HAJOTTAA päivittäiset näköhäiriöt!!!!
Osaako kukaan auttaa :(
Kaikenlaisia visual snow-oireistoa, mutta en tiedä onko sitä.
Alkoivat kaksi vuotta sitten floatereina. Normaaleja, i know. Nykyään oireet ovat kuitenkin lisääntyneet. Näen kaksoiskuvia, väriläiskiä lepuuttaessa silmiä, vilinää katsoessa taivasta tai noustessa ylös. Päänsärkyä ei yleensä esiinny, mutta nyt on välillä ollut vihlontaa päälaella tai ohimolla. Koneella ollessa valkoisella pohjalla voin myös nähdä vilinää ja "valoalueen". On tutkittu diabetes, kilppari, muut veriarvot, silmälääkärillä kaksi vuotta sitten, optikolla vähän aikaa sitten, kaikki ok.
Saatoin saada burnoutin, mutta onko burnoutissa tuon tyylisiä? Uupumusta oli jo pari vuotta sitten ennen burnista. En tiedä ovatko nämä kytköksissä. Olen näistä nyt ravannut lääkärillä kohta sen verran, etten tiedä, otetaanko minua enää tosissaan, varsinkin kun olen näistä ymmärrettävästi ahdistunut. Migreenikään päänsäryttömänä tuskin olisi joka päivä? Ikää ei ole paljoa. Pelottaa aivokasvain tai jokin neurologinen syy!
Pliis, olkaa armollisia vastauksissanne.
Kommentit (14)
Kyllä tuo kivuttomalta migreeniltä osittain kuulostaisi. Mulla kipu on juurikin ohimolla ja päälaen tienoilla ja kivuttomissa kohtauksissa näen kultaista sadetta. Näyttää siis ihan siltä kun satais lunta tai vettä, mutta se on semmoista kullanväristä. Migreeni voi olla nimenomaan stressilähtöistä, eli burn out sopisi aiheuttajaksi.
Mäkin näen taivasta katsoessa kokoajan vähän kuin valkoisia pieniä kärpäsiä lentäisi joka puolella. Valkoista seinää katsoessa kuin pientä liikkuvaa ruudukkoa joka puolella. Kirkkaissa väreissä ei tunnu nuo näköhäiriöt niin suurilta kuin valkoista tai mustaa katsoessa. Mä oon luullut tätä ihan normaaliksi, pitäiskö tätä siis tutkia?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin näen taivasta katsoessa kokoajan vähän kuin valkoisia pieniä kärpäsiä lentäisi joka puolella. Valkoista seinää katsoessa kuin pientä liikkuvaa ruudukkoa joka puolella. Kirkkaissa väreissä ei tunnu nuo näköhäiriöt niin suurilta kuin valkoista tai mustaa katsoessa. Mä oon luullut tätä ihan normaaliksi, pitäiskö tätä siis tutkia?
Täytyy lisätä, että mulla näitä näköhäiriöitä on aina, koskaan eivät ole poissa.
Vierailija kirjoitti:
No eikö sitä aivokasvainta ole vielä poissuljettu tutkimuksilla? Nyt kyllä vaadit sitä. Saahan ne hoidettua, kun ensin todetaan.
Oon käsittänyt, että julkisella lähete magneettiin tehdään tosi harvoin. Yksityiseen ei ole varaa kun halvin on lähes 300 ja siihen vielä kuluja päälle ehkä. Mutta pitänee ehkä yrittää vaatia.
2, hyvä, jos syy ois vaan tuo. Täytyy toivoa. Ja 3, niin, kuulostaa visual snowlta. Olen pitkään miettinyt, että ehkä syy on vaan se, mutta ei se estä huolta. Jos oheisoireita on paljon, niin suosittelen tutkimusta ehkäpä.
Ainoa oire, joka ymmärtääkseni ei ole normaalia, ovat nuo kaksoiskuvat. Niiden takia pyrkisin pään magneettikuvaukseen, ja jos en julkisella pääsisi, niin säästäisin rahaa ja menisin yksityiselle.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Magnesiumin puutetta
Kenties.. Suomalaisilla kai hyvin yleinen. Ruokavalioni on tosin sellainen, josta pitäisi sitä saada, papuja, siemeniä ym. Lisäksi syön myös ravintolisänä.
Onto raudan puute suljettu pois? Varastorauta Eli ferritiini voi olla liian matala, vaikka hb olisi normaali. Itselläni oli tuollaiset oireet ja korjaantui kun varastorauta yli 100.
Magneettikuvat päästä. Sitten kilpirauhasen vajaatoiminta, anemia.
Vierailija kirjoitti:
Magneettikuvat päästä. Sitten kilpirauhasen vajaatoiminta, anemia.
Kilppari mitattu, kai siinä olisi myös vajis näkynyt vai onko siihen eri koe?
10, näkyisikö ferritiinin puutos verenkuvassa? Sekin katottiin. Ferritiiniä multa ei ole ikinä katottu vaikka olen maininnut anemian mahd aina itse. Hg oli 130 paikkeilla jos oikein muistan, noussut aiemmasta mittauksesta. Kiitos vastauksesta kovin. Helpottavaa olisi jos oireeni viittaisivat "vaan" tuohon, täytynee soittaa tk:hon piakkoin tuosta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö sitä aivokasvainta ole vielä poissuljettu tutkimuksilla? Nyt kyllä vaadit sitä. Saahan ne hoidettua, kun ensin todetaan.
Oon käsittänyt, että julkisella lähete magneettiin tehdään tosi harvoin. Yksityiseen ei ole varaa kun halvin on lähes 300 ja siihen vielä kuluja päälle ehkä. Mutta pitänee ehkä yrittää vaatia.
2, hyvä, jos syy ois vaan tuo. Täytyy toivoa. Ja 3, niin, kuulostaa visual snowlta. Olen pitkään miettinyt, että ehkä syy on vaan se, mutta ei se estä huolta. Jos oheisoireita on paljon, niin suosittelen tutkimusta ehkäpä.
Mut passitettiin magneettikuvaukseen heti samana päivänä, kun valitin terveyskeskuksessa neurologisia oireita. Ei ollut aivoissa vikaa. Oireet jatkui kuvauksen jälkeen vielä pari kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Onto raudan puute suljettu pois? Varastorauta Eli ferritiini voi olla liian matala, vaikka hb olisi normaali. Itselläni oli tuollaiset oireet ja korjaantui kun varastorauta yli 100.
Minulla myös Visual snow oireita. ollut ensimmäisiä jo 15 vuotta mutta pahentunut kokoajan. Mittautin ferritiinin joka oli 9. Nyt rautakuuri menossa ja toivon että olis apua oireisiin.