Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12265)
Viisikko pelastaa salaisuuden. Hauska lukea välillä lapsuuden parhaita kirjoja. Tämä uudempi painos vaan tuntuu oudolta kun siinä on niitä syömis- ja ruokajuttuja karsittu. Enää ei ole ollenkaan luetteloitu eväskorista löytyviä kylmää kinkkua, kieltä, munia, voileipiä, tomaatteja, luumuja, keksejä ja inkiväärijuomaa.
Luin kirjailija Ariel Neulaniemen kirjaa gospel suomi, kunnes kuulin hänen olevan lapsen seksuaalinen hyväksikäyttäjä. Jäi gospel musiikin kuuntelu kesken.
Vierailija kirjoitti:
Annastiina Heikkilän Vapaus valita kohtalonsa.
Just aloitan, saa nähdä millainen on.
Aika pitkäveteinen on.
Eichmannin pidätyksestä kertova kirja. Ihan mielenkiintoinen vaikka kirjassa olevat kielivirheet vähän häiritsee. Jäi kauhistuttamaan kuinka paljon noiden nassejen jälkeläisiä jäi, sellaisia jotka jakoivat saman ajatusmaailman.
Vierailija kirjoitti:
Moniko kertoo tähän kirjan jonka haluaisi olla kesken? 😁 Ei halua kertoa, että lukee ohutta sarjakuvakirjaa joten kertoo vastaukseen Kalevala tai jonkun 5000 sivuisen klassikkokirjan.
Sinä ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Johanna Holmström, Suden lapset
Kainuun korvessa on ekokylä, jossa tapahtuu kummia. Yksinäinen pikkulapsi löytyy harhailemasta, ihmisiä katoaa. Jännitysromaani.
Minä en tykännyt. Jotenkin väkisin laitettu pandemia, venäläiset ja ukrainalaiset samaan syssyyn. Jo alkuasetelma epäuskottava, muka saivat sijoittaa pojan random eläkeläisille.
Yellowface. Trendaava kirja. En vielä tiedä, mitä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Luetteko oikeasti jotain tietokonepeleihin perustuvia kirjoja? Jotain fantasiaako ne on?
Roolipelikirjallisuutta, englanniksi LitRPG. Koko peli tai pelimaailma voi olla pelkästään kirjaa varten kuviteltu, mutta kertomukseen kuuluvat olennaisena osana ilmoitukset, joita päähenkilö(t) saa(vat) maailmanjärjestelmältä. Yleensä kyseessä on fantasiamaailma, mutta on myös kirjoja, joissa "systeemi" aktivoituu maapallolla, useimmiten apokalyptisin seurauksin.
Aloin juuri lukea Shawn Wilsonin kirjoittamaa kirjaa "Ultimate Level 1: New Freedoms", jonka ensimmäinen luku alkaa tietenkin sarjan aiemmista osista tutun päähenkilön attribuuttien ja varusteiden listauksella. Kirjasarja sijoittuu fantasiamaailmaan. Sarjan juju on, että kun roolipeleissä yleensä tavoitellaan tasonkorotuksia ja niiden myötä lisääntyviä attribuuttipisteitä, tässä päähenkilö ei pääse koskaan kasvamaan etenemällä aloitustasoltaan (Level 1). Sen sijaan hän on saanut äärimmäisen harvinaisen kyvyn absorboida surmaamiltaan hirviöiltä ja ihmisvastustajilta näiden taitoja ja itseään vahvemmilta surmatuilta lisää attribuuttipisteitä. Siten hän on voimakkaampi ja kyvykkäämpi kuin yli viidennelläkymmenennellä tasolla olevat toverinsa.
Hyvän kirjoittajan LitRPG on ihan mukavaa ajanvietelukemista, vaikka en ole edes pelannut oikeita roolipelejä.
Vierailija kirjoitti:
Viisikko pelastaa salaisuuden. Hauska lukea välillä lapsuuden parhaita kirjoja. Tämä uudempi painos vaan tuntuu oudolta kun siinä on niitä syömis- ja ruokajuttuja karsittu. Enää ei ole ollenkaan luetteloitu eväskorista löytyviä kylmää kinkkua, kieltä, munia, voileipiä, tomaatteja, luumuja, keksejä ja inkiväärijuomaa.
Joutuneet sensuroimaan, ei ole enää korrektia syödä munia ja kieltä?
Aloin lukemaan Satu Pusan kirjaa Kadotettu lapsuus.
Valentin: Tuolla puolen Limpopon. Mielenkiintoinen ajankuvaus Etelä Afrikan ihmisistä 1950-luvulla suomalaisen matkaajan silmin.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena luin paljon. En ole tainnut lukea mitään kymmeneen vuoteen kun olen niin keskittynyt opiskelemaan ammattiani lisää vapaa-ajalla youtubesta (IT-ala).
Luin aikanaan paljon sci-fi romaaneja. Aikamatkaseikkailu "Sterkarmin poika" oli hyvä. Samoin Animorphs ja Remnants- sarjat. Jos tiedätte jotain vastaavaa niin saa ehdottaa. Tekisi mieli lukea taas ja uppoutua kirjan pariin.
Kokeile Mary Hoffmanin Stravaganza-sarjaa. Englantilainen nuori saa esineen, joka mahdollistaa unessa matkailun rinnakkaisulottuvuuteen, menneisyyden Italiaa muistuttavaan maailmaan. Sarjasta on useampi osa, kaikilla nuorilla on oma ongelmansa, joita paeta toiseen maailmaan.
Peter Hoeg: Norsunhoitajien lapset. Olen aika alussa vielä, juonesta en osaa paljonkaan kommentoida, mutta kieli on värikästä, enkä ole pitkään aikaan nauranut niin hyville kielikuville ja ilmauksille.
ei tule luettua koska tietokone, älykännykkä, matkaoppaita kyllä tutkin ja suunnittelen seuraavaa matkaa
Vierailija kirjoitti:
Moniko kertoo tähän kirjan jonka haluaisi olla kesken? 😁 Ei halua kertoa, että lukee ohutta sarjakuvakirjaa joten kertoo vastaukseen Kalevala tai jonkun 5000 sivuisen klassikkokirjan.
Mitä iloa siitä olisi? Sen verran olen kyllä fuskannut, että olen jossain vaiheessa ilmoittanut juuri loppuun asti luetun kirjan.
John Irving: Viimeinen tuolihissi.
Olen vasta niin alussa, etten osaa vielä sanoa kirjasta oikein mitään.
Decameron. Kirjassa kerrotaan siis 100 lyhyttä tarinaa. Muutama ihan hauska mutta suurin osa unohtuu heti
Vierailija kirjoitti:
Aion lukea romaanin, joka perustuu ALS-potilaan elämään.
Katsoin elokuvan jossa kerrottiin naisesta joka sairastui alsiin ja masennuin joksikin aikaa. Kiinnostais kyllä tuollaiset mutta en tiedä onko mun viisasta lukea niitä.
Markku Ruotsila: Sydänmaiden kapina. Täytyy mainita että tilasin Ruotsilan uusimman kirjan Trumpin Amerikka ja toimittajalta tuli juuri viesti et olisi haettavissa toimipisteeltä :)