Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30 kiloa pudotettavaa ensi kesään mennessä

pullava
24.07.2018 |

No niin nyt alkaa meikäläiselle riittää tää ylipainoisena eläminen! Ylipainoa on noin 20-25 kiloa, koko ajan kurja olla omassa kropassa, varsinkin näillä helteillä. Kymmenisen vuotta sitten painoin 30 kiloa vähemmän, ja siihen painoon tahtoisin palata. Miten selvitä tästä urakasta ensi kesään mennessä? Vinkkejä? Kokemuksia? Mitä ei ainakaan kannata tehdä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan ala millekään Cambridgelle tai vastaavalle... Itse aloin pari vuotta sitten. Aloittaessani painoin 80 kg, sain hyvin äkkiä painon 63 kiloon. No, ongelma tuli siitä että kuurin jälkeen oli loputon nälkä, enkä vaan pystynyt enää kontrolloimaan syömisiäni. Lihoin ja lihoin lisää. Lopulta mulla on diagnosoitu BED-syömishäiriö nyt sitten, ja sen on ilmeisesti laukaissut kova kuuri...

Melkein tekisi mieli sanoa myös että älä ota noin kovaa tavoitetta kuin 30 kg vuodessa, mutta jos tämä on sun eka dieetti ja laihdutat järkevästi, ehkä se voi onnistuakin. Itse täällä menen rauhallisesti kilo / kk tavoitteella, koska mikä tahansa tiukempi laukaisee ahmimiskohtauksia.

Vierailija
2/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että eniten kiloja tippuu ekan puolen vuoden aikana, tavoitetta kohti se hidastuu.

Annoskoon fiksaus ja pitkäkestoinen liikunta kuntoon niin onnistut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ensiksi se asenne, että ne kilot pitää saada pois jossain määrätyssä ajassa.

Vierailija
4/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus pysyvästi tehdään näin, linkki, ole hyvä! Pysyvä tapa tosin ei ole se nopein tapa, mutta komppaan edellistä hankittuani erilaisilla kitukuureilla leikkausta vaativat sappikivet, kilpirauhasen vajaatoiminnan ja syömishäiriön.

Vierailija
5/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne samat, vanhat, hitaat ja vaikeat konstit:

Elämäntapamuutos: lisää arkiliikuntaa, syö vähemmän kuin kulutat, lakkaa ajattelemasta ruokaa palkintona tai lohtuna, keksi itsellesi muuta mielihyvää kuin syöminen.

Jätä sokeri ja "sokeriherkut" kokonaan pois. Makuaistisi paranee parissa viikossa ja nautit ruuasta enemmän. Syö monipuolisesti ja säännöllisesti ja hyvää ruokaa. Syö rauhallisesti. Opettele tunnistamaan nälkä ja kylläisyys ja lopeta syöminen kun olet kylläinen. 

Käy esim. kerran viikossa, aina samaan kellonaikaan vaa'alla, älä useammin. Unohda viihteelliset ihmedieetit, itsesi rääkkääminen. Sinulla on muutakin ajateltavaa kuin mitä milloinkin saat syödä. 

Kamalan epäseksikästä, tiedän, mutta ehdottoman tehokasta ja tulos on pysyvä. Kokemusta on. 

Vierailija
6/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ensiksi se asenne, että ne kilot pitää saada pois jossain määrätyssä ajassa.

Juuri näin, minä painoin enimmilläni 112 kg. Sitten tuli sydämen vajaatoimintaa jne. Sain ensin nesteenpoistolääkkeet ja painoa humahti viikossa noin 12-15 kg pois. Sitten alkoi hidas painon putoaminen, en tietoisesti laihduttanut. Herkuttelinkin, mutta paljon vähemmän kuin ennen. Nyt on tilanne se, että painoni on noin 75 kg ja pituutta minulla on 176 cm. Muutaman kilon kadottaisin mielelläni, mutta näinkin alkaa jo olla melko hyvä. Vaatekokoni on pienentynyt alaosissa koosta 52 kokoon 44 (olen leveälanteinen ja yläosissa koosta 52-54 kokoon 46 (olen rintava). Moni tuttu ei tunnista enää. ellei olla tavattu aikoihin, olen muuttunut niin paljon. Ainoa tylsä puoli tässä on leuan alla olevat löysä heltta. Mutta viis siitä, kunhan on parempi olla, kuin ennen.

