Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Vierailija kirjoitti:
AP, suosittelen sinulle Dostojevskin Muistelmia kuolleesta talosta.
Venäläisistä klassikoista ehdoton suosikkini on Sota ja rauha.
Anna Kareninassa meinasin repiä tukan päästä kun pääsin naisen loppuratkaisuun asti.
Vierailija kirjoitti:
AP:lle: Neuvostoihmisen loppu. Svetlana Aleksejevits.
Nää molemmat menevät luettavien jonoon. Kiitos hyvistä ehdotuksista!
Osaako kukaan sanoa, mitä tämä sivun ensimmäinen, englannin kieltä muistuttava viesti tahtoo sanoa?
Ap
Tällä hetkellä kesken ovat Agatha Christien teokset Neiti Marplea ei petetä sekä Teetä kolmelle. Mukavan kevyttä kesälukemista!
Vierailija kirjoitti:
Jussi Lehmusvesi, Operaatio Zuckerberg
Takakannen mukaan riemukas satiiri johdateltavaa kansaa ja teknologiaa kohtaan. Tarina naisesta, joka haluaa lapsen, jolla on parhaat geenit. Mark Zuckerberg - hänestä on tultava Jennin lapsen isä.
Luettu on. Enemmän jäi surullinen kuin iloinen olo. Tekoäly, lapsettomuus, koulukiusaus, isättömyys, työttömyys ja parisuhdeväkivalta, kaikkea tuota oli kirjassa. Huumoria vähän. Hauskinta oli taas Vauva.fi av-palstan esittely. Jenni ja Tapsa kirjoittelivat toisilleen Av-palstan kautta. On tämä suosittu paikka, monessa uutuuskirjassa on tuotu tämä palsta esiin. Kirjana meni välipalasta tuhdimpaa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jussi Lehmusvesi, Operaatio Zuckerberg
Takakannen mukaan riemukas satiiri johdateltavaa kansaa ja teknologiaa kohtaan. Tarina naisesta, joka haluaa lapsen, jolla on parhaat geenit. Mark Zuckerberg - hänestä on tultava Jennin lapsen isä.
Luettu on. Enemmän jäi surullinen kuin iloinen olo. Tekoäly, lapsettomuus, koulukiusaus, isättömyys, työttömyys ja parisuhdeväkivalta, kaikkea tuota oli kirjassa. Huumoria vähän. Hauskinta oli taas Vauva.fi av-palstan esittely. Jenni ja Tapsa kirjoittelivat toisilleen Av-palstan kautta. On tämä suosittu paikka, monessa uutuuskirjassa on tuotu tämä palsta esiin. Kirjana meni välipalasta tuhdimpaa odotellessa.
Lisään vielä. Kirjan kaunein lause oli: Puisto roihusi punaisena ja kauniina kuin Katri Valan runo.
Olen korkkaamassa Brandon Sanderdonin The Stormlight Archiven. Olin säästellyt aloittamista kunnes on kaikki kolme. Tarjouksien kyttääminen kesti. Sitten se oli vain jäänyt.
Monta hyvää ehdotusta ketjussa. Tällä hetkellä ei kesken mitään, mutta vino pino kirjoja odottaa lukijaansa. On vain vaikea päättää mistä aloittaisin:
Alice Munro: Liian paljon onnea
Julian Fellowes: Belgravia
Tara Westover: Opintiellä
Roald Dahl: Himo
Liane Moriarty: Hyvä aviomies
Ernest Hemingway: Kenelle kellot soivat
Aki Hintsa: Voittamisen anatomia
Juha Itkonen: Ihmettä kaikki
... ja paljon muita ja genrejä laidasta laitaan.
Itse olen tykännyt Aki Ollikaisen Nälkävuodesta, Khaled Hosseinin kirjoista, Liza Marklundilta olen lukenut vain Uhatut ja Turvapaikka jotka hyviä. Nyt ollut kausi jolloin lukenut aika vähän ja aika höttöä koska töissä aika rankkaa, niin vastapainoksi kevyttä. Siksi kertynyt noita jonossa olevia paljon.
Rakastan kirjoja. Tilasin just pokkarina Svetlana Aleksejevitsin Tsernobylistä nousee aurinko ja Persbrandtin Mustini mukaan.
Sorry, meni vähän ohi ketjun aiheen...
Vierailija kirjoitti:
Monta hyvää ehdotusta ketjussa. Tällä hetkellä ei kesken mitään, mutta vino pino kirjoja odottaa lukijaansa. On vain vaikea päättää mistä aloittaisin:
Juha Itkonen: Ihmettä kaikki... ja paljon muita ja genrejä laidasta laitaan.
Itse olen tykännyt Aki Ollikaisen Nälkävuodesta, Khaled Hosseinin kirjoista, Liza Marklundilta olen lukenut vain Uhatut ja Turvapaikka jotka hyviä. Nyt ollut kausi jolloin lukenut aika vähän ja aika höttöä koska töissä aika rankkaa, niin vastapainoksi kevyttä. Siksi kertynyt noita jonossa olevia paljon.
Rakastan kirjoja. Tilasin just pokkarina Svetlana Aleksejevitsin Tsernobylistä nousee aurinko ja Persbrandtin Mustini mukaan.
Sorry, meni vähän ohi ketjun aiheen...
Oho, piti kirjoittamani: Tsernobylistä nousee rukous
Vierailija kirjoitti:
Juha Itkonen: Ihmettä kaikki... ja paljon muita ja genrejä laidasta laitaan.
Sorry, meni vähän ohi ketjun aiheen...[/quote
Olen lukenut kaikki muut paitsi Julian Fellowesin. Sinuna lukisin ensin Juha Itkosen Ihmettä kaikki, se on kuulas kirkas nopealukuinen, sen perään ottaisin Tara Westoverin Opintiellä, se jättää myllerryksen ja kiitollisen olon omasta elämästä. Sitten lukisin muita. Nautinnollisia lukuhetkiä sinulla on tiedossa.
Aamusti aloitin Nummelan Ponitalli -kirjasarjaan kuuluvaa kirjaa nimeltä Haamulinnan kadonnut ori. Mukavan leppoista luettavaa jäätelöä maistellessa.
Vierailija kirjoitti:
Aamusti aloitin Nummelan Ponitalli -kirjasarjaan kuuluvaa kirjaa nimeltä Haamulinnan kadonnut ori. Mukavan leppoista luettavaa jäätelöä maistellessa.
Mä ostin kirppareilta ja torista toissa talvena Nan Ingerin hevoskirjoja ja luin ne! Piglet-sarja on niin mainio!
Mulla on muuten hyllyssä tuo Tšernobylista nousee rukous. Ostin sen joskus divarista, mutta en pystynyt lukemaan sitä loppuun, kun se oli niin surullinen.
Ap
The Famous five Five On A Treasure Island. Viisikot oli mun lemppareita kun olin pieni 🙊
Monikin. Tässä mieleen tulevat:
Charlotte Brontë: Kotiopettajattaren romaani
Mika Waltari: Sinuhe egyptiläinen
Pajtim Statovci: Kissani Jugoslavia
Agatha Christie: Idän pikajunan arvoitus
Tenho Immonen: Elton John - mestari
Kalle Päätalo: Ihmisiä telineillä
Pentti Haanpää: Noitaympyrä
Hannes Sihvo: Elävä Kivi
Teemu Keskisarja: Saapasnahka-torni
Aino Kalliosaari: Houraillen
Kirsti Mäkinen: Kruunupäinen käärme ja muita Suomen kansan tarinoita
Aleksis Kivi: Seitsemän veljestä (olen lukenut tämän jo kerran, mutta luen uudelleen, koska se on paras)
sekä eräs Suomen kirjallisuushistoriaa käsittelevä teos, jonka kirjoittajia en muista
Jatkan aina fiilikseen sopivaa kirjaa :)
Sen lisäksi olen lukenut sivun tai pari seuraavista, mutta joutunut siirtämään lukemisen myöhempään ajankohtaan:
Stephen Hawking: Ajan lyhyt historia
Juha Hurme: Niemi
Raamattu
Kun tuossa mainittiin tuo Brontë, mulle tuli mieleen, että häpeäkseni en ole lukenut brittikirjailijoita juuri ollenkaan. Siis varmasti olen lukenut jotain, mutta mieleen ei tule kuin Zadie Smith, jonka tuotannosta olen lukenut kaksi kirjaa, Valkoiset hampaat ja Kauneudesta. Austen ja Brontën sisarukset kiinnostavat kyllä. Sen sijaan amerikkalaista kirjallisuutta olen lukenut aika paljon, joidenkin kirjailijoiden teoksia enemmänkin (Irving, Roth, Vonnegut, Shriver).
Vierailija kirjoitti:
Kun tuossa mainittiin tuo Brontë, mulle tuli mieleen, että häpeäkseni en ole lukenut brittikirjailijoita juuri ollenkaan. Siis varmasti olen lukenut jotain, mutta mieleen ei tule kuin Zadie Smith, jonka tuotannosta olen lukenut kaksi kirjaa, Valkoiset hampaat ja Kauneudesta. Austen ja Brontën sisarukset kiinnostavat kyllä. Sen sijaan amerikkalaista kirjallisuutta olen lukenut aika paljon, joidenkin kirjailijoiden teoksia enemmänkin (Irving, Roth, Vonnegut, Shriver).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevin Kwan, Ökyrikkaat aasialaiset
Tänä vuonna ilmestynyt, oli kirjaston uutuushyllyssä. Tätä on kovasti kehuttu. Saas nähdä!
Nyt olen puolessa välissä. Mielenkiintoinen uusi aihepiiri, singaporelaiset älyttömän rikkaat perheet ja heidän ökyelämänsä ja juonittelunsa, johon newyorkilainen Rachel joutuu mukaan. Takakannen mielestä "hullun hauska", minusta vain säälittävää elämää. Kevin Kwan on itse elänut näin, käynyt samoja kouluja ja tuntee tuon maailman. Erikoisen mukavaa ovat puhekieliset kiinalaiset sanat, joita vilahtelee siellä täällä ja jotka on suomennettu ja selitetty alaviitteessä.
Minäkin aloitin nyt Ökyrikkaat aasialaiset, mutta e-kirjana. E-kirjoissa alaviitteitä ei saa sivun loppuun, joten Otava on tehnyt ratkaisun laittaa ne kappaleen loppuun!🤬 Ja ei edes sitä kiinankielistä ilmaisua ole mukana, vain käännös. Parempi olisi ollut laittaa ne vaikka sanan/ ilmaisun jälkeen sulkeisiin, niin niistä olisi ollut lukijalle jotain iloa.
Kiva idea, mutta ryssitty täysin e-kirjassa!
Vierailija kirjoitti:
Haruki Murakami: Miehiä ilman naisia
Kovin on kehuttu kirjailija ja kaiketi arvostettu, kun on päässyt Keltaiseen kirjastoon, mutta en tätä kirjaa noin puolet luettuani ole kovin vakuuttunut erinomaisuudestaan-
Jotkut Murakamin kirjoista on oikeasti hyviä kuten Norvegian woods ja Värittömän miehen vaellusvuodet (vai mikähän sen nimi oli?).
Keisari Aarnio