Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hävitetään rihkamalasi?

Vierailija
07.08.2018 |

Minulla on todella paljon kippoja ja kuppeja, koriste-esineitä, ihan rihkamaa. Eivät mene kirpparilla kaupaksi edes 10 sentillä kun niitä on myynnissä niin paljon. Mihin jätteeseen ne kuuluu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekajäte. Ei laisnkeräykseen.

Vierailija
2/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sekajäte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitavara lasinkeräykseen, metalli pienmetalleihin ja epämääräiset posliini/muovihirvitykset sekajätteeseen. Lasinkeräykseen ei saa laittaa ikkunalasia eikä muovia, eli on tiedettävä, että esineesi on oikeaa lasia.Tosin poltettaviin jätteisiin saa laittaa myös esim. pieniä määriä rikkoontunutta posliinia, kahvikupin tms.

Vierailija
4/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ikkunalasia ei saa laittaa lasinkeräyksern?

Minä ainakin olen laittanut.

Vierailija
5/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos tiedosta :) kysynpä samaan syssyyn että mihin jätteeseen kuuluu sisäpuolelta foliopintainen pussi kuten joissain dippi/kastikejauheissa?

Vierailija
6/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitavara lasinkeräykseen, metalli pienmetalleihin ja epämääräiset posliini/muovihirvitykset sekajätteeseen. Lasinkeräykseen ei saa laittaa ikkunalasia eikä muovia, eli on tiedettävä, että esineesi on oikeaa lasia.Tosin poltettaviin jätteisiin saa laittaa myös esim. pieniä määriä rikkoontunutta posliinia, kahvikupin tms.

LasiTAVARA ei kokonaisuudessaan kuulu lasinkeräykseen.

Pakkauslasi (purkit ja pullot) lasinkeräykseen, muu lasi sekajätteeseen. Esim juomalasit ovat sekajätettä.

Vierailija
7/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ikkunalasia ei saa laittaa lasinkeräyksern?

Minä ainakin olen laittanut.

Olisiko erilainen koostumus..? 

Älä laita, kun ei ohjeistuksen mukaan saa kerran laittaa.

Vierailija
8/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tiedosta :) kysynpä samaan syssyyn että mihin jätteeseen kuuluu sisäpuolelta foliopintainen pussi kuten joissain dippi/kastikejauheissa?

Sekajätettä.

Vierailija
9/9 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile rutistaa pussia. Jos pussi jää ruttuun, niin laita metallinkeräykseen. Jos pussi palaa normaali malliin, niin laita sekajätteeseen. Tällaisen kierrätysohjeen olen lukenut jonkun asiantuntijan sanomana.