Pienten lasten kanssa Malediiveille?
Xenttu kirjoitti vasta blogissaan että ovat lähdössä ensi talvena Malediiveille perheensä kanssa. Millainen matkakohde se mahtaa olla, etenkin pienten lasten näkökulmasta? Me olemme uskaltautuneet lapsen kanssa max 6 h lentomatkan päähän ja joku 13h lento uhmaikäisen kanssa kuulostaa hyvin paljon enemmän uhkalta kuin mahdollisuudelta, mutta ehkä olen liian pessimistinen. Millaisia kokemuksia teillä on kaukomatkoista ja etenkin sieltä Malediiveilta pienten lasten kanssa? Vinkkejä lennon ajaksi?
Kommentit (6)
En ole ollut lapsen kanssa, mutta olen ollut Malediiveillä. Siellä oli sit oikeasti kuuma.
Oikein ihana, rauhallinen paikka. Saaret ja resortit ovat pieniä ja niissä ei ole juurikaan tekemistä snorklauksen ja sukelluksen lisäksi. Me tykättiin älyttömästi, toiminnallisesta lomasta pitävät saattavat tylsistyä.
Lennoista en osaa sanoa, jokainen tuntee omat lapsensa. Meillä yksi, rauhallinen tyttö, jonka kanssa on jo vauvasta saakka ollut mukava ja helppo matkustaa pitkiäkin lentoja.
Me ei anneta uhmien häiritä. Niitä tulee ja menee. Valitaan yölentoja jos mahdollista. Reissattu lasten kanssa 12 vuotta ja pisin lento on tainnut olla 12 tuntia Singaporeen. Lapset nyt 1v, 8vja 12v. Isommat jo tottuneita reissaajia ja jaksavat odottaa narisematta.
Ollaan käyty Malediiveilla kahdesti. Se on paratiisi, mutta en veisi pikkulapsia sinne paahtavan kuumuuden vuoksi. Onko riittävästi aktiviteetteja lapselle? Sehän ei ole mikään puuhamaan huvipuisto.
Malediivit ei ole lasten paikka ollenkaan. Se on aikuisten paikka jossa maksetaan pitkä penni siitä, ettei tarvitse kuunnella lasten kiljumista ja riehumista. Olen käynyt Malediiveilla aikuisessa seurassa.
Malediiveistä en tiedä mutta 13 h uhmaikäisen kanssa kyllä onnistuu. Pitkillä lennoilla on yleensä omat viihdejärjestelmät penkeissä, niiden parissa kuluu aika kivasti. Lisäksi mukaan lapsen lempipuuhaa: palapelejä, värityskirjaa, kirjoja, naposteltavaa ja tietysti tabletti täynnä lapsen lempiohjelmia ja pelejä. Aikuisellehan se lapsen viihdytyskeskuksena toimiminen on aika väsyttävää, suosittelen ottamaan myös itselle evästä ettei oma verensokeri romahda.
Riippuu myös lapsen temperamentista. Jos on hyvin vilkas ja liikkuvainen niin kannattaa odottaa että täyttää 3,5 vuotta.