Menisitkö töihin tässä tilanteessa?
Eli nivelsiteen venähdys kyseessä ja viikon ollut sairauslomalla. Jalka edelleen turvonnut ja kipeä. Pystyn käyttämään ja tekemään asioita suht. Normaalisti kivusta huolimatta. Kipua esiintyy silti särkylääkkeistä huolimatta ja esim. Rasituksen jälkeen enemmän. Siksi kysyn täältä koska olen kuitenkin tehnyt saikulla normaaleita arkiasioita, että olisiko typerä jäädä saikulle? Työni on 100% fyysistä.
Kommentit (10)
Hakisin lisää sairaslomaa, koska kuntoutuminen vie enemmän kuin viikon. Kuntouta jalka kunnolla ennenkuin menet töihin, jotta jalkaan ei jää pysyvää haittaa.
En menisi. Lisää saikkua ja jalan lepuuttamista. Älä siis saikullakaan sitä liikaa rasita.
Onko jalka kuvattu?
Minulla kuvattiin, kotiutettuun nyrjähdysdiagnoosilla ja kuvien tarkistuksessa havaittiin murtuma -> leikkaus ja kipsi.
Olisiko jalassa jotain muuta vikaa? Vaikka murtuma? Olisi jo pitänyt lähteä paranemaan eli menet lääkäriin ja siellä tilanne katsotaan uudestaan. Sun pitäs myös antaa se jalan levätä vaikka pystytkin liikkumaan särkylääkkeillä. Hyvä mittari on jättää lääkkeet pois ja katsoa miten sitten sujuu ja levätä sen mukaan.
Kuvattiin, ei murtumaa. AP
Hävettää olla saikulla kun olen nyt tämän viikon saikun aikana viipottanut menemään mutta töihinhän en pysty muka menemään.
No elä nyt hyvä ihiminen palaa fyysisiin töihin, jos olet jalkapuoli. On eri asia vähän "rasittaa" vapaa-ajalla kuin fyysisenä orjana töissä 8h putkeen. Lisää saikkua ja parane kunnolla.
Millaista se sinun työ on? Jos se ei rasita jalkaa niin mene töihin. Jos rasittaa liikaa niin älä mene.
Nivelsiteen venähdys ei ole paha vamma. Pariin päivään vaan ei pysty kunnolla varaamaan jalalle painoa.
Tää on vaan niin paha! En tule makaamaan kotona jalkapuolena lepäämässä koska olen aktiivista sorttia. Mutta kipu levossakin on aikamoista ja työkunto ei ole paras mutta kyllä pystyisin työhöni.. mutta se ei edesauttaisi paranemista.. saikkua vai ei.. en tiedä AP
En menisi töihin missään tilanteessa.