Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12260)
Vierailija kirjoitti:
Chimamanda Ngozi Adichie: Huominen on liian kaukana
Olen ihan koukussa Adichien kirjoihin.
Itsellä nyt kesken The woman in the window, A. J. Finn. Pitäisi olla mukaansatempaava trilleri, mutta itse olen juuttunut sivulle 30 ja sitten aina nukahdan.
Juha Hurme: Niemi
Itsetyytyväinen, opettavainen, persuille kettuileva, tyhmille tykittelevä.
Nämä olivat siis kehuja. Love it!
Antti Heikkinen, Kehveli
Olen löytänyt uuden lempikirjailijan, tämän Heikkisen. Olen lukenut häneltä Pihkatapin ja Mummon, molemmat tosi hyviä. Tämän Kehvelin kansikuva tökki (siinä on lätsäpäinen ukko tupakka suussa), joten karsastin muutaman viikon, kunnes eilen tartuin tähän. Olen jo puolessa välissä, koska tämä on niin hyvä, en malttanut lopettaa lukemista.
Heikkinen on savolaistaustainen, sujuvasanainen ja lahjakas kirjailija. Kehvelin tarina alkaa ennen sotia, jatkuu Mannerheimin tapaamisiin ja siitäkin edelleen. Hauska. Loppusivun luin. Yllättävä lopetus, totta tosiaan. Suosittelen lämpimästi!
John Grishamin Camino-saari. En ole lukenut aikoihin Grishamia ja yllätyin miten vetävästi hän kirjoittaa. Olen ehkä saanut yliannostuksen nordic noirista joten tämä on ollut virkistävä lukukokemus. Kaikki ei ole synkkää ja mustaa eikä myöskään liian realistista.
Vierailija kirjoitti:
Antti Heikkinen, Kehveli
Olen löytänyt uuden lempikirjailijan, tämän Heikkisen. Olen lukenut häneltä Pihkatapin ja Mummon, molemmat tosi hyviä. Tämän Kehvelin kansikuva tökki (siinä on lätsäpäinen ukko tupakka suussa), joten karsastin muutaman viikon, kunnes eilen tartuin tähän. Olen jo puolessa välissä, koska tämä on niin hyvä, en malttanut lopettaa lukemista.
Heikkinen on savolaistaustainen, sujuvasanainen ja lahjakas kirjailija. Kehvelin tarina alkaa ennen sotia, jatkuu Mannerheimin tapaamisiin ja siitäkin edelleen. Hauska. Loppusivun luin. Yllättävä lopetus, totta tosiaan. Suosittelen lämpimästi!
En ole lukenut Heikkistä, mutta kuuntelin eilen Markku Pölösen haastattelua radiosta, ja hän sanoi, että Heikkinen pystyy tuottamaan 20 liuskaa julkaisukelpoista tekstiä päivässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Heikkinen, Kehveli
En ole lukenut Heikkistä, mutta kuuntelin eilen Markku Pölösen haastattelua radiosta, ja hän sanoi, että Heikkinen pystyy tuottamaan 20 liuskaa julkaisukelpoista tekstiä päivässä.
Ap
Minäkään en olisi löytänyt itse Heikkistä, mutta poikani oli lukenut Pihkatapin ja sanoi, että minä varmasti tykkäisin siitä. Hän itsekin oli pitänyt kovasti Pihkatapista. Parhaita nykykirjailijoita ilman muuta.
Suuri sivistyssanakirja. Olen ulkomaalainen, joten tämä kirja on todella hyödyllinen
Stephen Kingin Julma Leikki. En ole juuri pitänyt aiemmista Stephen Kingin kirjoista, mutta siskoni suositteli tätä minulle. Hän kuvaili tätä muistaakseni jotenkin niin, että kirjassa on hienosti syvennytty päähenkilön mielenmaisemaan. En ole vielä varma mitä mieltä olen, noin kolmasosa takana, mutta tavallaan kaikessa synkkyydessään ihan virkistävän oloinen kirja.
Paavo Rintala: Marian rakkaus
Cecilia Ahern: Muistojen kerääjä.
Ei mikään erikoinen, mut täällä reissussa ei oo muutakaan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.
Moi, mulla on sama kirja kesken..ollu jo 20 vuotta. Toinen on rikos ja rangaistus.. :D
mä koitin lukea Romeo ja Juulia, mutta mä en oikeasti tajunnut mitään siitä ja miksi se helvetin kirja pitää olla näytelmä muodossa eikä tarinana? ”Capulet astuu sisään”
Vierailija kirjoitti:
mä koitin lukea Romeo ja Juulia, mutta mä en oikeasti tajunnut mitään siitä ja miksi se helvetin kirja pitää olla näytelmä muodossa eikä tarinana? ”Capulet astuu sisään”
Koska se on näytelmä?
Vierailija kirjoitti:
Chimamanda Ngozi Adichie: Huominen on liian kaukana
Aah, rakastan Adichien kirjoja! Suosittelen ainakin: Americanah, Half of a Yellow Sun ja Purple Hibiscus (en tiedä miten ne on suomennettu). Tuo on varmaan se novellikokoelma, pitäisikin lukea.
André Aciman: Call Me By Your Name
Tykkäsin leffasta kovasti, mutta nyt on tämän kanssa hieman käynnistysvaikeuksia johtuen aika pitkistä ja polveilevista lauseista. Sinänsä kauniisti kirjoitettu, mutta oma keskittymiskykyni on nyt vähän hajallaan, niin ehdin hukata lauseen punaisen langan... Voi olla myös ihan alkukankeuttakin, mulla usein kestää hetki päästä uuteen kirjaan sisään, kun ajatukset pyörii vielä edellisessä kirjassa.