Vierailija
7/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, minä painoin enimmilläni 112 kg. Sitten tuli sydämen vajaatoimintaa jne. Sain ensin nesteenpoistolääkkeet ja painoa humahti viikossa noin 12-15 kg pois. Sitten alkoi hidas painon putoaminen, en tietoisesti laihduttanut. Herkuttelinkin, mutta paljon vähemmän kuin ennen. Nyt on tilanne se, että painoni on noin 75 kg ja pituutta minulla on 176 cm. Muutaman kilon kadottaisin mielelläni, mutta näinkin alkaa jo olla melko hyvä. Vaatekokoni on pienentynyt alaosissa koosta 52 kokoon 44 (olen leveälanteinen ja yläosissa koosta 52-54 kokoon 46 (olen rintava). Moni tuttu ei tunnista enää. ellei olla tavattu aikoihin, olen muuttunut niin paljon. Ainoa tylsä puoli tässä on leuan alla olevat löysä heltta. Mutta viis siitä, kunhan on parempi olla, kuin ennen.

Tällaisista on mahtava kuulla! Ei siis sydämen vajaatoiminnasta, mutta siitä, että on löytänyt jonkun pysyvän järkevän tavan sen jälkeen kun se on ollut vähän hukassa. Antaa toivoa meille yrittäville :)

Vierailija
8/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa puhelimeen Fatsecret-sovellus. Älä laihduta, vaan tee elämäntapamuutos.

Vierailija
9/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatsecretin kalorimäärät yläkantissa.

Vierailija
10/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan ala millekään Cambridgelle tai vastaavalle... Itse aloin pari vuotta sitten. Aloittaessani painoin 80 kg, sain hyvin äkkiä painon 63 kiloon. No, ongelma tuli siitä että kuurin jälkeen oli loputon nälkä, enkä vaan pystynyt enää kontrolloimaan syömisiäni. Lihoin ja lihoin lisää. Lopulta mulla on diagnosoitu BED-syömishäiriö nyt sitten, ja sen on ilmeisesti laukaissut kova kuuri...

Melkein tekisi mieli sanoa myös että älä ota noin kovaa tavoitetta kuin 30 kg vuodessa, mutta jos tämä on sun eka dieetti ja laihdutat järkevästi, ehkä se voi onnistuakin. Itse täällä menen rauhallisesti kilo / kk tavoitteella, koska mikä tahansa tiukempi laukaisee ahmimiskohtauksia.

Tuosta tuli mieleen Katja Ferm siinä Jutan tv-ohjelmassa, puolessa vuodessa pudotettiin väkisin 40 kiloa ja sen jälkeen tuli vaikka mitä ongelmia. Ilman todellisten asiantuntijoiden apua ei kannattaisi noin nopeita painonpudotuksia tehdä.

Vierailija
11/18 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapauksessa painossa ei tapahtunut juuri mitään mutta yhtääkkiä sitä tipahteli suuria määriä. Tiputin n. 90 kilosta 60 kiloon vuodessa. En laskenut kaloreita, tai lisännyt liikuntaa. Söin vain superterveellisesti. Ei maitotuotteita eikä mitään herkkuja, koskaan.

Vierailija
12/18 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on sujunut, ap? :)

Vierailija
13/18 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee?

Vierailija
14/18 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kesää 2022.

Vierailija
15/18 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon.  Siinä sulle tehtävää...Lähtee päinvastaisella tavalla kuin on tullut..::))

Vierailija
16/18 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa, normaalipainon sisällä lähtenyt tälläkin viikolla jo 500g. Nälkä ei ole ollut ja olen syönyt pienen herkunkin päivittäin

Isosta painosta on helpompi pudottaa

Vierailija
17/18 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kesää 2022.

Aloitus vuodelta 2017... eikähän ap le jo laihtunut

Vierailija
18/18 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ensi kesäksi pudotettavaa,vuosi vuodelta enemmän.

Mutta ne on ne hormoonit ja kilpirauhanen.