Veli rahoitti pelaamisen ja päihteidenkäytön isäni rahoilla
Käytti muistisairaan isän rahoja kymmeniä tuhansia, isä ei enää ymmärtänyt mitään. Tästä jäi kiinni mutta ei hyödytä, kun on rahaton, velkaa muuallekin. Jo ennen muistisairautta isä oli "lainannut" veljelle rahaa, silloinkin valtavia summia. Löysin käsin kirjoitettuja muistilappuja lipastosta, niissä pvm ja lisätty aina muutama tonni, lopulta yli 60 000e! Nyt minua on alkanut raivostuttaa, miten veli on toiminut, vuodesta toiseen. En tajua miksi säästäväinen isäkin on toiminut noin mutta tämä veliressukka on tietysti ollut aina niin pulassa ja "viimeinen kerta" ollut aina, kun pyytää. Nyt kun hanat on kiinni sinnepäin, yrittää lainata minulta. Olen pari kertaa antanut muutaman kympin ja on luvannut maksaa "seuraavista rahoista". Näitä rahoja ei ole tullut. Enää en lainaa, en haluaisi muutenkaan olla yhteydessä enää mutta joku hullu velvollisuudentunne ja sääli on vaan on, ettei täysin pysty lopettamaan yhteydenpitoa.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus muistisairaan höynäyttämisestä.
Asia on viety viranomaisten tietoon mutta ei siitä mitään seuraa, kun on rahaton ulosottovelkainen ihminen kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Isä vielä elossa?
Kyllä
Summa voidaan huomioida ennakkoperinnöksi. Hanki tositteet haltuusi.
Tekisin kuitenkin. Tieto voi vaikuttaa perintöön, koska veljesi on huijannut ennakkoperintöä isältäsi.
Äiti auttoi minua siirtmällä minulle rahaa syöpähoitojeni aikana ja sisareni vähensi saamani summat äidin perinnöstä, äidin toivomuksen mukaisesti.
Tilanne oli teillä tietenkin erilainen, mutta sinun kannattaa varmistaa tilanne vaikka oikeusavusta.
Veli tuhlasi niin paljon, ettei perintöä enää paljon jää. Ja hänen osuutensa menee aikanaan ulosottoviranomaisille, tuskin jää yhtää "velan maksuun". Myönnän, että harmittaa rankasti sekin, että minäkin menetin niin paljon. Itse pärjään, kun olen koko ikäni töitä tehnyt ja säästänyt mutta olisi ollut ihana auttaa omia aikuisia lapsia rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Veli tuhlasi niin paljon, ettei perintöä enää paljon jää. Ja hänen osuutensa menee aikanaan ulosottoviranomaisille, tuskin jää yhtää "velan maksuun". Myönnän, että harmittaa rankasti sekin, että minäkin menetin niin paljon. Itse pärjään, kun olen koko ikäni töitä tehnyt ja säästänyt mutta olisi ollut ihana auttaa omia aikuisia lapsia rahallisesti.
Veli on jo saanut osansa, joten testamenttia voidaan muuttaa viranomaisten päätöksellä ja häneltä voi poistaa lakiosan käytöksen vuoksi. Varmista, älä jää miettimään ja suremaan.
Tee rikosilmoitus muistisairaan höynäyttämisestä.