Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12260)

Vierailija
1001/12260 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

André Aciman: Call Me By Your Name

Tykkäsin leffasta kovasti, mutta nyt on tämän kanssa hieman käynnistysvaikeuksia johtuen aika pitkistä ja polveilevista lauseista. Sinänsä kauniisti kirjoitettu, mutta oma keskittymiskykyni on nyt vähän hajallaan, niin ehdin hukata lauseen punaisen langan... Voi olla myös ihan alkukankeuttakin, mulla usein kestää hetki päästä uuteen kirjaan sisään, kun ajatukset pyörii vielä edellisessä kirjassa.

Vierailija
1002/12260 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chimamanda Ngozi Adichie: Huominen on liian kaukana

Olen ihan koukussa Adichien kirjoihin.

Itsellä nyt kesken The woman in the window, A. J. Finn. Pitäisi olla mukaansatempaava trilleri, mutta itse olen juuttunut sivulle 30 ja sitten aina nukahdan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/12260 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Hurme: Niemi

Itsetyytyväinen, opettavainen, persuille kettuileva, tyhmille tykittelevä.

Nämä olivat siis kehuja. Love it!

Vierailija
1004/12260 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Heikkinen, Kehveli

Olen löytänyt uuden lempikirjailijan, tämän Heikkisen. Olen lukenut häneltä Pihkatapin ja Mummon, molemmat tosi hyviä. Tämän Kehvelin kansikuva tökki (siinä on lätsäpäinen ukko tupakka suussa), joten karsastin muutaman viikon, kunnes eilen tartuin tähän. Olen jo puolessa välissä, koska tämä on niin hyvä, en malttanut lopettaa lukemista.

Heikkinen on savolaistaustainen, sujuvasanainen ja lahjakas kirjailija. Kehvelin tarina alkaa ennen sotia, jatkuu Mannerheimin tapaamisiin ja siitäkin edelleen. Hauska. Loppusivun luin. Yllättävä lopetus, totta tosiaan. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
1005/12260 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Grishamin Camino-saari. En ole lukenut aikoihin Grishamia ja yllätyin miten vetävästi hän kirjoittaa. Olen ehkä saanut yliannostuksen nordic noirista joten tämä on ollut virkistävä lukukokemus. Kaikki ei ole synkkää ja mustaa eikä myöskään liian realistista. 

Vierailija
1006/12260 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti Heikkinen, Kehveli

Olen löytänyt uuden lempikirjailijan, tämän Heikkisen. Olen lukenut häneltä Pihkatapin ja Mummon, molemmat tosi hyviä. Tämän Kehvelin kansikuva tökki (siinä on lätsäpäinen ukko tupakka suussa), joten karsastin muutaman viikon, kunnes eilen tartuin tähän. Olen jo puolessa välissä, koska tämä on niin hyvä, en malttanut lopettaa lukemista.

Heikkinen on savolaistaustainen, sujuvasanainen ja lahjakas kirjailija. Kehvelin tarina alkaa ennen sotia, jatkuu Mannerheimin tapaamisiin ja siitäkin edelleen. Hauska. Loppusivun luin. Yllättävä lopetus, totta tosiaan. Suosittelen lämpimästi!

En ole lukenut Heikkistä, mutta kuuntelin eilen Markku Pölösen haastattelua radiosta, ja hän sanoi, että Heikkinen pystyy tuottamaan 20 liuskaa julkaisukelpoista tekstiä päivässä.

Ap

Vierailija
1007/12260 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jon Lee Anderson: Che

Vierailija
1008/12260 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Heikkinen, Kehveli

En ole lukenut Heikkistä, mutta kuuntelin eilen Markku Pölösen haastattelua radiosta, ja hän sanoi, että Heikkinen pystyy tuottamaan 20 liuskaa julkaisukelpoista tekstiä päivässä.

Ap

Minäkään en olisi löytänyt itse Heikkistä, mutta poikani oli lukenut Pihkatapin ja sanoi, että minä varmasti tykkäisin siitä. Hän itsekin oli pitänyt kovasti Pihkatapista. Parhaita nykykirjailijoita ilman muuta.

Vierailija
1009/12260 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lars Kepler, Hypnotisoija

Vierailija
1010/12260 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri sivistyssanakirja. Olen ulkomaalainen, joten tämä kirja on todella hyödyllinen

Vierailija
1011/12260 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen Kingin Julma Leikki. En ole juuri pitänyt aiemmista Stephen Kingin kirjoista, mutta siskoni suositteli tätä minulle. Hän kuvaili tätä muistaakseni jotenkin niin, että kirjassa on hienosti syvennytty päähenkilön mielenmaisemaan. En ole vielä varma mitä mieltä olen, noin kolmasosa takana, mutta tavallaan kaikessa synkkyydessään ihan virkistävän oloinen kirja.

Vierailija
1012/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Rintala: Marian rakkaus

Vierailija
1013/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa Liksom Everstiina.

Vierailija
1014/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecilia Ahern: Muistojen kerääjä.

Ei mikään erikoinen, mut täällä reissussa ei oo muutakaan mukana.

Vierailija
1015/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Moi, mulla on sama kirja kesken..ollu jo 20 vuotta. Toinen on rikos ja rangaistus.. :D

Vierailija
1016/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä koitin lukea Romeo ja Juulia, mutta mä en oikeasti tajunnut mitään siitä ja miksi se helvetin kirja pitää olla näytelmä muodossa eikä tarinana? ”Capulet astuu sisään”

Vierailija
1017/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Remeksen 6/12

Vierailija
1018/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä koitin lukea Romeo ja Juulia, mutta mä en oikeasti tajunnut mitään siitä ja miksi se helvetin kirja pitää olla näytelmä muodossa eikä tarinana? ”Capulet astuu sisään”

Koska se on näytelmä? 

Vierailija
1019/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amos Ozin Judas

Vierailija
1020/12260 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chimamanda Ngozi Adichie: Huominen on liian kaukana

Aah, rakastan Adichien kirjoja! Suosittelen ainakin: Americanah, Half of a Yellow Sun ja Purple Hibiscus (en tiedä miten ne on suomennettu). Tuo on varmaan se novellikokoelma, pitäisikin lukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi