Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Alex Michaelides - Hiljainen potilas
Reko ja Tiina Lundenin Viikkoja , kuukausia. Rekon sairastamisajan ajatuksia molempien kannalta.
Valtaistuinpeli (GoT, eka kirja)
Kuiva kausi (aussidekkari)
Hiljaisuuden mestari (M Liukkonen)
Vierailija kirjoitti:
Onko joku somemainosmafia Arttu Tuomisen takana kun kirjoja ylistetään jatkuvasti? Verrataan jopa Antti Tuomaiseen kun nimi on samankaltainen : )
Kirjat ovat lapsellisia ja epäuskottavia. Selitystä ja ihmisten kuvailua sivukaupalla.
Mä luulin että nämä ovat yksi ja sama kirjailija. Tuomaisella on yksi hyvä tulevaisuuteen sijoittuva dekkari/scifiteos.
Jorn Lier Horst: Suljettu talveksi. Kesän ensimmäinen dekkari ja ensimmäinen lukemani kirja kyseiseltä kirjailijalta. Vaikuttaa erittäin lupaavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku somemainosmafia Arttu Tuomisen takana kun kirjoja ylistetään jatkuvasti? Verrataan jopa Antti Tuomaiseen kun nimi on samankaltainen : )
Kirjat ovat lapsellisia ja epäuskottavia. Selitystä ja ihmisten kuvailua sivukaupalla.
Mä luulin että nämä ovat yksi ja sama kirjailija. Tuomaisella on yksi hyvä tulevaisuuteen sijoittuva dekkari/scifiteos.
Eri miehiä ovat. Kummankin teoksia olen lukenut ja lahjakkaita kirjailijoita ovat molemmat! Kannattaa tutustua itse, eikä uskoa ylläolevan parjausta suoralta kädeltä. Makuasioistahan toki ei kannata kiistellä. (Se on makuasia, sanoi Mauri Mäyräkoira kun muniansa nuoli!)
Storytel'in kautta kuunneltuna Lumiukko by Jo Nesbö.
Haruki Murakamin Norwegian wood. Ihana kirja.
Laitoin juuri kirjanmerkin parhaan kirjani keski-kohtaan ja sanoin aaamen. Nyt täytyy lähteä ulos...
Finlandia-voittaja Taivaanpallo. Ihan alussa, mutta toisella yrittämällä pääsin imuun.
Vierailija kirjoitti:
Haruki Murakamin Norwegian wood. Ihana kirja.
Itse olet ihana 💋
Wanted Suomen etsityimmän rikollisen tarina
Joshua Beckerin the minimalist home.
Ei kyl oikein innosta lukemaan, saati raivaamaan nurkkia vaikka kaikki hehkuttaa tätä.
Niina Mero: Englantilainen romanssi. Ei iske sitten yhtään, en edes paljoa odottanut hömppäkirjalta, mutta päähenkilö on niin ärsyttävä, että tekisi mieli jättää kirja kesken.
Kuunneltua loppuun: Mary Beth Keanen Ask Again, Yes. Kaunis tarina kahdesta naapuruston perheestä ja siitä, kuinka paljon yksi perhe voi antaa anteeksi.
Kuuneltu loppuun myös Leila Slimanin Kehtolaulu. Minusta tämä koko kirja oli lukijan aliarvioimista. En ymmärrä hehkutusta, mutta kirja oli kuunneltavana hyvää ajantappoa koiranpissatuslenkeillä. Että siinä mielessä ei täysi susi.
Nyt on kesken Min Jin Leen ’Pachinko’. Rikas kertomus, joissa kirjan hahmoihin ei voi olla kiintymättä. Tämä on ollu niitä kirjoja, joiden loppumisen mukanaan tuomaa haikeutta ei odota. Lämmin suositus Celeste Ng:n ja Hanya Yanagiharan ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Kuunneltua loppuun: Mary Beth Keanen Ask Again, Yes. Kaunis tarina kahdesta naapuruston perheestä ja siitä, kuinka paljon yksi perhe voi antaa anteeksi.
Kuuneltu loppuun myös Leila Slimanin Kehtolaulu. Minusta tämä koko kirja oli lukijan aliarvioimista. En ymmärrä hehkutusta, mutta kirja oli kuunneltavana hyvää ajantappoa koiranpissatuslenkeillä. Että siinä mielessä ei täysi susi.
Nyt on kesken Min Jin Leen ’Pachinko’. Rikas kertomus, joissa kirjan hahmoihin ei voi olla kiintymättä. Tämä on ollu niitä kirjoja, joiden loppumisen mukanaan tuomaa haikeutta ei odota. Lämmin suositus Celeste Ng:n ja Hanya Yanagiharan ystäville.
Ja nimimerkki unohtui, miit tässä!
Arttu Tuominen, Verivelka
Poriin sijoittuva rikosromaani, jossa poliisi-Jarin on mietittävä omantuntonsa ja lapsuudessa annetun lupauksen välillä. Lapsuudessa on tapahtunut paljon, kehitysvammainen pikkusisko on kuollut, vaikka Jari on yrittänyt auttaa häntä, kaikkien pelkäämä pikkukingi-Rami on hakannut ja uhkaillut. Nyt tämä roisto on kuollut ja Jaria auttanut paras kaveri Antti on syyllinen. Antti on pelastanut Jarin monesti, jopa joutunut Jarin puolesta nuorisokotiin. Miten auttaa lapsuudenystävää?
Paljon hyviä hahmoja, paljon pahoja isiä. Lapsi menee niin pienestä pilalle, koko elämä.
Suosittelen. Hyvää sujuvaa kieltä, kohtaukset vetävästi kirjoitettu, tarina uskottava. Tuominen on uusi kirjailijatuttavuus minulle, mutta varmasti luen jatkossakin hänen kirjojaan.