Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12260)
Esko Valtaojan Kohti ikuisuutta
Charles Darwin: Lajien synty
Joonas Tolvanen soturimunkin oppipoika
Stephen King: The Outsider
Hemmetisti sivuja! Oon lukenut ehkä 1/4 so far . Ihan ok, en tiedä vielä luenko loppuun asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatana saapuu Moskovaan on loistava kuten siitä tehty sarjakin.
Onko tuo jokin Paholainen pukeutuu Pravdaan Osa 2?
/ Михаил Булгаков. Ilmeisesti "Helmiä sioille" sinun tapauksessasi 😂
Timo Sandberg, Tilinteko
En ole ennen lukenut Sandbergiltä mitään, nyt tämä tänä vuonna ilmestynyt kirja sattui kirjastosta löytymään. Kirja alkaa vuoden 1918 tapahtumilla Lahdessa ja raa´alla murhalla villasukkien punaisen raidan vuoksi. Sitten jatketaankin jo talvisodan kynnykselle ja kommunistien salaiseen toimintaan. Sujuvasanaista ja tapahtumarikasta kerrontaa. Minulle uutena asiana paljastuu, että Urho Kekkonen oli 17-vuotiaana Lusin taistelussa valkoisten puolella. Lusi on tuttua paikkaa minullekin ja siksi tämä tulee lähelle.
Olen puolessa välissä kirjaa ja varmasti luen loppuun. On aina ilo löytää uusi kirjailija, jonka tuotantoon haluaa tutustua.
Elif Shafak - Valkoinen elefantti. On muuten todella koukuttava kirja! Sijoittuu 1600-luvun Istanbuliin.
Kolme kirjaa tällä hetkellä luvussa:
Islam - Yhdestoista vitsaus Hege Storhaug
Jordan Peterson - 12 elämänohjetta
Antti Tapani - Antti Aro
Aika montakin kirjaa on kesken, mutta kaksi mitä yritän parhaani mukaan saada luettua loppuun tällä hetkellä ovat Lauri Meren Jussi Jurkasta kertova elämänkertateos ja Kaari Utrion Hupsu rakkaus.
Lasse Lehtisen (Arto Paasilinnan alkuperäisidean pohjalta) kirjoittama Nätti-Jussi.
Aloitin eilen Emily Giffinin kirjan Rakkauden pudotuspeli.
Mukavan keveänoloista tekstiä ainakin alussa verrattuna juuri lukemaani Torey Haydenin Auringonkukkametsään. Se kirja, kaikessa rakkaudessaankin, koetteli. Pitkästä aikaa minun oli äärimmäisen helppo samastua kertojaan ja välillä tunsin hänen puolestaan niin suurta suuttumusta ja tuhrautumista, että lukeminen kävi vaikeaksi. Mutta parhaat kirjathan ovat juuri niitä, jotka herättävät vahvoja tunteita.
Mutta tosiaan, Rakkauden pudotuspeli on ainakin näin muutaman ensimmäisen luvun aikana vaikuttanut kivalta vastapainolta. Välillä on kiva lukea kevyempää tekstiä.:)
Tämä on sitten mukava ketju. Olen löytänyt monta vinkkiä ja paljon uutta luettavaa tämä kautta. On myös hauskaa lukea toisten kommentteja kirjoista, jotka on itsekin lukenut. Kiitos kaikille tänne kirjoittaneille! Ei anneta ketjun kuihtua eikä muuttua asiattomaksi. Tässä muuten näkee senkin, että paljon lukevat ovat fiksua väkeä. Lukeminen sivistää ja avartaa monella tavoin.
Sain just loppuun Sofia Lundbergin Punaisen osoitekirjan- aika hyvä oli. Uudestaan luen Ulla-Leena Lundbergin romaania Jää. Takuuvarma kyynelkanavien puhdistaja.
Jeanette Wallsin Lasilinna, Paolo Coelhon Portobellon noita ja Sofi Oksasen Norma. Aina useampi kirja meneillään. Osa luettuna ja osa äänikirjana.
Rose on poissa. Katja Kettu. Tai sain juuri luettua. Varsin tykättävä kun pääsi alun liian unenomaisesta osuudesta ohi.
-Kristiina- kirjoitti:
C.J Tudor - Liitu-ukko
Piditkö? Olen sen lukenut myös. Omituinen kirjoitustyyli mielestäni. Kuin yrittäisi kopioida jotakin todella vanhaa jännäriklassikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Walla: Ursula terveyssisarena. Luen ikivanhoja tyttökirjojani uudestaan. Kuulostelen nouseeko niitä vanhoja tunteita, joita muinoin koin kirjoja lukiessani.
Samat sanat luin kaksi ekaa Anna- sarja kirjaa. Liikutuksen kyyneliä koin...
Marxin Pääoman ajankohtaisuus