, joten luonnostaan kovin rasvainen iho ei ole, mutta sitähän tietysti joudutaan rasvaamaan. Pitää varmaan kokeilla tuota kaikkien vaatteiden 60 asteen pesua seuraavaksi. Liiasta vaatetuksesta tuskin myöskään kyse.
Sellainen huomio, joka ei ehkä liity asiaan mitenkään, että myös lapsen hengitys haiskahtaa, jopa aina hampaiden pesunkin jälkeen. Hampaissa ei ole mitään vikaa. Koskaan ei ole ollut edes reiän alkua. Sisaruksella hengitys on täysin hajuton.
:( voi lapsiparka mitkä ristit saanut. Atooopinen iho ja paha haju.
Ei se haju nyt NIIN paha ole. Mieluummin vain tietysti olisi hajuton.
Haisee mille? Paskalle, homeelle, kellarille...?