Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Harry Potter liekehtivä pikari
Heidi Köngäs: Sandra. Tykkään, kertoo suvun naisten tarinaa pitkältä aikajaksolta, hyvin kirjoitettu.
Ewan McGregor & Charley Boorman: Long Way Down
Katja Kallion Yön kantaja . Kiehtova tarina erikoisuudessaan piti otteessaan. Pidin kovasti.
Bruce Dickisonin omaelämänkerta.
Vaimo osti kirjan14v tyttärellemme, jolla lukuharrastus hieman tökkii.
Hatunnosto tytölle, kun tuon 400- sivuisen kirjan luki, ei ole kovin kevyttä tekstiä jos teinin silmin yrittää katsella.
Nuoremmille muksuille luen parhaillaan
Iltakirjana Jules Vernen seikkailukertomusta "Salaperäinen saari" .
Naomi Alderman: Disobedience
Kiinnostava romaani Lontoon ortodoksijuutalaisesta yhteisöstä ja kahdesta naisesta, joiden välinen nuoruudenromanssi on ollut yhteisössä tabu. Toinen on jättänyt yhteisön ja muuttanut New Yorkiin, toinen on jäänyt elämään odotettujen perinteiden mukaisesti osana yhteisöä. Kun pois muuttanut nainen joutuu palaamaan Lontooseen isänsä kuoleman jälkeen, asia nousee taas esiin.
Kirja on tosi kiintoisa siksikin, että kirjailija on itse lähtöisin ortodoksijuutalaisesta taustasta ja sehän on hyvin suljettu yhteisö, eli kirja tarjoaa harvinaisen katsauksen siihen, millaista se elämä , naisen asema ja ylipäänsä sosiaalinen paine siellä oikeastikin on. Herättää paljon tunteita, painostaviakin, muttei silti ole tukahduttava lukukokemus eli huumoriakin hieman löytyy.
Taidemaalari Paul Gauguinin elämänkerta
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsille luen Astrid Lindgrenin Marikkia. Juuri parhaillaan perheessä käydään viettämään jouluaattoa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lapsille luen Astrid Lindgrenin Marikkia. Juuri parhaillaan perheessä käydään viettämään jouluaattoa. :)
Mä oon lukenut myös Marikin parin kertaan vanhemmalle lapselleni. Nyt luetaan Harry Potteria (mikä se sarjan toinen kirja nyt onkaan, en jaksa googlettaa. Ehkä Salaisuuksien kammio?).
Ap
Neil Youngin elämänkerta Special Delux Muistelmia elämästä ja autoista <3
Paula Monosen toimittama Aihe vapaa. Vauva.fi -keskustelujen parhaat
Eilen sain tämän kirjastosta ja luin heti 150 sivua eli puoleen väliin. Vaikka olen lukenut useita ketjuja täältäkin, silti ne vieläkin naurattivat. Ihan piti purra peittoa, etten herätä muita naurullani.
Suosittelen!
Keplerin Kaniininmetsästäjä. Kuten Keplerin kirjoissa yleensä, sivumäärästä olisi voinut nipistää ainakin kolmasosan pois vähentämällä liiallisen yksityiskohtaisia kuvauksia milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Naomi Alderman: Disobedience
Kiinnostava romaani Lontoon ortodoksijuutalaisesta yhteisöstä ja kahdesta naisesta, joiden välinen nuoruudenromanssi on ollut yhteisössä tabu. Toinen on jättänyt yhteisön ja muuttanut New Yorkiin, toinen on jäänyt elämään odotettujen perinteiden mukaisesti osana yhteisöä. Kun pois muuttanut nainen joutuu palaamaan Lontooseen isänsä kuoleman jälkeen, asia nousee taas esiin.
Kirja on tosi kiintoisa siksikin, että kirjailija on itse lähtöisin ortodoksijuutalaisesta taustasta ja sehän on hyvin suljettu yhteisö, eli kirja tarjoaa harvinaisen katsauksen siihen, millaista se elämä , naisen asema ja ylipäänsä sosiaalinen paine siellä oikeastikin on. Herättää paljon tunteita, painostaviakin, muttei silti ole tukahduttava lukukokemus eli huumoriakin hieman löytyy.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Löytyyköhän suomenkielinen versio? Keskittymiskyky ei riitä enää englanninkielisiin romaaneihin. Jos ei niin sitten engl kielinen varaukseen. Tulee samalla käytyä Oodissa.
Luodinkestävä; Heidi Foxellin tarina.
En ainakaan löydä tietoa suomenkielisestä käännöksestä, valitettavasti. Kirjassa vilisee myös jiddishin kielisiä sanoja, joita ei kaikkia ymmärrä, mutta toisaalta se ei ole ymmärrystä haitannut.
Naomi Alderman on kirjoittanut useitakin maailmalla huomiota saaneita ja kiitettyjä romaaneja, mutta ilmeisesti ensimmäinen suomeksi ilmestyvä on ensi vuoden alussa Gummeruksen julkaisema Voima (The Powers), joka kertoo feministisen tarinan siitä, mitä tapahtuu, kun yhtäkkiä teini-ikäiset tytöt ympäri maailman huomaavat saaneensa voiman tuottaa miehille käsillään sähköiskuilla tuskaa. Valta-asema keikahtaa kertaheitolla, millainen maailmasta tulee? Eli kiintoisia kysymyksiä hän käsittelee!
Kirjaan Disobedience perustuva elokuva Tottelemattomuus kyllä ilmestyi viime vuonna (pääosissa Rachel McAdams ja Rachel Weisz) ja se on saatavilla ainakin dvd:nä, jos englanniksi lukeminen tuntuu haastavalta, mutta tarina silti kiinnostaa. (En ole itse leffaa vielä nähnyt, joten en kyllä osaa kommentoida sen laatua kirjaan nähden.)
t. lainaamasi kommentoija
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan löydä tietoa suomenkielisestä käännöksestä, valitettavasti. Kirjassa vilisee myös jiddishin kielisiä sanoja, joita ei kaikkia ymmärrä, mutta toisaalta se ei ole ymmärrystä haitannut.
Naomi Alderman on kirjoittanut useitakin maailmalla huomiota saaneita ja kiitettyjä romaaneja, mutta ilmeisesti ensimmäinen suomeksi ilmestyvä on ensi vuoden alussa Gummeruksen julkaisema Voima (The Powers), joka kertoo feministisen tarinan siitä, mitä tapahtuu, kun yhtäkkiä teini-ikäiset tytöt ympäri maailman huomaavat saaneensa voiman tuottaa miehille käsillään sähköiskuilla tuskaa. Valta-asema keikahtaa kertaheitolla, millainen maailmasta tulee? Eli kiintoisia kysymyksiä hän käsittelee!
Kirjaan Disobedience perustuva elokuva Tottelemattomuus kyllä ilmestyi viime vuonna (pääosissa Rachel McAdams ja Rachel Weisz) ja se on saatavilla ainakin dvd:nä, jos englanniksi lukeminen tuntuu haastavalta, mutta tarina silti kiinnostaa. (En ole itse leffaa vielä nähnyt, joten en kyllä osaa kommentoida sen laatua kirjaan nähden.)
t. lainaamasi kommentoija
En näköjään itse osannut lainata, mutta siis vastasin kysymykseen koskien Naomin Aldermanin Disobedience-romaania.
Paul Theroux: The Kingdom By The Sea
Markiisi De Sade Sodoman 120 päivää ja saman kirjoittajan Justine.
Tällä hetkellä kesken on äänikirjana Anna-Leena Härkösen Kaikki oikein. Tuttua Härköstä, teräviä huomioita huomioita ihmisistä ja epätäydellisiä henkilöhahmoja. Ja ainahan lottovoitosta on kiva haaveilla. Lukijan tyyli vain ärsyttää, ihan kuin kuuntelisi jotain lasten äänisatua.