Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useat asukkaat ilmoittivat invalidiyhdistykselle, ettei naapurin miestä näkynyt, oli yli vuoden kuolleena asunnossaan - ”Minulle sanottiin, että kaikki on kunnossa”

Vierailija
20.07.2018 |

Iltalehden haastattelemat naapurit kertovat, että monet talon asukkaista olivat epäilleet, että viime viikolla kuolleena asunnostaan löytyneelle miehelle oli tapahtunut jotain.

Yhden naapurin mukaan ainakin kymmenen ihmistä oli ilmoittanut Helsingin invalidien yhdistykselle siitä, että miestä ei enää näkynyt eikä asunnosta kuulunut ääniä. Hänen tietonsa perustui muiden naapurien kanssa käytyihin keskusteluihin

Naapuri kertoo alkaneensa jossain vaiheessa ihmetellä, kun miehen asunnosta ei kuulunut mitään ääniä eikä miestä näkynyt. Hän kertoo ilmoittaneensa asiasta Helsingin invalidien yhdistykselle toukokuussa 2017.

- Minulle sanottiin, että kaikki on kunnossa ja että mies on maksanut vuokransa. Lisäksi sanottiin, että asia ei kuulu asukkaille.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807202201086824_u0.shtml

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan että Suomessa kukaan ei välitä, no tässä tapauksessa naapurit kyllä välittivät ja huolestuivat, mutta virallinen taho oli välinpitämätön. Kun useampi on asiasta yhteydessä, niin olisi vuokranantajayhdistyss voinut edes siinä puolen vuoden paikkeilla tarkistaa vuokralaisen tilanteen. Ei, vasta siinä vaiheessa kiinnostuttiin kun rahaa ei enää tullutkaan, joten ruumis sai maata asunnossa 1,5 vuotta.

Vierailija
2/2 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eniten ihmetyttää, miksei kukaan sukulainen kaivannut ??? Ilmeisesti ystäviä ei ollut, mutta kai omaiset joskus kyselee kuulumisia.

Naapurin on hankala mennä soittaan ovikelloa ja kyseleen onko jokin hätänä ja miksei sinua näy.

Mitä itse tekisimme jos naapuria ei näy, ja hän on liikuntarajoitteinen ja/tai vanha ?

En itsekään käy naapureiden luona, vaikka pihalla kyllä juttelemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme