Maksukortit eivät toimi kaupoissa, varaa käteistä!
Kommentit (12)
Just äsken toimi nordean Visa electron.
ilalehdessä
kaupoissa ei ole voinut häiriön aikana maksaa kuin käteisellä. Häiriö on koskenut useita eri pankkeja.
Iltalehteen yhteyttä ottaneet ovat kertoneet maksamisen epäonnistuneen mm. Nordean, OP:n ja POP-pankin korteilla.
Tilannetta vaikeuttaa se, että myöskään käteisen ostaminen automaateilta ei onnistu kaikilla korteilla.
Myös mm. Nordean verkkopankissa on häiriöitä, eivätkä kaikki tilit näy asiakkaille tällä hetkellä.
OP-pankki kertoi häiriötilanteesta twitterissä kello yhden jälkeen:
- Korttimaksamisessa on esiintynyt tänään ongelmia. Ongelmat näyttäisivät koskevan useampia toimijoita. Selvittelemme asiaa.
OP:n viestinnästä kerrotaan, että pahin häiriötilanne olisi puoli kahden aikaan ollut jo ohi.
Jaa, ihan normipankkien taustasoftan päivityssunnuntai menossa taas
Kannattaa aina pitää käteistä mukana. Ei tietenkään isoja summia. Itselläni on n. 40-60 e.
Olin vähän yllättynyt kun luin tästä kaupasta tultuani. Ainakin omani toimi just silloin kun häiriöstä uutisoitiin. Saattoi tietty olla että se hajosi just sen jälkeen kun sain ostokseni maksettua.
Aina vaan käteistä käytän. Mua niin kyrsii kun pankki näkee, jos haluu nähä, missä oon ollu millonki tai sitte joku muu näkee.
Samalta automaatilta nostan käteistä enkä sieltä täältä.
Netti on prepaid liittymä ja mokkula jotka ostettu käteisellä ja saldoa lataan lipukkeilla jonka ostan käteisellä.
Puhelinliittymä on prepaid jonka ostin käteisellä ja johon lataan saldoa lippulapulla jonka maksan käteisellä.
En omaa mitään sosiaallisen median tilejä ja sähköpostikaan ei ole oikealla nimellä tai muilla oikeilla tiedoilla.
Pyrin olemaan mahdollisimman näkymätön tässä tiedonkeruu- ja kalastelu yteiskunnassa.
Vielä 5 vuotta sitten psykoterapeutti leimas mut vainoharhaseks, mutta empäs ookkaa. Nyt mä leimaan sen tyhmäks.
-Nuori ihminen
Vierailija kirjoitti:
Musta Amex toimii aina.
Paskat ei sillä mustalla edes seissyt
Vierailija kirjoitti:
Aina vaan käteistä käytän. Mua niin kyrsii kun pankki näkee, jos haluu nähä, missä oon ollu millonki tai sitte joku muu näkee.
Samalta automaatilta nostan käteistä enkä sieltä täältä.
Netti on prepaid liittymä ja mokkula jotka ostettu käteisellä ja saldoa lataan lipukkeilla jonka ostan käteisellä.
Puhelinliittymä on prepaid jonka ostin käteisellä ja johon lataan saldoa lippulapulla jonka maksan käteisellä.
En omaa mitään sosiaallisen median tilejä ja sähköpostikaan ei ole oikealla nimellä tai muilla oikeilla tiedoilla.
Pyrin olemaan mahdollisimman näkymätön tässä tiedonkeruu- ja kalastelu yteiskunnassa.
Vielä 5 vuotta sitten psykoterapeutti leimas mut vainoharhaseks, mutta empäs ookkaa. Nyt mä leimaan sen tyhmäks.
-Nuori ihminen
Itku, meni väärään paikkaan. :(
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005773475.html