Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12258)
Vierailija kirjoitti:
Orlando Figesin Kuiskaajat- tavallisten ihmisten elämästä Stalinin ajan Neuvostoliitossa. Vasta aloitin,
varmasti mielenkiintoinen!
Tää on yksi vaikuttavimpia kirjoja, joita olen koskaan lukenut. Sain lukuvinkin tältä palstalta!
Ap
paholaisen haarukka, enn muista kirjailijaa enkä ole aloittnutkaan vielä ja eräpäiovämuistutuksia tulee koko ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuhe Egyptiläinen. Luin sen ensimmäisen kerran 10-vuotiaana saatuani sen mummolta lahjaksi. Nyt, kymmeniä vuosia myöhemmin, teki mieli lukea se uudestaan ja katsoa, mikä kaikki oli lapsena mennyt ohi.
Hyvin on vanha kirja säilynyt ajankohtaisena ja edelleen tarina pitää otteessaan. Oli jopa pelottavaa lukea esimerkiksi kuningas Azirun arvioita vallasta ja vihollisista. Mitään ei ole ihmiskunta oppinut kun tätä nykymenoa katselee.
Minulla on Sinuhe kesken. Lukiossa se kuului pakollisiin luettaviin, enkä koskaan päässyt loppuun asti. Se tappoi lukuinnostukseni vuosiksi. Siitä on kohta 20 vuotta ja asia vaivaa edelleen niin, että käyn säännöllisesti kirjastossa katselemassa sitä, mutta en kuitenkaan uskalla yrittää uudestaan. En muista, että se edes olisi ollut tylsä tai huono, oli vaan väärä hetki eikä pakottaminen ole koskaan kivaa.
Olen sinnikäs lukija, en keskeytä huonoakaan kirjaa, vaan toivon että ne paranee loppua kohden ja jos ei, niin olen selvinnyt niin pitkälle ettei ole enää iso vaiva jatkaa loppuun asti. Olen aikuisiällä lukenut paljon klassikoita ja niin paksuja romaaneja että ranteet kipeytyy, mutta Sinuhe-kammo on ja pysyy.
Sinuhe-kammoiselle vinkiksi, että Yle Areenassa on nyt Sinuhe Radioteatterin kuunnelmana. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Kevyenä kesälukemisena Sherlock Holmesin tytär.
Tää jäi multa kesken, oli niin jotenkin nolostuttavaa luettavaa. Ehkä kolmasosan sinnittelin. Tuli mieleen, että kiva kun keskinkertaista fanifiktiota saa julkaistuksi...
Itselläni on kesken Laura Lindstedin Oneiron, viimeiset sivut odottaa töiden jälkeen.
Onko täällä muita,joka olisi suorastaan rakastanut Anja Kaurasen (nyk Snellman) varhaistuotantoa -80 luvulta ja oikeastaan vielä - 90 luvultakin?
Björn Landströmin Kolumbus. Kovakantinen kirja joskus 70- tai 60-luvulta kertoo Kolumbuksen Amerikan retkistä. Mukana hyvin tehtyä kuvitusta.
Murakamin Kafka rannalla (luen nyt kolmatta kertaa kyseisen kirjan)
Riina Katajavuoren Wenla Männistö työn alla.
Edellinen oli Elina Hirvosen Kun aika loppuu.
Orlando Figesin Kuiskaajat- tavallisten ihmisten elämästä Stalinin ajan Neuvostoliitossa. Vasta aloitin,
varmasti mielenkiintoinen!