Mikä kirja sulla on kesken juuri nyt?
Kommentit (12270)
Jukka Salmisen Polkupyörällä maailman ympäri. Tykkään, että etenee nopeasti, tien päällä sattuu ja tapahtuu, mutta matkakirjoille tyypillistä "henkistä kasvua" ei olla ilmeisesti etsimässäkään (onneksi). Herätti myös kipinän tehdä taas pitempi pyöräreissu Suomessa kesän aikana!
George R. R. Martin - A Game of Thrones. Ostin tämän ja loput 4 ilmestynyttä varmaan 5 vuotta sitten ja olen edennyt ensimmäisessä kirjassa sivulle 300. Kirjallisuuden opiskelijana sitä lukee vuodessa sen 40-50 kirjaa ihan kursseille, niin ei oikein ehdi lukea sitä, mitä itse haluaa. Sain just viimeisen kurssityön palautettua ja jäljellä on pelkkä gradu niin nyt ehtii lopultakin ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen lukea sitä mitä haluaa. Gradun vääntö jatkuu kunhan saan tämän luettua.
Kankimäki Mia; Naiset joita ajattelen öisin.
Vierailija kirjoitti:
George R. R. Martin - A Game of Thrones. Ostin tämän ja loput 4 ilmestynyttä varmaan 5 vuotta sitten ja olen edennyt ensimmäisessä kirjassa sivulle 300. Kirjallisuuden opiskelijana sitä lukee vuodessa sen 40-50 kirjaa ihan kursseille, niin ei oikein ehdi lukea sitä, mitä itse haluaa. Sain just viimeisen kurssityön palautettua ja jäljellä on pelkkä gradu niin nyt ehtii lopultakin ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen lukea sitä mitä haluaa. Gradun vääntö jatkuu kunhan saan tämän luettua.
Voi muistan tuon ajan. Nautinto kirjoja kohtaan kyllä vähän laimenee, kun niitä joutuu tenttimään. Mutta sitten kun tuosta valmistut, saat lukea mitä haluat, niin minäkin nyt teen. Minun graduni käsitteli lastenkirjallisuutta, ja sitä oli kiva tehdä. Voimia sinulle! Minä luen nyt vanhanakin pari kirjaa viikossa, siihen en kyllästy ikinä.
Kristin Hannah, Satakieli
Natsien miehittämässä Ranskassa kaksi sisarta yrittää selvitä, mukana vastarintaliikettä, yhteistyötä miehittäjien kanssa ja sota-ajan selviytymistä päivästä toiseen. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tänä vuonna ilmestynyt.
Joakim ja Ingrid Wall: Kun sanat loppuvat: Kim Wallin tarina. Koskettava toimittajavanhempien kirjoittama henkilökuva traagisesti kuolleesta tyttärestään. Olen itse asiassa saanut luettua sen, joten ei ole enää kesken.
Tällä hetkellä on puolessa välissä Howard Zinnin klassikko The People ´s History of The United States, eli Yhdysvaltojen historia kirjoitettuna sorrettujen, kuten orjien, naisten, köyhien työläisten näkökulmasta.
Kristin Hannahin Satakieli, pitkästä aikaa niin hyvä kirja että ei melkein raski lukea, mutta ei kyllä malta olla lukemattakaan.
Hanna Jensen: 940 päivää isäni muistina.
Kertoo isänsä sairastumisesta Alzheimerin tautiin.
Kiinnostavasti kirjoitettu sairastumiskertomus. Varmaan yksi parhaita mitä olen lukenut. Ei minkäänlaista sairauden "romantisoimista" amerikkalaisees tyyliin. Kivasti asiaa ja huumoriakin.
Nimim. Koettu on..
Sally Rooney: Keskusteluja ystävien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Hanna Jensen: 940 päivää isäni muistina.
Kertoo isänsä sairastumisesta Alzheimerin tautiin.Kiinnostavasti kirjoitettu sairastumiskertomus. Varmaan yksi parhaita mitä olen lukenut. Ei minkäänlaista sairauden "romantisoimista" amerikkalaisees tyyliin. Kivasti asiaa ja huumoriakin.
Nimim. Koettu on..
Luettu. Ja koettu. Olin äitini omaishoitaja.
Jacqueline Bouvier Kennedy Onassis elämäkerta
Lucinda Rileyn Seitsemän sisarta menossa.
Karo Hämäläinen: Miksi juoksen? Äänikirjana, valikoitui kuunneltavaksi kotitöiden ym "vapaa-ajan" oheen, kun on nettisanomalehden kylkiäinen. Kiinnostava, joten jatkanen edelleen.