Kokemuksia ketokarppauksesta? Voisiko ruokavaliosta olla apua vaivoihini?
Joita ovat mm. refluksi, mystiset nivelkivut ja nesteen kertyminen. Ja vaiva kai se 15 kiloa ylipainoakin on :'( Meinasin sortua Cambridge-ohjelmaan, mutta tajusin perääntyä viime hetkellä.
Kommentit (14)
Kokeilin joskus ja paino kyllä putosi, mutta samalla lähti lihasta ja salitulokset tippuivat
Mä karppaan, mutta mulle ainakin on nyt helteillä kertynyt kauheasti nestettä. Koitan syödä mahdollisimman vähän hiilareita, mutta en ole ketoosissa kuin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Mä karppaan, mutta mulle ainakin on nyt helteillä kertynyt kauheasti nestettä. Koitan syödä mahdollisimman vähän hiilareita, mutta en ole ketoosissa kuin joskus.
Mulla ei ole kertynyt nesteitä, koska magnesiumkylvyt, suosittelen.
Mulla ainakin auttoi nivelkipuihin ja nesteen kertymiseen. Karppaan mutta en enää ketoile, koska ketoosi ei sovi mulle, sydän alkaa muljahtelemaan, menee ruokahalu ihan kokonaan ja yöunista tulee todella levottomia. Sikäli mikäli jos saan ylipäätään edes unta kun ketoosi päällä. Alakarppina kuitenkin porskutan menemään jo yhdeksättä vuotta. Kannattaa sitä ketoosia toki kokeilla, sittenpä sen näkee sopiiko juuri sinulle. Jos ei sovi, niin ei kannata heti lyödä pyyhettä kehään ja palata takaisin hiilarimätön ääreen. Hiilarimääriä voi sorvata itselleen sopiviksi, niin että saa hyödyt muttei haittoja. Ei ole yhtä oikeaa tapaa karpata, jokaisen on löydettävä itselleen sopivat makrosuhteet ja ruoka-aineet.
Voi tepsiä ja muutenkin olo paljon energisempi. Hiilarikooma poistuu. Miksi et kokeilisi?
Mulla oli turvotusta, nivelvaivoja, refluksia, uupumusta, vaikka mitä oireita. Ilmeisesti johtuivat ruoka-allergioista. Vaivat hävisivät kun jätin pois yleisimmät allergeenit.
Olin ainakin allerginen kananmunalle, jokin muu on vielä, muttei ole varmistettu (joku vilja ja/tai soija kumminkin).
Lihakset luulis säilyvän proteiinilla, jota ei kai karppauksessa rajoiteta?
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin joskus ja paino kyllä putosi, mutta samalla lähti lihasta ja salitulokset tippuivat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs vaan kuule rajoitetaan. Tai ainakin tuntemani karppaajat rajoittavat. Liika proteiini on pahasta. Karppauksessa syödään pääasiallisesti rasvaa, sopivasti proteiinia ja vähän hiilaria. Eli siis hiilarit korvataan rasvalla, ei proteiinilla.
Kuinka aloittaa ketokarppaus.. kerrasta hiilarit vähiin vai pikkuhiljaa vähentäen?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka aloittaa ketokarppaus.. kerrasta hiilarit vähiin vai pikkuhiljaa vähentäen?
Kerralla vähiin on varmaan parasta jotta ketoosi lähtee nopeasti käyntiin. En tosin itse ole kokeillut. Lainaisin jonkun kirjan jos aloittaisin. Atkinsissa vähennetään ensin alas ja sitten jonkin ajan päästä aletaan pikkuhiljaa lisätä kunnes löytyy oikea taso. Karppaus.infossa myös tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Kerralla vaan hiilarit vähiin ainakin 2 viikoksi. Sitten pikkuhiljaa voi nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karppauksessa EI syödä proteiinia liikaa, vain tarpeen verran. Ei se mikään proteiinidieetti ole.
Vierailija kirjoitti:
Etsi käsiisi netin syövereitä karppaus.infon ateriamatriisi. Siitä saa aika hyvän hahmotelman mitä syödä ja kun ruoka-aineet ovat selvillä, vain mielikuvitus on rajana annoksien kokoamisessa. Nyrkkisääntönä sellainen, että syö vain ruoka-aineita, joissa hh on 5g tai alle per 100g. Ketoosiin pääsyn hiilarirajana pidetään yleisesti 20g hh per vuorokausi, mutta tässä on kyllä yksilöllisiäkin eroja. Pyri syömään kolme ateriaa päivässä ja jätä välipalat kokonaan pois. Ja muista syödä sitä rasvaa, paljon. Hiilarit pitää korvata rasvalla tai tulee heikotusta ja ummetusta ja kitudieettiä. Kalorit kasaan siis siitä rasvasta.
Ylipainoon se kyllä ainakin auttaa. Mikset kokeilisi.