Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Matthew Walkerin Miksi nukumme - Unen voima. Unen tärkeys hyvinvoinnille unohtuu elämän kiireissä, hyvä muistutus siitä että uni ja nukkuminen on elämän perusedellytyksiä.
S/S URST - Kontakti, eli Salla Simukan ja Siri Kolun yhteisteos. On kai dekkari? Tyylilaji ei ole selvinnyt täysin, kun ensimmäiset 50 sivua jauhetaan pelkästään adoptiosiskosten keskinäisestä seksisuhteesta. Voi olla, että jää kesken, jos ei parane. Olen lukenut sekä Simukkaa että Kolua aiemmin ja pitänyt molemmista, siksi tämä vähän pettymys.
Samuli Palulaharjun Ruijan suomalaiset vuodelta 1928.
Serafim Seppälän Taivaalliset voimat ja lapsen kanssa yhdessä Fedja-setä. En tosin tiedä lasketaanko se keskeneräiseksi, kun on luettu kannesta kanteen jo 4 kertaa mutta taas aloitettu alusta.
Eve Hietamies: Yösyöttö
Tämä tarttui mukaan kirjaston kierrätyshyllystä joskus. Otin sen siltä varalta, että tekisi mieli lukea jotain höttöä, mutta tämä on itse asiassa aika hyvä. Hyvin kirjoitettu ja aihe valtavirrasta poikkeava (mies joutuu isyyden intensiivikurssille, kun lapsen äiti jää pois kuvioista välittömästi lapsen synnyttyä). Aihe ei kosketa omaa elämääni (olen vela), mutta tarina on imaissut minut mukaansa ja se on merkki hyvästä kerronnasta. Huumoriakin irtoaa vaikeasta aiheesta runsaasti. Ehkä jopa luen jatko-osan?
Haruki Murakami: Rajasta etelään, auringosta länteen
Ensimmäinen teos tältä herralta jota luen, aion kyllä tarttua muihinkin. Tämä ei edes lukeudu hänen tunnetuimpiinsa.
Stephen Kingin "Uinu Uinu lemmikkini" ja "Etsivä löytää", Jo Nesbo "Suruton", Jojo Moyes "Jos olisit tässä" ja Stefan Spjut "Staalo". Luen yleensä joka ilta, mutta en jaksa joka ilta lukea samaa kirjaa. Hyvän muistini ansioista muista, mitä missäkin kirjassa tapahtunut siihen mennessä mihin jäin. En myöskään käytä kirjanmerkkejä, koska muistan ulkoa millä sivulla missäkin kirjassa olen menossa.
Sujata Massey; Murha Bombayssa. Perveen Mistry tutkii.
Juuri ilmestynyt. Kiehtova mysteeri, joka herättää 1920-luvun monikulttuurisen Bombayn eloon, näin sanotaan takakannessa.
Markus Ahonen, Sieluttomat
Nopeakäänteinen jännitysromaani säälimättömästä rikossarjasta Helsingissä. Markku Isaksson -dekkarisarjan viides osa.
Juhannuslukemista.
Vierailija kirjoitti:
Sujata Massey; Murha Bombayssa. Perveen Mistry tutkii.
Juuri ilmestynyt. Kiehtova mysteeri, joka herättää 1920-luvun monikulttuurisen Bombayn eloon, näin sanotaan takakannessa.
Luin itse tuon, täytyy sanoa että meinasin jättää kesken... jotenkin erittäin naiivi kirja. Ei nuo Rei Shimuratkaan mitään kirjallisia ihmeitä ole, mutta tämä oli kyllä aika suuri pettymys... toivottavasti sinä pidät siitä enemmän.
Petteri Järvinen. Pc-käyttäjän käsikirja... edelleen kesken.
Just lopetin Lars Keplerin Lazarus. Nyt pitää antaa silmien levätä :).
Kicki Sehlstedt - Älä silmä pieni
Anja Erämaja: Imuri. Aika hykerryttävän hauska, lakoninen ☺️
Elizabeth Strout: Kaikki on mahdollista.
Alexander McCall Smith - Olemmeko sukua?
Satu Rämön Islantilainen kodinonni
Ruth Ware: Rouva Westaway on kuollut
Koirakuiskaaja. Suosittelen.
Yhden tällaisen olen lukenut ja oli kyllä tosi huono.