Paljonko irtokarkkeja lapsenne saavat kerralla ostaa?
Jos menette vaikka leffaan. Annatko lasten ottaa niin paljon kun haluavat, vai asetatko jonkun rajan? Itse yritän pitää noiden pienten koululaisten rajana ihan max. n. 200g kerralla.
Kommentit (19)
4-vuotias saa itse valita irtokarkkinsa karkkipäivänä, koska osaa sen homman hyvin. Valitsee yleensä n. 30g.
Kouluikäisellä luulisi olevan jo ymmärrystä siitä paljon jaksaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon kuin haluaa, muiden herkkujen lisäksi :)
Osaavatko lapsesi ottaa niitä karkkeja ja muita herkkuja kuitenkin kohtuudella, kun noin vapaasti annat tässä asiassa toimia? Omani rohmuaisivat varmaan kilon pussillisen jos en vähän katsoisi.
t.ap
Eipä siihen pussiin paljon edes mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Eipä siihen pussiin paljon edes mahdu.
No mahtuuhan sinne nyt hyvänen aika vaikka kuinka paljon :D
t.ap
En mä grammoja ole katsonut. Joku 20karkkia yleensä.
Markalla sekalaisia.
Tai siis niin taisin itse yleensä ostaa. Lapsia kun ei ole.
Tosi harvoin ostetaan karkkia, mutta ehkäpä 200-300 grammaa pari kertaa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaavatko lapsesi ottaa niitä karkkeja ja muita herkkuja kuitenkin kohtuudella, kun noin vapaasti annat tässä asiassa toimia? Omani rohmuaisivat varmaan kilon pussillisen jos en vähän katsoisi.
t.ap
Kyllä osaa. Saattaa samat herkut kestää viikkoja, varmaan kun aina on "tarjolla" niin ei sitten tule jatkuvasti syötyäkään.
Tytölle 1,5kg kun on vähä tuhdimpi kun tuo poika, eli sille 2kg.
Saisi ottaa juuri niin paljon kuin haluaa.
Elokuviin me emme mene syömään, siellä ei osteta yhtäkään karkkia! Inhoan sitä paperipussien rapitaa ensimmäisen 30 minuutin ajan ja sitten lasten huokailua ympärillä, että "äiti mulla on paha olo".
Viikonloppuna saavat ostaa irtokarkkeja. 4 vuotias ostaa noin 50-100g ja 8 vuotias noin 200g. Ei meillä mitään rajoja ole mutta itsekin ehkä ymmärtäävät ettei niitä kiloa kannata ottaa kun jää syömättä.
300 g, mutta ei niitä syödä yhdellä kertaa. Meillä ei ole karkkipäivää vaan karkkia saa ottaa joka päivä päivällisen jälkkäriksi 2-3 kpl.
Vierailija kirjoitti:
2 eurolla saa ostaa mitä tahtoo
Täällä samoin.
En minä voi lasten karkkeihin puuttua, ostavat minkä ostavat
10v saa ottaa niin paljon kuin haluaa. Hän ottaa vai muutaman karkin. Aina syönyt vähän irtokarkkeja yms.