Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12269)
Donna Leonin "elämäkerta" Muistoja matkan varrelta. Tämä on yhtä yhdentekevä kuin kaikki hänen muutkin kirjansa. Toivoin että hän vihdoin seniori-ikäisenä raottaisi vähän verhoa oman persoonansa edessä. Ei, sen sijaan hän kertoo putkimiehestään ja turisteista Venetsiassa. Kirjassa ei käydä läpi lapsuutta, elämänkokemuksia eikä varsinkaan sitä pitääkö hän tytöistä vai pojista vaiko sekä-että.
David Ruelle; Sattuma ja kaaos.
Peter Robinsonin Varomaton rakkaus.
Ylikomisario Banks- sarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Apinen
Hyvä. Ja jos katsot kannesta sitten kun ehdit pidemmälle, sen kirjan nimi on Aapinen
Jari Salonen: Käärme. Oon tykännyt kovasti näistä Zetterman- kirjoista mutta tää uusin oli vähän pettymys.
Ninni Schulman: Tervetuloa kotiin
Satu Rämö: Hildur
Ostin, kun pokkarin halvalla sain, uteliaisuudesta myyntimenestystä kohtaan. En ole dekkareiden suurlukija, muuten paljon lukeva kylläkin. Olen ollut kovin ihmeissäni tästä kirjallisesta tuotteesta, sellaiseksi sitä sanoisin. Kieli ja ajattelu sopisivat tasoltaan naistenlehden jatkokertomukseksi. Näin surkeaa suomea ja kerrontaa en normaalisti koskaan lue enkä moiseen törmääkään. Kai nuo myydyt 100 000 kpl kertovat laadusta ikävän käänteisesti, puhisen.
Yrsa Siguirdottir Syntipukki. Nimi ei taida olla oikein mutta islantilainen kirjailija. Luin hiljattain kirjansa Hiljaisuus ja se oli vaikuttava kokemus. Olin aiemmin lukenut Nukke kirjan. Aion lukea kaikki kirjansa. Olen lukenut myös Sari Rämön kirjoja yhtä vaille. Eivät ole samaa laatua Yrsan kanssa ainakaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Yrsa Siguirdottir Syntipukki. Nimi ei taida olla oikein mutta islantilainen kirjailija. Luin hiljattain kirjansa Hiljaisuus ja se oli vaikuttava kokemus. Olin aiemmin lukenut Nukke kirjan. Aion lukea kaikki kirjansa. Olen lukenut myös Sari Rämön kirjoja yhtä vaille. Eivät ole samaa laatua Yrsan kanssa ainakaan minulle.
Korjaan. Kirjan nimi on Synninpäästö.
Actus: Return of the Runebound Professor 2
Shari Lapena: Una familia no tan feliz
Vaikuttaa hyvältä, helppoa englannista käännettyä espanjaa, ostin marketista.
Nina Wähän Perintö.
Tornionjokilaaksoon sijoittuva perhetarina, ollut ruotsalaisen August-palkinnon saajaehdokkaana.
Hyvältä vaikuttaa heti alkuun.
Fred Vargas: Sinisten ympyröiden mies. Komisario Adamsberg-sarjan eka osa. Ainakin alku vaikuttaa ihan kelpo dekkarilta.
Ivan Turgenev: tarpeettoman ihmisen päiväkirja. Tämä kirja on vuodelta 1851 ja kerronta sen mukaista. Mielenkiintoinen kirja nuoren miehen mielenmaailman liikkeistä.
Todellinen voimasi 100 asia jotka voit oppia Shaolin munkeilta. Löytyi hyviä juttuja.
Nyt on menossa Ann-Christin Antellin Puuvillatehtaan perijä. Toinen osa Turkuun sijoittuvista kolmen kirjan sarjasta. Mielestäni jopa hieman parempi kuin se ensimmäinen osa Puuvillatehtaan varjossa, josta myös tykkäsin. Eletään pitkien helmojen aikaa 1900-luvun alkupuolella. Poliittinen kuohuntakin on mukana. Suosittelen kotimaisen viihdekirjallisuuden ystäville. Nyt jo vähän harmittaa, kun ei ole sarjasta enää kuin yksi jäljellä. Pyyntö kirjailijalle: jatka sarjaa.
Sara Strömbergin Hakkuu. En osaa vielä sanoa, olisiko tässä ainesta keskivertoa paremmaksi dekkariksi vai hukkuuko massaan, mutta miljöö kiinnostaa. Vähän pistää silmään kun yhtäkkiä kesken kerronnan onanoidaankin (tuota sanaa käyttäen) pikaisesti tai kun käydään puhuttamassa paikallista miestä ja samalla kuvaillaan, mikä hänen housuissaan pullottaa. Jos tulee kuvaus suolentoiminnoista, lupaan jättää kirjan kesken.
Fahrenheit 451 on kyllä hämmentävän ajankohtainen.