Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummalla oli enemmän vaikutusta bändiinsä, Richard "Richey" Edwardsilla vai Syd Barrettilla?

Vierailija
24.07.2018 |

Älä edes kysy mistä bändeistä on kyse.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syd Barretilla mun mielestä. Loi koko pohjan sille mitä pink floyd nyt on. Vaikka olihan se Manicsin jäbä aika kova.. Olis kiva tietää mikä oli sen miehen kohtalo loppujen lopuksi.

Vierailija
2/4 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti Sydilla. Molemmat yhtyeet kyllä pärjänneet ilmankin näitä henkilöitä, vaikka ovatkin olleet merkityksellisiä bändien nousussa. Nicky on kyllä viime vuosina alkanut toistaa itseään ja on liikaa kiinni Richeyssa. Henkilökohtainen merkitys bändille siinä mielessä suuri, mutta en itse jaksa sitä jatkuvaa "nostalgisointia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edwardsista en tiedä mitään, mutta (ja joten) Barrettin merkitys rockmusiikkiin on varmasti suurempi. Bändimerkityksestä en ala arpomaan.

Vierailija
4/4 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edwardsista en tiedä mitään, mutta (ja joten) Barrettin merkitys rockmusiikkiin on varmasti suurempi. Bändimerkityksestä en ala arpomaan.

Olen samaa mieltä kahden aiemman vastauksen kanssa, mutta tuo huomiosi Barrettin vaikutuksesta koko musiikkigenreen on kyllä osuva. Vaikkei ehkä listahittejä juuri takonutkaan, niin musiikillinen vaikutus oli niiden muutaman Pnk Floyd -vuoden aikana kovin merkityksellistä näin jälkikäteen katsottuna. Bändin suosio tuli jälkikäteen, mutta huomattavan suuri osa bändin vaikutuksesta populaarimusiikin kehitykseen tapahtui niinä Syd Barrettin vuosina, vaikka mies ei mikään "household name" olekaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän