Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12258)
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita,joka olisi suorastaan rakastanut Anja Kaurasen (nyk Snellman) varhaistuotantoa -80 luvulta ja oikeastaan vielä - 90 luvultakin?
Minä! Tykkäsin teininä ja parikymppisenä Kaurasesta/Snellmanista ihan älyttömästi. Sonja O., Pimeää vain meidän silmillemme, Kiinalainen kesä, Ihon aika, Pelon maantiede, Ara bian Lauri, Side, Paratiisin kartta, Safari club - nuo ovat suosikkini. Pelon maantiede oli mun tärkein kirja alle kakskymppisenä, Ara bian Lauri vähän myöhemmin. Oon kyllä lukenut myöhempääkin tuotantoa, mutta ei ole samalla tavalla kolahtanut.
Ap
Heikki Kännö: Sömnö. 80 sivua vasta olen lukenut, mutta on vaikuttava kirja, ja jännä
Vierailija kirjoitti:
Frost: Twin Peaks. The Final Dossier
Oooh, onko hyvä? 😊
Kätilö / Katja Kettu
Tarina ja aihepiiri ovat niin mielenkiintoisia, että jatkan lukemista vaikka kirjailijan käyttämä kieli on minusta tekemällä tehtyä (ei soljuvan luonnollista sisäistä puhetta kuten joidenkin kirjailijoiden) ja rumaakin. Alkukantaisuutta voi kuvata niin monella eri tavalla...
Mutta Runeberg -palkinnon tämä on saanut, että kaiketi ilmaisusta ovat muut sitten pitäneet.
Lucia Berlin: Tanssia ruusuilla ja muita kertomuksia. Siivoojan käsikirja 2.
Aki Hintsa-Voittamisen anatomia.
Vaatii kyllä keskittymistä lukemiseen, koska sisältää osin myös tieteellistä tekstiä. So far so good..
Melba Escobar: Kauneushoitola
Erikoinen kirja! Tosin olen vasta aika alussa. En yhtään tiedä mitä on tulossa, sen verran epätavallinen tarina.
Eva Aminoff: Lapsen parhaaksi
Kertoo ruotsalaisesta lapsikaupasta 70-80 luvun Ruotsissa.
Meillä on nyt Suomessa ihan sama tilanne mutta vasta vuosikausia myöhemmin.
Leo Tolstoi: Anna Karenina. Olen sen joskus kauan sitten lukenut, mutta silloin vain ahmin sen, ja monet nyanssit jäivät varmasti oivaltamatta. Samoin tietoni Venäjän kulttuurista ovat lisääntyneet, mikä tuo lisäsyvyyttä lukukokemukseen. Olen myös nähnyt Joe Wrightin ohjaaman Anna Karenina -elokuvan vuodelta 2012, joka korosti romanttisen rakkauden näkökulmaa joissain kohdissa, ja se myös vaikuttaa lukukokemukseeni ja tulkintaani.
Eckhart Tollen Harjoituksia läsnäolon voimasta on nyt menossa kolmatta kertaa, auttaa vaikeissa elämäntilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Eva Aminoff: Lapsen parhaaksi
Kertoo ruotsalaisesta lapsikaupasta 70-80 luvun Ruotsissa.
Meillä on nyt Suomessa ihan sama tilanne mutta vasta vuosikausia myöhemmin.
Eva haki lopulta lapselleen oikeutta Strasborghin ihmisoikeudesta ja sai korvaukset.
Mä en lue kirjoja.