Miten pääsee hammaslääkäriin?
En ole käynyt aikuisiällä hammaslääkärissä, koska pelkään. Nyt pelko on vaan voitettava, koska sattuu ihan perkeleesti kun yrittää syödä. En pysty kunnolla nukkumaan ja päätäkin alkaa jatkuvasti särkemään näiden hammaskipujen takia.
Olen koittanut soittaa ajanvaraukseen, mutta linjat on aina ja ikuisesti varattu, eikä linjalle voi jäädä jonottamaan. Tulee vain ääniviesti, että soittavat takaisin. En kuitenkaan pysty vastaamaan puhelimeen töissä muuta luin tauoilla ja ajanvaraus menee kiinni tasan sillä sekunilla kun omat työt loppuu.
Muutaman päivän jaksoin yrittää aina tauoilla soittaa, mutta eivät vastaa. Välillä huomasin että ovat soittaneet takaisin kaksi kertaa, mutta kuten sanoin, en voi käyttää puhelinta töissä.
Parin päivän jälkeen en enää kestänyt vaan menin päivystykseen töiden jälkeen valittamaan kun en voi nukkua tai syödä kunnolla. Heillä on kuulemma asiakkaita, joilla on aika paljon pahempia ongelmia että eivät voi ottaa vastaan. Kehotti syömään särkylääkettä ja anto saman ajanvarausnumeron johon olen jo soitellut monta päivää. Eli se siitä sitten. Yksityiseen ei ole varaa.
Miksi ei vaan voi olla jotain systeemiä että voisi ottaa yhteyttä ja varata ajan hammaslääkäriin? Vaikka soittamalla?
Mitä tässä voi enää tehdä? En jaksa näitä kipuja enää ja mulla on nälkä ja haluan nukkua. Miten helsingissä saa hoitoa hammaskipuihin jos ei ole varaa yksityiseen? Se olisi jo tosi hyva alku jos saisi jotenki ajan varattua, oli se miten pitkä odotus tahansa, mutta tietäisi jonku päivän mihin asti pitäisi jaksaa kest, mutta jo se ajan varaaminen on täysin mahdoton tehtävä. Auttakaa!
Kommentit (6)
Hae 1 päiväksi saikkua ja soita silloin? Tai selitä pomolle tilanne ja pyydä lupaa vastata puheluun poikkeuksellisesti.
Anteeksi vaan mutta jos olet työssä käyvä aikuinen ihminen niin miksi hyvä ihminen olet päästänyt itsesi tuohon tilaan? Käyn kerran vuodessa tarkistuttamassa hampaat hammaslääkärillä ja pari kertaa vuodessa suuhygienistillä putsauksessa ja sen lisäksi hoidan hampaita itse eli 2 kertaa päivässä pesu ja iltaisin myös lankaus. Viimeiseen 15 vuoteen ei ole tarvinnut suurempia remontteja tehdä suuhun.
Voi olla, että joudut aika monta käyntiä tekemään, kun et ole aikoihin käynyt ja noin kova särky. Kun saat ajan, sano, että tarvitset rauhoittavan esilääkityksen. Auttaa oikein hyvin ja saattaa melkein nukahtaa siihen penkkiin.
Juu voi olla että tulee kalliiksi kun noin pitkä aika on edellisestä käynnistä. Ja puhun ihan kokemuksesta. Minä kanssa olen ollut hammaslääkäripelkoinen ,löysin erittäin hyvän lääkärin johon luotan. Nykyään käyn 6kk välein tarkastuksessa tällä lääkärillä ja hyvin pienillä toimenpiteillä pysyy suu kunnossa.
En ole ap, mutta minullakin on työ josta ei pääse heti vastaamaan puhelimeen. Sai jännätä että saanko edes varattua hammashoitoaikaa sen takia. Espoossa ajanvarauksessa oli vielä ruuhkaa ja sieltä soittivat takaisin vasta seuraavan päivän lopussa.
Netissä voi tehdä ajanvarauksen.