Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki on jotenkin vihaisia minulle

Vierailija
08.08.2018 |

En mielestäni ole tehnyt kellekään läheiselleni mitään pahaa, en ole haukkunut, huutanut, valehdellut, en pettänyt lupauksia, en ole ollut ilkeä. Silti minusta tuntuu, että kaikki lähipiirini ihmiset ovat suuttuneita minulle tai minuun. Saan vihaisia yhteydenottoja heiltä. Olen elämäntilanteeni takia aika uupunut, ehkä masentunutkin, enkä siksi ole jaksanut tavata ihmisiä yhtä usein kuin ennen enkä auttaa heitä heidän projekteissa yhtä usein kuin ennen. Kaikki tietävät, että olen uupunut, koska olen sen kaikille läheisilleni kyllä kertonut (olen halunnut selittää miksi en ole yhtä aktiivinen ja iloinen kuin ennen). Kuitenkin tilannetta vain pahentaa se, että joka suunnasta saan jotain vihaisia ja suuttuneita yhteydenottoja. Olen pitänyt kiinni siitä, että olen peruskohtelias ja perusystävällinen kaikille, enempään en pysty. Miten saisin tämän tilanteen laukeamaan? Inhottavaa, kun yhtäkkiä kaikki läheiseni ovat minulle vihaisia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku kommentoida tähän? Ap.

Vierailija
2/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki vihaviestistä?

Vierailija
4/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita esimerkki "vihaisesta ja suuttuneesta yhteydenotosta".

Vierailija
5/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että masentunut mielesi syöttää sinulle turhaan ajatusta siitä että muut ovat vihaisia. Eivät siis ole, vaan sinä kuvittelet.

Asiat selviää kun kysyt seuraavalta "vihaiselta" suoraan: "musta vaikuttaa jotenkin, että sinä olet vihainen minulle. Onko näin, ja jos niin miksi?"

Ei me tuntemattomat voida tietää mistä on kyse, joudut itse selvittämään.

Vierailija
6/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki vihaviestistä?

Puhelinsoitto suuttuneella äänensävyllä, että miksi en ole pitänyt "siihen ja siihen" taaskaan yhteyttä. Tai puoliso tulee kotiin, eikä näe mitä kaikkea olen siivonnut, vaan ensimmäisinä sanoinaan ovesta tullessaan vain tiuskaisee, että "et ole sitten tätäkään xx voinut siivota". Ap.

Vierailija
7/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ns. liian kiltti? Ja nyt alkanut varovasti osoittaa, että sinunkin jaksamisellasi on rajat? Läheisten tyypillinen reaktio silloin on ärtyisyys, että mikset nyt toimikaan kuten ennen.

Vierailija
8/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että masentunut mielesi syöttää sinulle turhaan ajatusta siitä että muut ovat vihaisia. Eivät siis ole, vaan sinä kuvittelet.

Asiat selviää kun kysyt seuraavalta "vihaiselta" suoraan: "musta vaikuttaa jotenkin, että sinä olet vihainen minulle. Onko näin, ja jos niin miksi?"

Ei me tuntemattomat voida tietää mistä on kyse, joudut itse selvittämään.

Olen kysynytkin suoraan juuri noin. Osa sanoo, että on vihainen, koska en ole vaikkapa pitänyt viikkoon yhteyttä. Osa taas ei vastaa mitään, mutta kysymykseni jälkeen muuttaa äänensävynsä ystävällisemmäksi sen hetken ajaksi (ollakseen taas vihainen parin päivän päästä). Ap.

Vierailija
9/9 |
08.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ns. liian kiltti? Ja nyt alkanut varovasti osoittaa, että sinunkin jaksamisellasi on rajat? Läheisten tyypillinen reaktio silloin on ärtyisyys, että mikset nyt toimikaan kuten ennen.

Voi olla juuri näin, en ole ennen ollut uupunut vaan olen jaksanut muiden eteen vaikka mitä. Nyt rajaan hyvin paljon ja keskityn itseeni. Ap.