Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Tess Gerritsen ja Gary Braver, Valitse minut
Jännittävä kirja opiskelijatytön itsemurhasta, vai oliko se murha? Miten kirjallisuuden professori liittyy tapaukseen? Kuka olikaan uhri?
Anna Jansson, Katoavat jäljet. Kristoffer Bark -dekkari
Hyvä kuten kaikki Janssonin kirjat
Nina F. Grunfeld, Frida. Tuntemattoman isoäitini sota
Tosikertomuus unkarilaisen Fridan kohtalosta juutalaisvainojen uhrina. Surullinen, niin kovin surullinen on joidenkin koko elämä.
Maria Broberg, Veden varjot
Pohjois-Ruotsissa 1960-luvulla katoaa kuusivuotias pikkuveli. Tämän kohtalo vaikuttaa isoveljen koko elämään. Hyvää ajankuvaa, saamelaisvainoja ja rakkauden mahdottomuuksia. Tosi hyvä kirja!
Volter Kilven Pitäjän pienempiä. Jos pitkistä sekavista lauseista annettais palkintoja niin tää kirja voittais
Aloin vasta nyt kuuntelemaan Katiskaa kun olin sen joskus tallentanut kirjahyllyyn ja nappasin vaan summassa jonkun.
Se aika ja energia minkä aikuiset miehet käyttää tuommoseen huumeilla pelleilyyn. Ja se haitta mikä tuolla aiheutetaan yhteiskunnalle. Ihan oikein että saivat kovia tuomioita.
Ja joku persoonallisuushäiriöhän tuolla ranta-aholla täytyy olla mutta en tiedä mikä.
Mutta epäilemättä saa massoittain kirjeitä naisilta selliin.
Camilla Grebe, Veteen piirretty viiva
En malta lopettaa tämän lukemista! Varsinkin Down-pojan näkökulmasta kerrottu kohta oli niin herkkä, ihan kananlihalla luin. Grebe kirjoittaa taidokkaasti, henkilöt ovat moniulotteisia ja raakuuksilla ei mässäillä. Sopii siis iltalukemiseksi arimmallekin, vaikka on dekkari.
Vierailija kirjoitti:
Juhani Aho: papin tytär. Hienovireinen ja surullinen tarina.. seuraavaksi Papin rouva, joka kuuluisampi Ahon teos ja jatkoa edelliseen.
Luin pari vuotta sitten nuo Juhani Ahon Papin tytär sekä Papin rouva ja kolmanneksi saman kirjailijan Rautatie. Olin aivan ällistynyt kuinka hyvä kirjailija Juhani Aho oli. Rautatien joutui lukemaan joskus hamaassa menneisyydessä koulun äidinkielen tunnille ns. pakkolukemisena. Mutta eihän se kolahtanut samalla tavalla kuin nyt vanhana. Suosittelen kaikille.
Yoko Ogawa - Muistipoliisi. Tunnelma jotenkin kevyt ja siveltimellä maalailtu, aihe jännä. Vaikuttaa kirjalta jossa kysymyksiä on enemmän kuin vastauksia. Jotenkin japanilainen ote. Olen vasta aika alussa.
Joel Dickerin Totuus Harry Quebertin tapauksesta. Pitää otteessaan hyvin! Suosittelen.
Inger Frimansson: Pimeyden jäljet.
Näitä Frimanssonin tuotoksia on nyt tullut luettua sen verran monta peräkkäin, että rupeaa jo tympimään, tässäkin jutussa juonikuvioon sisältyy seksiperverssiyttä.... Ei näitä jaksa montaa peräkkäin...
Vierailija kirjoitti:
Lennä etelään, Kid, kirj. Torsten Scheutz.
Hitsin hyvä, jännittävä lentokirja vuodelta 1946.
Kaikille lentäjille must!
Muuttolinnuille varmaan kans.
Vierailija kirjoitti:
Maria Petterssonin kirjoittama Historian jännät naiset.
Ei tule luetuksi loppuun. Lainasinkin vain siksi, että kirjoittajan esiintyminen eräässä tilanteessa herätti uteliaisuutta, kirjoittaako yhtä ronskia kieltä kuin tuossa esityksessään puheessaan käytti. Journalisti. No, ei kirjan teksti puheelle vedä vertoja, muttei kirja muutenkaan ole kiinnostava. 500 sivua historian jänniä naisia luetteloituna.
Aiemmin luin hieman suppeamman, muistaakseni ruotsalaisen kirjoittaman kirjan vähän samankaltaisesta aiheesta, eli naisista sotilaina/sodassa, aikoina jolloin sitä ei virallisesti naisille suotu tai suotunakin se oli poikkeukselliseksi katsottavaa. Tämä ruotsalaisen kirjoittama mielenkiintoisempi.
Jaa, juuri tuo kirja räjäytti vähän mun tajunnan. Näin me ollaan kaikki erilaisia.
Luen aina kahta kirjaa yhtä aikaa, toinen on Kiinalainen kehtolaulu/Jamie Ford ja toinen Kuolemaan jätetty/Peter James. Täysin erityyppisiä kirjoja, voi lukea oman mielialan mukaan.
Olen tämän vuoden alun urakoinut Håkan Nesserin Van Veeteren -sarjaa. En käsitä, miksi löysin nämä vasta nyt! Pitää katsella, onko elokuvia tarjolla jossain suoratoistopalvelussa, ne vois katsoa seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän vuoden alun urakoinut Håkan Nesserin Van Veeteren -sarjaa. En käsitä, miksi löysin nämä vasta nyt! Pitää katsella, onko elokuvia tarjolla jossain suoratoistopalvelussa, ne vois katsoa seuraavaksi.
Ne ovat aivan loistavia! Huumorikin aivan omaa luokkaansa. Olen lukenut ne kaikki, lisäksi muut Nesserin kirjat, enkä kertaakaan ole pettynyt.
Luin juuri 2. kerran Arto Paasilinnan "Tohelo suojelusenkeli".
1. kerran luin tämän uudekseltaan, joululahjaksi taisin saada.
Arton loppupään tuotantoa, mies oli jo pitkään toistanut itseään, nyt alkoi tekstissä olla asiavirheitä kiusaantumiseen saakka, epäloogisuutta ja huumorissa karkeutta.
Nämä korostuivat kirjan loppua kohti.
Kuitenkin miehen loppupään kirjoista parhaita, hirtehishuumorina elämän potkiessa päähän menettelee.
Ei tee kuitenkaan mitään oikeutta Paasilinnan parhaimmistolle.
Stephen King: Billy Summers
Taattua Kingiä. Hankala jättää lukeminen kesken. Kertoo palkkamurhaajasta, joka tekeytyy kirjailijaksi keikkaa odotellessaan. Kirjoittaminen alkaakin sitten kiinnostamaan enemmän kuin tuleva keikka. Saa nähdä, miten käy.
Joanna Bolouri, Paras aika vuodesta
Suloinen, hauska kirja Lontoon kimppakämpässä asuvasta 38-vuotiaasta äidinkielenopesta, jota äiti yrittää naittaa.