Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautisten loppuminen (32 v) - onko normaalia?

Vierailija
21.07.2018 |

Minulla ei ole ollut normaalia kuukautisvuotoa nyt puoleen vuoteen. Olen 32-vuotias, perusterve ja normaalipainoinen. Alkuvuosi on ollut rankka: ero poikaystävästä ja kova paine töissä. Lisäksi olen lihonnut pari kiloa kuin itsestään. Syön Zoely-ehkäisypillereitä, jotka ovat vähentäneet vuotoa aiemmin, mutta nyt siis vuoto on ollut käytännössä olematonta jo monta kuukautta.
Pitääkö olla huolissaan? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Normalisoituuko tilanne, kun stressi vähenee? Voiko tämä olla merkki aikaisista vaihdevuosista?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon viimeksi oli spermat pillussa?

Vierailija
2/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt raskaustestin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kävisit lääkärissä, saat sieltä pillerin mikä pistää kuukautiset alulleen.

Vierailija
4/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppu 37-vuotiaana. Syy kilpirauhasen vajaatoiminta, joka aiheuttaa munasarjojen toiminnan ennenaikaisen hiipumisen.

Vierailija
5/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millon viimeksi oli spermat pillussa?

NO KERRO NYT MILLOIN OLI VIIMEKSI TAI KOHTA ON JOS EI VIELÄ OLE?!?!?!

Vierailija
6/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo pillerit saata lopettaa vuodon kokonaan? Ja onhan tuossa stressiä ja ties mitä, en huolestuisi vielä.

Vierailija
7/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa nyt vaihdevuodet, vaikkei sekään tietysti mahdotonta ole. Todennäköisesti johtuu jotenkin hormonitasapainosta, joko pillereiden tai stressin aiheuttamana. Taas pitää vaihtoehtona tyrkyttää myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, sekin vaikuttaa kiertoon ja painonnousu voi johtua siitä. (Jos taas satut olemaan jo tyroksiinilääkityksellä, niin e-pillerit aiheuttavat usein tarpeen lisätä sitä.) Ehkä lekuri ei olisi huono idea?

Vierailija
8/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, epäsäännöllinen ruokavalio ja muut muutokset elämäntavoissa voi toki hormonitasapainon muutosten kautta tehdä tuota, mutta ensin tekisin raskaustestin ja sitten menisin lääkäriin. Eihän tuo nyt ihan normaalia ole.

Vierailija
9/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu noista pillereistä, minulla oli ihan sama juttu tuon merkin kanssa. Meni vaihtoon.

Vierailija
10/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lopettaisin ne pillerit, kun nyt ei ole tarvetta käyttää niitä seurustelusuhteenkaan takia. Jos menkat ei ala pariin kuukauteen, menisin lääkäriin. Keho voi aivan hyvin käynnistää menkat, kun ei ole mitään keinotekoista häiritsemässä normaalia kiertoa.

Vierailija
11/11 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Sinänsä elämä ilman vuotoa on ihan kiva juttu eli vain vuodon palauttamiseksi en haluaisi lähteä pillereitä vaihtamaan tai jättämään kokonaan niitä pois. Samalla kuitenkin huolettaa, ettei jokin ole pahemmin pielessä. Täytynee varata aika lääkäriltä ja tarkistaa asia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan