Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta taas udellaan töissä, että miten loma meni ja plaaplaaplaa.

Vierailija
06.08.2018 |

Meni ihan kotosalla kökkiessä ja aviokriisiä potiessa enkä jaksaisi esittää muuta saati olla levänneen tai pirteän oloinen kun en sitä tippaakaan ole.
Ahdistaa tämä avioliitto ja elämä ylipäätään niin suunnattomasti, että ihmettelen etten ole jollakin tavalla vieläkään prakannut. Aika hyvin sitä vetää suorittajaroolia kuukaudesta toiseen (jopa vuodesta toiseen) vaikka sydän märkänis samalla.
Joten olisitteko työpaikalla kyselijät hiljaa, en jaksaisi :'(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytät vaan jotain ympäripyöreää takaisin ja sitten kyselet muiden lomista ja kuuntelet sujuvasti kuinka he selittävät matkoista ja hoplopeista ja muumimaailmasta jne jne ja nyökyttelet.

Vierailija
2/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai se täytyy tehdä, ulko-ovella aamulla henkäistä syvään, vetää tietty naama naamalle, keksiä valmiiksi jokin repliikki tai kerrottavaa ja olla taas se 8h kuin ei mitään ja kuin eläisi ns normaalia avioliittoa ja elämää.

En tiedä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo semmosta se on, eikä yksityisasioista kannata kovin paljon puhua töissä. Itsensä kannalta ja toisten myös, koska työ on työtä ja muu maailma on muuta elämää.

Yritä päästä johonkin ratkaisuun ton ongelman suhteen? Älä anna sen jatkua niin että sairastut.

Vierailija
4/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hienoa, jos joku olisi raikas tuulahdus ja niiden muumimaailmahoploplontoomökki -juttujen sijaan paukauttaisi suoraan, että "no, aviokriisissä meni koko loma." Olen niin täynnä noita tekopirteitä ylisuorittajia, joilla on taatusti ollut aviokriisi. Itsellänihän on loman jäljiltä raskausuutinen kerrottavana. Työnantaja varmaan mielissään (eli ei, koska on udellut tasaisin väliajoin kauhusta valmiiksi täristen, että koska jään äitiyslomalle).

Vierailija
5/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ajattelin itsekin, että taas joku kysyy.

Pitääkö kehua, kun helle piti sisällä monta viikkoa? (Sydänvika, jota en todella aio valittaa).

No, kerron vaan, että loma on aina ihanaa niin kuin onkin. Olisin oikeasti vaan toivonut enemmän liikuntaa ja kunnon kohotusta. Se vaan näillä helteillä ei ollut järkevää.

Vierailija
6/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kertonut mitään mun yksityiselämästä töissä.

On mulla hyvätuloinen mies, käydään pari kertaa vuodessa etelässä tai jossain kaupunkilomalla.

On uudehko ok-talo kaupungin ulkopuolella.

Mua pidetään työmaalla varmaan tylsänä tyyppinä, mutta töihinhän mä olen mennyt enkä ystäviä hankkimaan, niitä mulla jo on.

Vierailija
7/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tehnyt mitään tai käynyt missään, niin utelijoille voi sanoa, että "ihana loma, en tehnyt yhtään mitään, olin vain"

Vierailija
8/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, se on vain small talkia, niin kutsuttua kyhnytyspuhetta, jonka tarkoituksena on pitää yllä hyviä suhteita ihmisten välillä. Ei kukaan töissä halua udella kenenkään lomasta vaan pelkästään osoittaa noteeraavansa toisen paluun kohteliaasti ja ystävällisesti.

"Kuinka loma meni" -kysymykseen vastataan "kiitos, oikein mukavasti", eikä ruveta kuvailemaan aviokriisejä tai etelän hotellista saatua ruokamyrkytystä.

Ja sitten voidaankin siirtyä niihin työasioihin.

Vierailija
9/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, se on vain small talkia, niin kutsuttua kyhnytyspuhetta, jonka tarkoituksena on pitää yllä hyviä suhteita ihmisten välillä. Ei kukaan töissä halua udella kenenkään lomasta vaan pelkästään osoittaa noteeraavansa toisen paluun kohteliaasti ja ystävällisesti.

"Kuinka loma meni" -kysymykseen vastataan "kiitos, oikein mukavasti", eikä ruveta kuvailemaan aviokriisejä tai etelän hotellista saatua ruokamyrkytystä.

Ja sitten voidaankin siirtyä niihin työasioihin.

Noinhan se on tai pitäisi olla, jotkut tosin haluavat kysellä mitä lomalla tuli tehtyä, ihan kuten ennen lomaakin utelevat mitä lomasuunnitelmia on.  Yritän aina vastata jotain ympäripyöreää mutta joskus vain jäätyy. Minua ei koskaan kiinnosta mitä joku aikoo lomalla tehdä enkä muista sitä siksi koskaan keneltäkään edes kysyneeni, toivottelen vain hyvää lomaa ja jos joku oma-aloitteisesti alkaa kertomaan tulevasta kreikanmatkasta, kuuntelen kohteliaasti ja yritän keksiä jotain kysyttävää usein epäonnistuen...

Vierailija
10/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin töissä loman välissä. Sanoin kyllä suoraan, etten ole tehnyt yhtään mitään. En ollut. Sanoin, että suurinpiirtein nukkuessa meni kaikki kolme viikkoa.

Vierailija
11/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teille oikein saa sanoa kun ei mikään kelpaa? Saako sanoa hyvää huomenta kun eihän se välttämättä ollut hyvä huomen sinulle? Entäs pelkästään huomenta - liian neutraalia ja voi tulkita että ei ollut hyvää tarkoittava? Ei saa mitään kysyä eikä myöskään omista asioista jaaritella. Hiljaisuus on myös per***eestä ja lähes työpaikkakiusaamista kun on niin tuppisuu meininki ja ei oteta juttuun mukaan.

Vierailija
12/12 |
06.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinähän tuo, helteitä pidellessä. Mites sinulla?"