Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12270)

Vierailija
2521/12270 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

My year of rest and relaxation.

Vierailija
2522/12270 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michelle Obama "Minun tarinani" on vielä pikkasen kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/12270 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carlo Rovell, Seitsemän lyhyttä luentoa fysiikasta. Sekä Lawrence Sandersin Ensimmäinen Kuolemansynti.

Vierailija
2524/12270 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuori: Viipurin valtiatar

Gunilla Bese on 1500-luvulla elänyt historiallinen henkilö, jonka luonteen kirjailija on keksinyt. Hän on asperger tai paniikkihäiriöinen, koska ei kestä ihmisiä ja saa usein "vimmakohtauksia" . Kirjana nopealukuinen ja helppo, aihepiiri Kaari Utrion tapaan historialliset naishahmot ja heidän valtansa ja elämänsä. Kristiina Vuoren kirjat kaikki olen lukenut, tämä sijoittuu tuotannon keskivälille omassa listassani.

Vierailija
2525/12270 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Lehmusvesi, Operaatio Zuckerberg

Takakannen mukaan riemukas satiiri johdateltavaa kansaa ja teknologiaa kohtaan. Tarina naisesta, joka haluaa lapsen, jolla on parhaat geenit.  Mark Zuckerberg - hänestä on tultava Jennin lapsen isä.

Vierailija
2526/12270 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Tapani

Vierailija
2527/12270 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT: en lue takakansia tai kirjaesittelyitä juonipaljastusten pelossa (en inhoa mitään niin paljon kuin spoilereita:))

Onko kukaan muu yhtä puritanisti?

Minulla on taas aivan päinvastoin. Luen takakannen lisäksi usein jo alkuvaiheessa viimeiset sivut. Samoin teen ohjelmien kanssa: tiedän jo kausien alussa mm. Masterchef Australian, Remontilla rahoiksi ja Muodin huipulle voittajat.

Spoilaus ei pilaa tämän lukijan/katsojan nautintoa.

Vierailija
2528/12270 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT: en lue takakansia tai kirjaesittelyitä juonipaljastusten pelossa (en inhoa mitään niin paljon kuin spoilereita:))

Onko kukaan muu yhtä puritanisti?

Minulla on taas aivan päinvastoin. Luen takakannen lisäksi usein jo alkuvaiheessa viimeiset sivut. Samoin teen ohjelmien kanssa: tiedän jo kausien alussa mm. Masterchef Australian, Remontilla rahoiksi ja Muodin huipulle voittajat.

Spoilaus ei pilaa tämän lukijan/katsojan nautintoa.

Mä oon jotain tuosta välistä: luen kyllä takakansitekstejä ja saatan pintapuolisesti tutustua kritiikkeihin. Klassikoiden kohdalla saatan katsoa vaikkapa Wikipedia-artikkeliakin (haluan tietää, mitä teoksesta on sanottu, jotta pystyn kiinnittämään huomiota tiettyihin asioihin ja muodostamaan niistä sitten oman mielipiteeni). 

Ap

Vierailija
2529/12270 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja taisin jo aiemmin kertoa, että aloitin Tšehovin novellikokoelman ruotsiksi. Se edistyy hitaasti, koska on ollut kiire, mutta myös siksi, että toki luen ruotsia hitaammin. Upea ihmisten kuvaaja Tšehov silti on! Tuo taitaa päteä aika moneen venäläiseen kirjailijaan.

Nyt saa antaa suosituksia! Olen nyt jotenkin uppoutunut niin syvälle Venäjään ja Neuvostoliittoon, että jatkan sillä alueella pysymistä. Pyydän siis suosituksia venäläisistä klassikoista ja uudemmistakin teoksista. Kirjoitan vähän listaa lukemistani kirjoista, ettei tarvitse ehdottaa jo luettuja:

Tolstoi: Anna Karenina, Sota ja Rauha

Bulgakov: kaikki romaanit, novelleja en ole lukenut, mutta on kyllä tarkoitus

Ulitskaja: koko suomennettu tuotanto

Tarkoituksena on tänä kesänä lukea Tšehovin Kirsikkapuisto ja Gogolin Kuolleet sielut. Dostojevskiä en ole lukenut, paitsi Rikosta ja rangaistusta olen joskus aloitellut, mutta se jääkön syksyyn, kun on sen verran synkkä.

Ap

Vierailija
2530/12270 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irti läheisrippuuvuudesta (M. Beattie) 

Luin edellisenä päivänä kirjan Selviämistarina, koska ajattelin, että voisin auttaa alkoholin suurkuluttaja miestäni ja tajusin, että olenkin ITSE läheisriippuvainen... Päätin alkaa ottamaan selvää, miten minä voin itse parantua tuosta. 

Vierailija
2531/12270 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussi Lehmusvesi, Operaatio Zuckerberg

Takakannen mukaan riemukas satiiri johdateltavaa kansaa ja teknologiaa kohtaan. Tarina naisesta, joka haluaa lapsen, jolla on parhaat geenit.  Mark Zuckerberg - hänestä on tultava Jennin lapsen isä.

Hieno kirja! Olen lukenut.

Vierailija
2532/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

George R. R. Martin - A Game of Thrones

Vihdoin sarjan tultua päätökseensä päätin alkaa lukea tuota kirjasarjaa. Onneksi miehen veljeltä löytyy kaikki tähän mennessä julkaistut, niin häneltä voi lainata. Pari sataa sivua enää jäljellä. Seuraavaksi sitten A Clash of Kings.

Vierailija
2533/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia Kankimäki: Naiset joita ajattelen öisin

En ihan ymmärrä tämän kirjan saamaa hehkutuksen määrää, mutta makuja on monia. Kirjailijan holtiton lentomatkustus näinä aikoina pistää myös silmään.

Vierailija
2534/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassinen: Mansikoita marraskuussa

Vierailija
2535/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, suosittelen sinulle Dostojevskin Muistelmia kuolleesta talosta. 

Venäläisistä klassikoista ehdoton suosikkini on Sota ja rauha. 

Anna Kareninassa meinasin repiä tukan päästä kun pääsin naisen loppuratkaisuun asti.

Vierailija
2536/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle:  Neuvostoihmisen loppu. Svetlana Aleksejevits.

Vierailija
2537/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekchart Tollen Power of Now:ta aattelin kuunnella. Onks hyvä?

2538/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukkametsä - Torey Hayden

2539/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmanuelle romaani kuvitus parempi osa;)

Vierailija
2540/12270 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haruki Murakami: Miehiä ilman naisia

Kovin on kehuttu kirjailija ja kaiketi arvostettu, kun on päässyt Keltaiseen kirjastoon, mutta en tätä kirjaa noin puolet luettuani ole kovin vakuuttunut erinomaisuudestaan-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi