Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten käyttäytyminen Youtuben suorissa lähetyksissä

Vierailija
20.07.2018 |

Vanhemmat, oletteko yhtään ajatelleet, miten jotkut nuoret käyttäytyvät näissä lähetyksissä? Huudellaan törkeyksiä, hom*tellaan, haukutaan, puretaan pahaa oloa ja mustamaalataan ihmisiä tekemällä omille kanaville loukkaavia videoita. Kanavien nimiä en mainitse, mutta parin Youtube-kanavan ylläpitäjänä näen jatkuvasti tällaista käytöstä. Suurin osa on ihan fiksua porukkaa iästään huolimatta, mutta näitä mätiä omenoita näkee jatkuvasti.

Joukossa on omien sanojensa perusteella koulukiusattuja, yksinäisiä tai muuten vain pahatapaisia lapsia ja sitä pahaa oloa puretaan näihin striimaajiin tai sitten tapellaan chatissa keskustelijoiden kanssa. Osa jopa kapinoi vahtaamalla striimejä älypuhelimistaan, kun vanhemmat ovat jo pakottaneet nukkumaan ja mikäli jollekin kanavalle saa kirjoituskiellon, niin sitten luodaan uusi Youtube-tili ja tullaan taas avautumaan.

Mitä ajatuksia tämä herättää? Lapset ovat toki lapsia, mutta ainakin itse sanon valvojana suoraan kurittomien ipanoiden käytöksestä jos eivät osaa olla kunnolla. En haluaisi kasvattaa ulkopuolisena näitä mätiä omenia, vaikka joidenkin mielestä lapset vain "kokeilevat rajoja" ja niitä pitää ymmärtää. Minä en moista ymmärrä, mutta eipä minulla omia lapsia olekaan. Olen kuitenkin elänyt sitä aikaa, jolloin se kuri oli vielä aidosti kovaa ja tenavat pidettiin ruodussa kotona ja päivähoitopaikassa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaat siis millaista koulussa on tänä päivänä..

Vierailija
2/2 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, minkä ikäinen aloittaja sitten on, mutta mä oon syntynyt vuonna 1980, ja kyllä mun kouluaikana oli paljon huonoa käytöstä. Olen tässä viime aikoina oikein muistellut kouluaikojani, ja kyllä käy näin jälkikäteen opettajia sääliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän