Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiat jotka ärsyttää lasten kasvatuksessa

Vierailija
25.07.2018 |

Mitkä asiat sinua ärsyttää muiden tai omien lapsiesi kasvatuksessa?

Minä en voi sanoa olevani täydellinen äiti, mutta nään niin punaista esim seuraavissa asioissa:

1. Koko perhe hyppää lapsien mukaan!
Mitä syödään, mitä tehdään lomalla, miten sisustetaan yms.
Eräskin ihan fiksun oloinen perhe kertoi kuinka heidän koko aika menee lasten harrastuksiin. Heillä oli muutto meneillään ja he tuumasivat muuttaa illalla/yöllä kun lapset nukkuu, sillä päivisin pitää harrastaa. Ja lapset 4v ja 2v. Katsoin vain silmät pyöreänä...eikö lapsille riittäisi vain leikki???

2. Lapsilta ei vaadita käytöstapoja ja mitään mikä olisi heille vähänkään epämiellyttävää. Ei ole enää trendikästä olla "tiukka" kasvattaja, mutta rakkaat ihmiset se olisi silti ihan ok. Lapsi ei kärsi jos aina ei ole kivaa. Joskus täytyy siivota, joskus täytyy odattaa puheenvuoroa, aina ei saa kaikkea, ruuasta pitää kiittää....Ihan oikeasti vanhemmat, näitä taitoja lapsenne tarvitsee.

Kertokaa omia kokemuksia!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan muuten vielä että tämä sama kyseinen fiksun oloinen nainen kenestä aikaisemmin kirjoitin, puhuu lapsilleen lässyttämällä. Tai ehkei hän ihan lässyttä, mutta ainakin niin äärettömän "kiltisti" että minun normaali äänen sävy kuulosti huudolta hänen vierellään. Ja hän puhui lasilleen hunajaisesti että "ei saa mennä sinne"....Arvatkaapa menikö lapset sinne kiellettyyn paikkaan?

Vierailija
2/8 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ihan päinvastaista. Hyvin kohdelluilla lapsilla on rajat. Ei he ketään häiritse.

Omat lapset on jo teinejä ja ovat hyvin kohdeltuja. Ei siis ole tarvetta kapinoida. Ei ollut uhmaa. Ei ole teiniongelmia.

Minua on aina hämmetänyt lasten huono kohtelu. Komennetaan. Huudetaan ja ollaan ikäviä. Sen saman saisi paremmin aikaan ennakoimalla. Lapsia on helppo ohjata hyvällä. Miten saan meidät kaikki hyvällä mielellä läpi tästä?

Tykkäätkö että sinut saadaan haluamaan jotain hyvällä mielellä vai tykkäätkö että sinulle huudetaan ja sinua pakotetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun näen äidin käakyttävän lasta. Vertailee muihin. Viestittää pahaa mieltä

Epäoikeudenmukaista. Lapsella ei ole mahdollisuutta käyttäytyä paremmin. Äiti kuo huonoa ilmapiiriä

Vierailija
4/8 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut ihan päinvastaista. Hyvin kohdelluilla lapsilla on rajat. Ei he ketään häiritse.

Omat lapset on jo teinejä ja ovat hyvin kohdeltuja. Ei siis ole tarvetta kapinoida. Ei ollut uhmaa. Ei ole teiniongelmia.

Minua on aina hämmetänyt lasten huono kohtelu. Komennetaan. Huudetaan ja ollaan ikäviä. Sen saman saisi paremmin aikaan ennakoimalla. Lapsia on helppo ohjata hyvällä. Miten saan meidät kaikki hyvällä mielellä läpi tästä?

Tykkäätkö että sinut saadaan haluamaan jotain hyvällä mielellä vai tykkäätkö että sinulle huudetaan ja sinua pakotetaan?

Miten ymmärsit asian niin että lapsille pitää huutaa ja olla ilkeä? Ei tietysti pidä, vaan lapsille pitää olla johdonmukainen ja asettaa heille ohjeita joiden mukaan he toimivat. Äänen sävystä tarkoitin että lapsille ei tarvitse lässyttää vaan puhua normaalilla äänensävyllä kuten kaikille ihmisille.

Vierailija
5/8 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ymmärsit asian niin että lapsille pitää huutaa ja olla ilkeä? Ei tietysti pidä, vaan lapsille pitää olla johdonmukainen ja asettaa heille ohjeita joiden mukaan he toimivat. Äänen sävystä tarkoitin että lapsille ei tarvitse lässyttää vaan puhua normaalilla äänensävyllä kuten kaikille ihmisille.

Sinä kysyit mikä ärsyttää lasten kasvatuksessa. Tämä ärsyttää. Tästä tulee paha mieli. Tätä olen nähnyt monta kertaa

Vierailija
6/8 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vanhemmat on rasittavia joskus. Lapsillaan kerskuvat ovat väsyttäviä. On eri juttu kertoa iloisia uutisia vaikka arvosanoista, kuin kehuskella.

Ja ihmiset joilla on helppo lapsi mutta kuvittelevat ansiokkaasti kasvattaneensa tämän. Meillä on helppo lapsi, en koe sen olevan mitenkään omaa ansiotani vaan pelkkää sattumaa.

Jotkut lapset ovat ilkeitä manipulaattoreita jo syntymästään. Välttelen niitä.

Vierailija
7/8 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kysyit mikä ärsyttää lasten kasvatuksessa. Tämä ärsyttää. Tästä tulee paha mieli. Tätä olen nähnyt monta kertaa

Siis mistä tulee paha mieli, että lapselle puhutaan normaalilla äänellä? Ilman lässytystä ja huutoa?

Vierailija
8/8 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tulee paha mieli, että lapselle puhutaan normaalilla äänellä? Ilman lässytystä ja huutoa?

Lue viesti. Lasten huono kohtelu...