Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Aloitin juuri Mari Jungstedt: Viimeinen tukikohta. Jo 18. kirja tätä Gotlanti-sarjaa. Ihmettelen kun ne muut sarjat ei enää oo jatkuneet, ainakin toinen niistä jäi ihan kesken.
D. B. King: Archmage Reborn - Book 1: Reincarnated to Spellcraft
Maailman mahtavimman maagin tavoitellessa uransa korkeinta saavutusta jumalseitsikko, johon hän on uskonut ja luottanut, pelkää hänen tulevan liian vaaralliseksi ja syöksee hänet ikuiseen pimeyteen. Seitsikon ulkopuolinen kujeilijajumala antaa hänelle uuden mahdollisuuden, mutta hänen on aloitettava alusta 12 vuotta ennen alkuperäistä syntymäänsä.
Logan Jacobs: Deranged Squirrel Master
Mies päätyy fantasiamaailmaan ja huomaa kykenevänsä kutsumaan avukseen lauman harmaaoravia (!)
Carl-Johan Vallgrenin Tarina merkillisestä rakkaudesta.
Yhdistelmä fantasiaelementtejä, historiaa, tunteita.
Just aloitin, saa nähdä pidänkö.
Vierailija kirjoitti:
Logan Jacobs: Deranged Squirrel Master
Mies päätyy fantasiamaailmaan ja huomaa kykenevänsä kutsumaan avukseen lauman harmaaoravia (!)
Tää kuulostaa ihan mahtavalta 😀
Luin Humisevan harjun loppuun. Tarina oli hurjempi kuin olin osannut odottaa: vihaa, sadismia, juoppohulluutta, väkivaltaa.
Olin aluksi syrjityn ja kaltoinkohdellun Heathcliffin puolella, olin jopa ihastunut häneen, mutta lopulta jouduin vain toteamaan että hän oli hirveä ihminen, ilkeä ja väkivaltainen. Onneksi tarinalla oli edes jollain tavalla onnellinen loppu.
En oikein pitänyt kenestäkään kirjan hahmosta. No Hareton oli karkeudestaan huolimatta nöyrä ja hyväntahtoinen. Taloudenhoitaja Nelly Dean oli ok.
Aloitin Outi Pakkasen Murhan jälkeen mainoskatko.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Inti Chavez Perez: Respektiä.
Anneli Kanto Punaorvot. Tuota kirjaa oli esitelty Ruotsin uutisissa, joten päätinpä ottaa selvää, mitä kirjassa sanotaan. Enpä ole paljon tiennyt vuoden 1918 oloista. Raskasta aikaa ollut kaikille osapuolille, varsinkin lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Carl-Johan Vallgrenin Tarina merkillisestä rakkaudesta.
Yhdistelmä fantasiaelementtejä, historiaa, tunteita.
Just aloitin, saa nähdä pidänkö.
No olipa surkea kirja! Harppoen luin loppuun.
Mornn: Saintess Summons Skeletons 3
Fantasiamaailmaan sijoittuva nuoren naisen kasvutarina jatkuu.
Han Kangin Vegetaristi on puolessa välissä ja menee tänään loppuun. Ajattelin ensin että taas Nobel-palkittu kirjailija jonka kirjoista ei paljoa iloa ole eivätkä jää mieleen mutta Vegetaristi kumosi luutuneet ajatukseni. Suosittelen jo tämän hetkisen lukemisen perusteella.
Myös Han Kangin Valkoinen kirja on pysähdyttävä, kertomus tunnin vanhana kuolleesta iso-siskosta jonka kuolema vaikutti kaikkeen muuhun.
Doctorow: Kuikkajärvi.
Amerikkalaisen yhteiskunnan ja kapitalismikritiikkiä ironisesti stereotypioiden kautta. Paljon asiaa, vähän välimerkkejä. Tämäkään ei toimisi äänikirjana.
Lina Areklew: Häpeäpilkku. Aika hyvä ruotsalainen dekkari. Juhannusruusut samalta kirjoittajalta oli myös hyvä.
Actus: Return of the Runebound Professor 5
Kouluampumisesta traumatisoituneen ex-musiikinopettajan kuolemanjälkeinen ura riimumagian opettajana toisessa maailmassa jatkuu. Noah on edennyt magian harjoittamisessa vasta-alkajasta jo sen verran, ettei kaikesta tarvitse selvitä pelkällä pokalla, harhauttamisella ja kyvyllä palata kuoltuaan henkiin, etenkään kun tukena ovat opettajakollega ja mukaan lyöttäytynyt ylensyönnin demoni.
Miranda Hart: I haven't been entirely honest with you
Kuuntelen äänikirjana, koska tykkään Mirandan äänestä ja puhetavasta. Hän itse siis lukee.
Tiedän jo nyt, että vaikka kirja on pian kuunneltu loppuun, saan tästä jatkossakin hyvän iltarituaalin: tekstin hyrinä lähettää minut lempeästi höyhensaarille. 🤗
John Ajvide Lindqvist - Ystävällisyys
Luin loppuun Kuolema seuraa muotia. Aloitin Emily Bronten Humisevan harjun. Olen niin innoissani että vihdoin pääsen lukemaan tämän klassikon.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/