Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12224)

Vierailija
9221/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo-Liisa Niinimäki , Jerker Örjans: He tekivät laulun / Oolannin sodan soiva tarina.

Sodasta ja stovankeudeta voi seurata myös paljon hyvää, muutakin kuin aikojen saatossa muuksi muuttunut tunnettu laulu. "Englantin valtakunta ihana tääll, mut isämme maa on ihanampi viel."

Vierailija
9222/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on salettiin persu. Ei kukaan muu tuollaista kyselisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9223/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä kukille

Vierailija
9224/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henning Mankell: Kasvoton kuolema. Vanha pariskunta murhataan maatilallaan, mikään ei kuitenkaan ole sitä, miltä näyttää.

Mankelin tapa purkaa tarinaa on hyvä. Kiinnostus säilyy, vaikka välillä pohditaan Wallanderin omia asioita.

Kiva verrata elokuvaan.

Vierailija
9225/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freida Mc Fadden: Kotiapulainen

Kovasti hehkutettu psykologinen jännäri, kerralla pitää muka lukea kun ei malta laskea käsistään.

Minä taas harkitsen vakavasti että jätänkö tasan puolessa välissä kesken. Vielä ei ole jännittänyt yhtään vaikka klassinen synkkä ullakkokomero on bongattu, samoin pirullinen pikkutyttö ja vähän sekopäinen perheenäiti.

Lässähdys on tasoa Fifty Shades of Grey, eli paljon melua tyhjästä.

Vierailija
9226/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti hehkutettu psykologinen jännäri, kerralla pitää muka lukea kun ei malta laskea käsistään.

Minä taas harkitsen vakavasti että jätänkö tasan puolessa välissä kesken. Vielä ei ole jännittänyt yhtään vaikka klassinen synkkä ullakkokomero on bongattu, samoin pirullinen pikkutyttö ja vähän sekopäinen perheenäiti.

Samat fiilikset ja loppua kohden huononi. Luin kuitenkin väkisin loppuun.

Vierailija
9227/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valerie Perrinin vettä kukille. Innostuin taas ranskalaishötöstä ja seuraavaksi luen nuoruusvuosien lempparin, Celine Curiolin Viimeinen kuulutus. Sen jälkeen toinen kirja menneisyydestä, Banana Yoshimoton Kitchen. Nämä kaksi viimeistä oli minulle silloin joskus kuin lämmin peitto.

Vierailija
9228/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ritari.

Vierailija
9229/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valerie Perrinin vettä kukille. Innostuin taas ranskalaishötöstä ja seuraavaksi luen nuoruusvuosien lempparin, Celine Curiolin Viimeinen kuulutus. Sen jälkeen toinen kirja menneisyydestä, Banana Yoshimoton Kitchen. Nämä kaksi viimeistä oli minulle silloin joskus kuin lämmin peitto.

Je m'appelle Agneta

Emma Hamberg

Ruotsalainen keski-ikäinen nainen muuttaa Ranskaan.

Vierailija
9230/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naomi Kleinin "Tämä muuttaa kaiken - Ilmasto vastaan kapitalismi", ja sitä olenkin lukenut jo kuukausia. Kun on niin tarkkaa asiaa asioista, joitten pitäisi edistyä kaiken inhimillisen kehityksen vuoksi paremmin, mutta vapaakauppaliitot ja yleinen markkinatalous- ja talouskasvuhenki pistävät vastaan. Koetan sisäistää tätä tärkeää ja todella hyvin kirjoitettua, yksityiskohtaista asiaa tässä vieläpä hyvin.

Nyt alan olla jo yli 3/5 muistaakseni lukenut. Mutta näinkään tarpeellista kirjaa en muista äkkiä toista, joka olisi mm.sisäistämisen pakon kannaltakin näin hitaasti lukemalla edennyt ;)

Vierailija
9231/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätalon Iijoki-sarja.

Jos et halua lukea koko sarjaa niin lue kuitenkin yksi kirja 'Nuorikkoa näyttämässä'.

Itse eniten kylläkin pidin niistä ensimmäisistä lapsuus- ja nuoruuskuvauksista, joissa tehdään työtä armottoman kovaa tukkimetsissä ja -joilla, ja valitetaan ehkä elämän kovuutta ja kurjuuttatin, mutta silti on jokin inhimillinen paljon enemmän kodillaan kuin nykyään.

"Nuorikkoa näyttämässä" ja sen aikaiset kirjat keskittyy KP:n epäonnistuneeseen ensimmäiseen avioliittoon sekä riitelyyn Lainan kanssa. Kaiketi ne hyvin kertovat sen, miten 2.maailmansota muutti maailmaa ja tätäkin maata, kehitys kehittyi??!

Vierailija
9232/12224 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesädekkari , Jo Nesbø : Lumiukko

Luin tämä minäkin kesällä, oliko 2 vai 3 vuotta sitten. Tekijänsä parhaita teoksia on mielestäni.

Vierailija
9233/12224 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset ja loppua kohden huononi. Luin kuitenkin väkisin loppuun.

Kiitos kun kerroit. Jätän siis suosiolla kesken, vaikka loppuratkaisuakin on hehkutettu. Kirja-arvostelut ovat olleet koukuttavampia kuin itse kirja:D

Vähän harmittaa hukatut tunnit Nextoryssa.

Vierailija
9234/12224 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potterien Feeniksin kilta ties monenteenko kertaan. 

T: total turn-off, m56

Vierailija
9235/12224 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leninin kootut. Riittää kesälukemista.

Vierailija
9236/12224 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitan tänään Mercedes Lackeyn Gryphon in Light kunhan se nyt ehtisi ilmestyä klikattavaksi Amazonista.

Fantasiaa. Ikivanha klassikko sarja jota kirjoitettu 80-luvulta, mutta uusi trilogia.

Vierailija
9237/12224 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keigo Higashinon Uskollinen naapuri.

Vuoden dekkari Japanissa.

Aika pitkäveteinen on, taidanpa lukea harppoen loppuun.

Vierailija
9238/12224 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan paras ketju, paljon on saanut hyviä ideoita. 

Kesken on tällä hetkellä

- Elizabeth Strout: My Name is Lucy Barton (tätä koitan oikein säästellä)

- Hugh Howie: Wool (Siilo-trilogian 1. osa, tykkään)

- Winston Graham: Ross Poldark (Poldark 1, tämä on jäänyt nyt vähän paitsioon)

- Äänikirjana Elly Griffitsin Siniviittainen nainen, Ruth Galloway-sarjan 8. osa. Tämä on minulle lohtukuuntelemista, laitan ajastuksella soimaan kun menen nukkumaan niin ei lähde omat kelat pyörimään ja uni tulee nopeasti.

Lisäksi vuoroaan odottaa Knausgårdin Taisteluni osa 1, puhtaasti tämän ketjun innoittamana :) 

Vierailija
9239/12224 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bret Easton Ellisin American Psycho. Aika raskas on.

Nykyään ei lentokentillä ole kummoista valikoimaa kun jonkun kirjan ostaisi lennoilla luettavaksi. Huonoksi on mennyt.

Vierailija
9240/12224 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva suositus: Mathew Mcconsgheyn kirja Vihreää valoa. Löytyy Bookbeatista myös äänikirjana. Ihan huippu!