Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12269)
Ann-Christin Antell: Puuvillatehtaan varjossa. Juuri lopettelemassa. Kelvollista kotimaista viihdettä. Jatko-osaa metsästämään kirjastoon.
Lisa Jewellin Joka askel jonka otat.
Psykologista draamaa, pitää kyllä hyvin otteessaan.
Nathan Hill: Wellness. Suomenkielisenä luen, mutta nimi on tuo. Yhdysvaltalaista nykykirjallisuutta, alussa oltiin 90-luvun Chicagossa mutta nopeasti hypättiin 20 vuotta eteenpäin. Jättimäinen koko vähän askarruttaa, mutta oon tykännyt. Selkeää tekstiä, ei liikaa hahmoja, joten pysyy kärryillä, vaikkei nyt optimaalinen aika aloittaa uutta kirjaa perjantai-iltana väsyneenä.
Anna Stuartin Auschwitzin kätilö.
Tositapahtumiin perustuva romaani.
Muistaako kukaan vanhaa satua jossa sisaren veljet loitsittiin joutseniksi tai joksikin ja sisko yrittää saada heidät takaisin.
Tarinaan liittyy sanat heliseekö lehmukseni, onko herrani iloinen.
En ole kyllä varma onko nuo muistikuvat edes samasta tarinasta.
Elina Airio: Metsässä juoksee nainen.
Yksityisen firman sosiaalityöntekijän tms. valmennussuhde asiakkaan kanssa on kuvattu todella taitavin sanankääntein. Kannattaa lukea kielen takia.
Itsellä kesken Kvinnan som lekte med elden, Thomas Sjöberg kertoo tositarinaa Johanna Mölleristä, jota syytetään vanhempiensa murhasta ja murhayrityksestä. Muutama hyvä kirjavinkki olisi myös antaa. Patrick Ekwall "en dag dog Hannah, alla andra dagar levde hon". Nuoren naisen ja äidin kamppailu rintasyöpää vasten. Suvi Larun ja Johanna Elomaan kirja" Lupadin sinulle rakastaa". Tosikertpmus takkaidesta joka päättyi puolison kuolemaan aivan liian varhain. Kari Hautamäki " Et sinä(vielä) kuole. Ensihoitajan kokemuksia , todella hyvä kirja. Jännityksen ystäville Ninni Schulmanin kirjat, Camilla Läckberg ja Sofie Sarenbrant.
Voi, tulipa mulla paljon kirjoitusvirheitä, mutta asia kai tuli selväksi.
Eleanor Catton: Birnamin metsä. Ympäristöaktivisteja Uudessa-Seelannissa, trilleri. En päässyt tähän sisään alussa ja mielenkiinto loppui melkein heti. Tää on saanut hyviä arvosteluja mutta selvästi ei mun kirja.
Esko Valtaoja: Kotona maailmankaikkeudessa.
Ennen sitä luin kirjan Fahrenheit 451. Suosittelen
Jojo Moyes: Jos olisit tässä.
Mun mielen sopukat. Viimeinen sivu. 999.
- Martti J Kari, Käsikirjoitukset eivät pala . Sivulla 58
Pauli Kuusiranta, Kadonneen tekijän jäljilä
Koska AI korvaa: Tässä Scifissä Ulosotto vie aina kaiken eikä veloista voi selvitä. Ulosoton työntekijät korvataan AI:llä ja joutuvat itse rumbaan. Harmi, että tämä on jo tätä päivää
Delia Owens - Suon villi laulu
"Murteelle" suomennos ei yhtään iske, muuten toistaiseksi ok.