Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Yrsa Sigurdardottir: Synninpäästö
Fredrik Backman: Mummo sanoo hei ja anteeksi. Tykkään todella paljon, pidin myös kirjoista Kiekkokaupunki ja Me vastaan te.
Pajtim Statovci: Tiranan sydän. Surullinen ja ajatuksia herättävä tarina. Hänen esikoisensa Kissani Jugoslavia oli huippu! Tämäkin on hyvä.
Tayari Jones: An American Marriage
Puolessa välissä, oikein hyvältä vaikuttaa. On ainakin Oprahin kirjaklubissa, varmaan muillakin listoilla.
Sadan vuoden yksinäisyys, vihdoin sain aikaiseksi tarttua tähän lukulistalla pyörineeseen klassikkoon. Lisäksi Petri Pietiläisen Kissojen maailmanhistoria on mulla työpaikalla kahvitaukolukemisena.
Yhdys sana kirja. En jaksanut koulussa käydä pakko äidin kielen tunneilla.
Tämä ketju on tosi kiva kun saa vinkkejä, ja monesti olen jo ehtinyt unohtaa jonkun kirjan mikä piti lainata, niin täältä niitä palautuu taas mieleen.
Aloitin juuri Leijapoikaa, joka on todella kehuttu. Vähän välttelin sen lukemista, kun ajattelin että jos se on kauhean raskas. Olen vasta alussa, mutta tähän mennessä teksti on kulkenut tosi hyvin ja on ollut kiinnostava.
Jojo Moyes: Ole niin kiltti, älä rakasta häntä
Olen pitänyt kovasti kaikista hänen kirjoittamistaan kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Kevin Kwan, Ökyrikkaat aasialaiset
Tänä vuonna ilmestynyt, oli kirjaston uutuushyllyssä. Tätä on kovasti kehuttu. Saas nähdä!
Nyt olen puolessa välissä. Mielenkiintoinen uusi aihepiiri, singaporelaiset älyttömän rikkaat perheet ja heidän ökyelämänsä ja juonittelunsa, johon newyorkilainen Rachel joutuu mukaan. Takakannen mielestä "hullun hauska", minusta vain säälittävää elämää. Kevin Kwan on itse elänut näin, käynyt samoja kouluja ja tuntee tuon maailman. Erikoisen mukavaa ovat puhekieliset kiinalaiset sanat, joita vilahtelee siellä täällä ja jotka on suomennettu ja selitetty alaviitteessä.
Mikä tuo Keskisarjan Lapsen lailla- kirja on? Ei Teemu Keskisarjalla pitäisi tuollaista olla. Oisko tekijän nimi vaihtunut?
Kiitos vale uutinen, sait mut nauramaan! Ja Leijapojan lukija, suorastaan kadehdin sua, kun sulla on edessä ihana lukukokemus. Oon lukenu koko Hosseinin tuotannon, hyvin tunteikasta kirjallisuutta. Itellä luettavana Marko Leinon Pieniä enkeleitä, mukaansatempaava ja sujuva, mutta kauheesta aiheesta, pedofiileistä.
Sain vihdoin sen Katalonia, Katalonian luettua! Kirja oli hyvä ja mielenkiintoinen, mutta elämä on ollut jotenkin niin vaikeaa viime aikoina, että lukeminen ei ole innostanut. Nyt on kesken kokoelma Roald Dahlin novelleja, kokoelman nimi on Nahka. Lainasin kirjastosta Ljudmila Ulitskajan Meidän tsaarimme väkeä, jota varmasti alan lukea tänään. Ulitskaja on yksi lempikirjailijoistani.
Ap
Niin, ja olisin lainannut Elena Ferranten kirjoja, mutta eihän niitä tietenkään ollut kirjastossa. Pitää pyytää miestäni tekemään mulle varaus, koska oma kirjastokorttini on hukassa!
Ap
Emma Hooper: Koti-ikävän laulut. On hyvä.
Alice Hoffman: Punainen puutarha
Vierailija kirjoitti:
Sujata Massey; Murha Bombayssa. Perveen Mistry tutkii.
Juuri ilmestynyt. Kiehtova mysteeri, joka herättää 1920-luvun monikulttuurisen Bombayn eloon, näin sanotaan takakannessa.
Alku raskasta luettavaa, mutta kun jaksaa viisikymmentä sivua, alkaa tapahtua. Mitä tapahtui, miksi Perveen unelmaliitto ei kestänytkään, miksi kummallinen mies vahtii kadulla, miksi lesken kolme vaimoa ovat väärentäneet yhden nimikirjoituksen jne. Naisen asema on Intiassa vieläkin huono, mutta sata vuotta sitten se olin vieläkin huonompi. Miesopiskelijat savustavat lakia lukevat Perveen pois yliopistosta, seurustellessa ei saa pitää edes kädestä.
Uusi mielenkiintoinen maa ja historia yhdistettynä salaisuuksiin ja murhaan. Ei ihan huippukirja, mutta lukemisen arvoinen.
Jane harper : kuiva kausi. On hyvä.👍