Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
07.08.2018 |

Mulla on Tolstoin Sota ja rauha.

Kommentit (12270)

Vierailija
2241/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minna maijala:

punaiset kengät - minna canthista, rakkaudesta ja vallasta

Tämä oli mulle pettymys. Kirjoittaja puhuu itsestään eikä Minna Canthista. Vähän kun kolumnipalstaa olis lukenut.

Vierailija
2242/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain loppuun kaksi kirjaa, joista toinen oli John Simonsin kirjoittama Koneen ruhtinas: Pekka Herlinin elämä ja toinen Elena Ferranten Loistava ystäväni ja nyt on menossa Napoli-sarjan toinen teos Uuden nimen tarina. Loistava ystäväni oli ainakin mukaansatempaava ja elämän makuinen romaani nuorten tyttöjen ystävyydestä väkivaltaisessa, sodan jälkeisessä Napolissa, jossa naisen asema ei ollut kummoinen. Pekka Herlinin elämänkerta taas oli ihan mielenkiintoinen katsaus persoonallisuushäiriöisen alkoholistin ja menestyneen yritysjohtajan elämään ja perhesuhteisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma Puikkonen, Lupaus

Aivan uusi, juuri haettu.

Ajankohtainen ilmastoahdistuskirja, jossa yhäiti rakentaa lapselleen ja itselleen suojabunkkerin. Minua ei ahdista ja siksi kirja ei niin koskettanut. Parhainta antia olivat kuvaukset lapsen kehityksestä ja kielellisestä iloittelusta ja myös homorakkuden kaunis kuvaus. KIrjan nimi tulee siitä, että isä oli aikoinaan luvannut pelastaa tyttärensä vaikka mistä, nyt tytär yritti pelastaa oman lapsensa uhalta, jonka hän koki.  Sujuvaa tekstiä.

Vierailija
2244/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Comey: Uskollisuuden velvoite

Vierailija
2245/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel Hallikaisen Elämäni Tarina( Tomi Lindblom)Sielukas ja symppis tyyppi on Hallikainen.

Vierailija
2246/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

William Sarabande: Beyond the Sea of Ice

Vierailija
2247/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, mutta sain juuri luettua Tara Westoverin Opintiellä- kirjan.

Vierailija
2248/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louisa May Alcott: Kun Ruusu puhkeaa

Vierailija
2249/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastopaniikki. Sain sen kaverilt lainaan. Olen alussa mutta on mukaansatempaavasti kirjoitettu. Hyvin Virtanen koonnut kirjan.

Vierailija
2250/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murha Bombayssa - ei oo oikein imaissut mukaansa, mutta yritän lukea kun nyt sen sain kirjaston varauksesta.

Näkemiin taivaassa. Alussa vielä, odotan paljon kun on niin kehuttu.

Äänikirjana Elly Griffithsin kolmas Ruth Galloway-dekkari, hauskan naiivi, mutta nää on sellaisia leppoisia pyykinviikkauskirjoja.

Vierailija
2251/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy Orangen There, There. Pulitzer-finalisti 2019.

Vierailija
2252/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesken Lina Bengtsdotterin Annabelle. Vaikuttaa hyvältä. Pitääkin kattoo, onko kirjoittanut muita...

Annabellen jälkeen on tullut Francesca. Mielestäni sarja paranee edetessään.

Vierailija
2253/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jälleen lukemaan L. M. Montgomeryn Sinistä linnaa. Olen lukenut sen monta kertaa aiemminkin, se on mukava rakkaustarina.

Samoin kesken on Sherlock Holmesin seikkailut. Tykkäsin tosi paljon lapsena Jeremy Brettin esittämästä Sherlockista, ja olen saanut hänestä aivan erilaisen kuvan tv-sarjan pohjalta kuin tästä novellikokoelmasta. Kirjan pohjalta huomaan, että Holmes onkin tosi huumorintajuinen ihmisystävä, vaikka tv-sarjassa hän tuntui kylmäkiskoiselta ja ystäväänsä ja muita ihmisiä hiukan nenänvartta pitkin katsovalta kärsivältä nerolta.

Vierailija
2254/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommy Orangen There, There. Pulitzer-finalisti 2019.

Tää on mulla lukulistalla! Odotan että napsahtaisi hyvään tarkoitukseen e-kirjana Amazonilta.

Vierailija
2255/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anneli Kanton Pyöveli.

Oon lukenut häneltä Lahtarit ja se on yksi parhaimpia suomalaisia kirjoja jota olen koskaan lukenut.

Tässäkin kuljettaa tarinaa vetävästi ja sana todella hallussa.

Joo, varmasti, mutta hän on kuitenkin Anneli Kanto eikä Anneli Kantto.

Vierailija
2256/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kukaan lukenut Hanya Yanagiharan Pientä elämää? Kovasti sitä on hehkutettu, mutta mietin riittääkö motivaatio itsellä lukemaan kirjaa missä on yli 900 sivua. Aloitin tätä vähän ja ainakin ekat sivut oli jotenkin tosi pikkutarkkaa kerrontaa, miten tämä lähtee etenemään?

Alku on nihkeä, mutta jotenkin tempaisi mukaansa. Älä luovuta!

Vierailija
2257/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut venäkäisei klassikot ja lähes kaikkea mahdollista, mutta Sinuhen hehkutusta en ymmärrä. Se on kuin keisarin uudet vaatteet, joukko ihmisiä yrittää saada toiset uskomaan, että kirja on hyvä.

Kolme kertaa olen aloittanut, mutta en ole jaksanut.

Olen todellakin jo 7-kymppinen ja luekenut keskimäärin kolme kirjaa viikossa viisi vuotiaasta lähtien, joten en ole kokematon lukija.

Mitään muuta kirjaa en ole aloittanut ja jättänyt kesken.

Vierailija
2258/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojo Meyes - Sano minulle jotakin hyvää

Vierailija
2259/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut venäkäisei klassikot ja lähes kaikkea mahdollista, mutta Sinuhen hehkutusta en ymmärrä. Se on kuin keisarin uudet vaatteet, joukko ihmisiä yrittää saada toiset uskomaan, että kirja on hyvä.

Kolme kertaa olen aloittanut, mutta en ole jaksanut.

Olen todellakin jo 7-kymppinen ja luekenut keskimäärin kolme kirjaa viikossa viisi vuotiaasta lähtien, joten en ole kokematon lukija.

Mitään muuta kirjaa en ole aloittanut ja jättänyt kesken.

Sinuhe ei näytä sopivan sinulle, mutta se ei tarkoita että se ei olisi hyvä kirja tai muut eivät siitä saisi pitää.

Vierailija
2260/12270 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofie Sarenbrant: Avoimet ovet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän